Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Over stappen van Sony... of mischien niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

    Je bent blijkbaar niet echt tevreden over je camera. Dan kan je best een ander merk overwegen.

    De oplossing is zoal reeds gezegd, een A65/A77 of A580 kopen. De enige camera's die problemen geven in de studio zijn de A33/A35/A55.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #17
      Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

      heb dikwijls, heel dikwijls met andere fotografen in studio gewerkt en iemand die zijn toestel kent heb ik nooit veel problemen weten hebben onafgezien het merk. Personen die hun toestel niet kennen, zijnde nikon, canon, pentax sony of wat dan ook, hebben regelmatig problemen.

      sony gebruikt een andere hotshoe dan de klassieke merken, heeft voor en nadelen, maar indien nodig kun je daar een adapter op plaatsen, (10 a 20€) en kun je alle bestaande accessoires gebruiken.

      alle sony toestellen kun je met gemak gebruiken in de studio met uitzondering van de a3x/a5x reeks
      de a33 is zoals ik vroeger dikwijls geschreven heb niet het meest aangewezen toestel voor studio fotografie omdat de EVF zich baseert (m-mode) op de instellingen voor je studioflitsers en je scherm donker wordt bij omgeving/pilootlicht

      nu wat je moet weten is dat de belichtingstijd bij gebruik van studio flitsers, weinig belang heeft zolang dat die niet hoger is dan x-sync .

      de sluitertijd wordt indien er zwak of geen omgevingslicht in de studio aanwezig is op het moment dat de flitsers afgaan, enkel en alleen bepaalt door de flitsers zelf. En dat licht meestal hoger dan 1/800s. Dus een sluitertijd van 1s of 1/200s geeft weinig of geen verschil. dus op die manier kun je dit probleem omzeilen met de a33 indien je niet veel strooilicht hebt in je studio.

      je kunt je flash (intern/extern) gebruiken voor aansturen flitsers, in vrij donkere studio heb je maar weinig licht nodig om de flitsers te triggeren. je kunt flitser richten naar het plafond.

      etc. etc.

      als je er het geld voor hebt zijn volgens mij de sony a65/a77 de aanraders, als je overstapt naar DLSR ga je heel wat mogelijkheden die je nu hebt buiten de studio moeten opofferen.

      wat type van studio fotografie beoefen je, model, stilleven, product ... ?

      Comment


      • #18
        Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

        zowel d_oracle als geertvandenbroeck bieden je de oplossing

        ze geven je links naar tussenstukken voor sony naar een 'standaard' hotshoe waar je de draadloze trigger voor de studioflitsen kan gebruiken ofwel neem je zelf een triggersysteem.
        Dan kan je de ontvangers gaan aansluiten via de sync-poort die elke studio-flitser meeheeft.
        Het trigger-systeem moet je dan zelf belissen.
        Wil je problemen vermijden, dan ga je bvb voor pixel king (wel een duurdere optie) maar zo kan je alles uitvoeren. Manueel, TTL, studio (aansluiten zoals ik hierboven zei), strobist, ...
        De pixel king bestaat in een volledige sony-uitvoering.
        Daarnaast kan je ook kiezen voor de Phottix Strato II Multi 5-in-1, deze bestaat ook in sony-uitvoering maar hier moet je alles wel manueel instellen (wat altijd is in studio).

        Hierbij een overzicht / link van de 2 systemen die ik bedoel:

        Phottix Strato II

        Pixel King
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #19
          Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          heb dikwijls, heel dikwijls met andere fotografen in studio gewerkt en iemand die zijn toestel kent heb ik nooit veel problemen weten hebben onafgezien het merk. Personen die hun toestel niet kennen, zijnde nikon, canon, pentax sony of wat dan ook, hebben regelmatig problemen.

          sony gebruikt een andere hotshoe dan de klassieke merken, heeft voor en nadelen, maar indien nodig kun je daar een adapter op plaatsen, (10 a 20€) en kun je alle bestaande accessoires gebruiken.

          alle sony toestellen kun je met gemak gebruiken in de studio met uitzondering van de a3x/a5x reeks
          de a33 is zoals ik vroeger dikwijls geschreven heb niet het meest aangewezen toestel voor studio fotografie omdat de EVF zich baseert (m-mode) op de instellingen voor je studioflitsers en je scherm donker wordt bij omgeving/pilootlicht

          nu wat je moet weten is dat de belichtingstijd bij gebruik van studio flitsers, weinig belang heeft zolang dat die niet hoger is dan x-sync .

          de sluitertijd wordt indien er zwak of geen omgevingslicht in de studio aanwezig is op het moment dat de flitsers afgaan, enkel en alleen bepaalt door de flitsers zelf. En dat licht meestal hoger dan 1/800s. Dus een sluitertijd van 1s of 1/200s geeft weinig of geen verschil. dus op die manier kun je dit probleem omzeilen met de a33 indien je niet veel strooilicht hebt in je studio.

          je kunt je flash (intern/extern) gebruiken voor aansturen flitsers, in vrij donkere studio heb je maar weinig licht nodig om de flitsers te triggeren. je kunt flitser richten naar het plafond.

          etc. etc.

          als je er het geld voor hebt zijn volgens mij de sony a65/a77 de aanraders, als je overstapt naar DLSR ga je heel wat mogelijkheden die je nu hebt buiten de studio moeten opofferen.

          wat type van studio fotografie beoefen je, model, stilleven, product ... ?
          Voornamelijk model eigenlijk

          Mjaa bij deze is nog maar eens bewezen dat ik dan tog mijn toestel niet erg goed ken(wat ook logisch is met 1 jaar ervaring en eerste toestel )

          met de opzetflits naar plafond doe ik nu en lukt idd maar is vrij irritant door de kleine body heb je weinig grip

          Jullie zijn in elk geval heel erg bedankt voor jullie heel erg informatieve uitleg en verdomd snelle reactie's.

          Ik denk dat de beste optie dan tog maar even volhouden met dit toestel zal worden en hopen dat er in de loop der jaren nog andere bodys gemaakt worden die iets meer studio geschikt zijn en iets goedkoper dan de A77(heb hem gisterre vast gehad en voelde tog wel beter dan de A33 )

          Ps: met de nadelen buiten de studio van een SLR tegen over SLT ben ik niet helemaal mee, hoe bedoel je?

          Comment


          • #20
            Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            Je bent blijkbaar niet echt tevreden over je camera. Dan kan je best een ander merk overwegen.

            De oplossing is zoal reeds gezegd, een A65/A77 of A580 kopen. De enige camera's die problemen geven in de studio zijn de A33/A35/A55.
            mjaa hoelanger hoe minder eerlijkgezegt maar ik vrees datk het tog nog even met deze zal moeten doen

            had ik maar een jaar eerder dit forum ondekt, dan zat ik nu niet in de rats

            maar zoals ik al zij kwa foto kwaliteit ben ik wel te vreden hoor

            Comment


            • #21
              Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

              Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
              zowel d_oracle als geertvandenbroeck bieden je de oplossing

              ze geven je links naar tussenstukken voor sony naar een 'standaard' hotshoe waar je de draadloze trigger voor de studioflitsen kan gebruiken ofwel neem je zelf een triggersysteem.
              Dan kan je de ontvangers gaan aansluiten via de sync-poort die elke studio-flitser meeheeft.
              Het trigger-systeem moet je dan zelf belissen.
              Wil je problemen vermijden, dan ga je bvb voor pixel king (wel een duurdere optie) maar zo kan je alles uitvoeren. Manueel, TTL, studio (aansluiten zoals ik hierboven zei), strobist, ...
              De pixel king bestaat in een volledige sony-uitvoering.
              Daarnaast kan je ook kiezen voor de Phottix Strato II Multi 5-in-1, deze bestaat ook in sony-uitvoering maar hier moet je alles wel manueel instellen (wat altijd is in studio).

              Hierbij een overzicht / link van de 2 systemen die ik bedoel:

              Phottix Strato II

              Pixel King
              de Phottix heb ik reeds gezien en geprobeerd maar gaf het zelfde probleem
              kga dit allemaal nog eens rustig nalezen en hopelijk komt het allemaal inorde.

              heel erg bedankt voor de uitleg en tips en zeker de snelle reactie.

              Van Sony kan ik dit niet zeggen, zelfde vraag gepost op sony forum en topic werd de dag erna verwijdert. Mail gestuurd en nog steeds geen reactie dus dat kan tog wel beter van sony

              Comment


              • #22
                Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                Oorspronkelijk geplaatst door HolyWolve Bekijk bericht
                Voornamelijk model eigenlijk

                Mjaa bij deze is nog maar eens bewezen dat ik dan tog mijn toestel niet erg goed ken(wat ook logisch is met 1 jaar ervaring en eerste toestel )

                met de opzetflits naar plafond doe ik nu en lukt idd maar is vrij irritant door de kleine body heb je weinig grip

                Jullie zijn in elk geval heel erg bedankt voor jullie heel erg informatieve uitleg en verdomd snelle reactie's.

                Ik denk dat de beste optie dan tog maar even volhouden met dit toestel zal worden en hopen dat er in de loop der jaren nog andere bodys gemaakt worden die iets meer studio geschikt zijn en iets goedkoper dan de A77(heb hem gisterre vast gehad en voelde tog wel beter dan de A33 )

                Ps: met de nadelen buiten de studio van een SLR tegen over SLT ben ik niet helemaal mee, hoe bedoel je?
                ik schrijf niet dat jij het probleem bent of niet bekwaaam zou zijn, sorry als dit verkeerd is overgekomen , reageer enkel op oracle zijn uitspraken die puur uit de lucht gegrepen zijn.

                je kunt ook eventueel via hot-shoe adapter en flitskabel je flitser naast op,of onder studio flitser plaatsen, of via hulpstukje naast toestel, allez daar zijn voldoende oplossingen.

                klassiek instap DSLRke heeft veel beperkingen toz van SLT, kan dat allemaal niet nog eens gaan opnoemen, maar bvb live-view is praktisch niet bruikbaar met meeste DSLR's, alsook video mode is sterk beperkt toz van SLT.

                je moet enkel er op letten dat je niet van de drop naar de regen loopt.
                a77 heb je niet echt nodig, a65 is ruim voldoende

                Comment


                • #23
                  Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  ik schrijf niet dat jij het probleem bent of niet bekwaaam zou zijn, sorry als dit verkeerd is overgekomen , reageer enkel op oracle zijn uitspraken die puur uit de lucht gegrepen zijn.
                  dat is niet uit de lucht gegrepen.. regelmatig gaan die adapters gewoon kapot..en dat is een hard feit.. ik heb niets tegen het door sony-minolta gebruikte systeem, het heeft idd ook zijn voors, maar zeker ook zijn tegens..en met adapters moeten werken geeft gewoon problemen, en je blijft bezig met aanpassen..

                  wellicht wordt het es tijd dat sony teruggaat naar de gewone hot-shoes, zoals in de tijd van de minolta x-series..

                  de enige reden dat sony nog steeds vasthoudt aan het door minolta geintroduceerde systeem is dat men de minoltanians niet wilde teleurstellen, want die waren anders blijven zitten met compleet ´obsolete´ flitsers etc..

                  sony is zowat het enige merk, dat koppig blijft vasthouden aan hun eigen systeem, terwijl de rest van de hele wereld en alle strobistenspul en studiogear iets anders in gebruik heeft.

                  tel uit je winst..ik heb meermaals sony gebruikers gezien, die keer op keer hun adapters moesten vervangen omdat de hele boel affikte, en gefrustreerd werden omdat eea niet werkt zoals het zou moeten zijn..

                  wellicht is dat de reden, dat de meeste beroeps toch voor canon of nikon kiezen.. no fuzz en care-free shooten..

                  heb tot op heden geen enkele echte pro-slt gezien, in het pro-circuit blijft men bij de dslr´s.. en die zijn nog lang niet dood..a77 is geen enkele match voor de 1dx of d4..

                  en ook de ´maybe´ toekomstige a99 zal dat niet zijn.. veel geblaat van sony over de a77 in de afgelopen jaren, het zou een toestel worden, wat de gehele concurrentie zou wegvagen, maar tot op heden is dat nog niet gebleken.. zelfs op SAR heeft men dit al door..

                  ik vind het echt jammer hoor, want concurrentie is alleen maar goed, maar op een of andere manier heeft sony het nog steeds niet door.. een camera volproppen met vooruitstrevende technologie is iets anders dan begrijpen wat de markt nu echt wilt..

                  niet verwonderlijk, dat hard-core minoltanians nog steeds met weemoed terugdenken aan hun minolta 5d´s en 7d´s...dat waren retegoede toestellen, gezien de techniek die toen voorhanden was..
                  EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                  Comment


                  • #24
                    Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    reageer enkel op oracle zijn uitspraken die puur uit de lucht gegrepen zijn.

                    LOL... verklaar je nader...

                    wist niet dat jij steeds aanwezig was in mijn workshops...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      LOL... verklaar je nader...

                      wist niet dat jij steeds aanwezig was in mijn workshops...
                      Best niet op reageren. Je weet toch dat Sony het best is in alles en nog veel meer...
                      Ik ken geen studio / produktfotografen met Sony. Ze zullen het allemaal verkeerd hebben. Ze moesten eens weten welke wereld voor hen zou opengaan met Sony en bij voorkeur nog een SLT.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                        Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                        Best niet op reageren. Je weet toch dat Sony het best is in alles en nog veel meer...
                        Ik ken geen studio / produktfotografen met Sony. Ze zullen het allemaal verkeerd hebben. Ze moesten eens weten welke wereld voor hen zou opengaan met Sony en bij voorkeur nog een SLT.
                        op sar wist men zelfs al te beweren dat de nex-7 beter was dan de nieuwe fuji x-pro-1, en dat puur alleen op de specs only en een hele hoop fanboy-isme.. (dat ding is nog maar net voorgesteld, en de arm-chair fotografen weten het alweer beter..) de produktfoto´s van die fuji zijn btw getrokken met een nikon d3, en de overige met een phase one.. no sony in sight or what so ever..

                        stond eigenlijk al versteld, dat sony-troll nummer 1 al zo´n lange tijd niet meer gepost had op bd..w.s. een ontzettend belangrijke ´shoot´ op een of andere exotische locatie gehad zeker????

                        bij deze wil ik mijn oprechte excuses aanbieden, aan alle bd-leden, dat ik er toch weer op gereageerd heb..ik had beter moeten weten..
                        EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                        Comment


                        • #27
                          Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                          Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                          op sar wist men zelfs al te beweren dat de nex-7 beter was dan de nieuwe fuji x-pro-1, en dat puur alleen op de specs only en een hele hoop fanboy-isme..
                          Bij sites als SAR, ook van andere merken, weet je dat toch vooraf. Wie dat echt als basis voor een beslissing neemt, is wel heel goed bezig .

                          Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                          niet verwonderlijk, dat hard-core minoltanians nog steeds met weemoed terugdenken aan hun minolta 5d´s en 7d´s...dat waren retegoede toestellen, gezien de techniek die toen voorhanden was..
                          Ik val gelukkig ook niet onder de noemer "hard-core minoltians" vermoed ik, want ik kan alleen maar zeggen dat a700 en a900 oneindig veel betrouwbaarder zijn dan 5D/7D.
                          Het enige dat ik graag terug had gezien in die Sony's, is de standaard kleurweergave van de 7D in jpeg... en dat lijkt nu bij de a77 het geval .
                          Ik ben zonder meer tevreden van wat Sony de voorbije jaren gebracht heeft, zowel wat lenzen als wat body's betreft (met uitzondering van de vormgeving van a230-330-380).

                          Wat studioflitsers betreft, heb je gelijk vind ik, maar dat stoort me niet want ik werk niet in studio's .
                          Op termijn past men dat ook nog wel aan denk ik.
                          Last edited by K-2; 11 januari 2012, 18:48.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #28
                            Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                            Wat flitsers betreft, heb je gelijk vind ik, maar dat stoort me niet want ik werk niet in studio's.

                            Ik val gelukkig ook niet onder de noemer "hard-core minoltians" vermoed ik, want ik kan alleen maar zeggen dat a700 en a900 oneindig veel betrouwbaarder zijn dan 5D/7D.
                            Het enige dat ik graag terug had gezien in die Sony's, is de standaard kleurweergave van de 7D in jpeg... en dat lijkt nu bij de a77 het geval .
                            Ik ben zonder meer tevreden van wat Sony de voorbije jaren gebracht heeft, zowel wat lenzen als wat body's betreft (met uitzondering van de vormgeving van a230-330-380).
                            Ik ben het helemaal met je eens!

                            (Iets minder nadruk op kleurweergave bij mij )

                            't enige wat ik oh zo graag wil terugzien is "quick-navi"! Dat was een gouden vondst, en nu vervangen ze die door een 5-reeks achtig menu

                            Wat lenzen betreft ben ik HEEL tevreden met wat sony uitbrengt en de kwaliteit dat ze eraan besteden, enkel wat meer SSM- in de lenzen zou mooi zijn (Ook de goedkopere lenzen)

                            Comment


                            • #29
                              Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                              Ik ben het helemaal met je eens!

                              (Iets minder nadruk op kleurweergave bij mij )

                              't enige wat ik oh zo graag wil terugzien is "quick-navi"! Dat was een gouden vondst, en nu vervangen ze die door een 5-reeks achtig menu

                              Wat lenzen betreft ben ik HEEL tevreden met wat sony uitbrengt en de kwaliteit dat ze eraan besteden, enkel wat meer SSM- in de lenzen zou mooi zijn (Ook de goedkopere lenzen)
                              Ja, meer SSM zou ik ook wel mooi vinden, maar dan zouden velen weer janken dat de goedkope lenzen niet meer zo goedkoop zijn vrees ik .
                              Quick-Navi, inderdaad. Da's een misser in de a77 vind ik.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment


                              • #30
                                Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                                Degenen die een probleem hebben met Puerte, regel dat elders. Maar stop er gewoon mee met altijd topics te vervuilen voor niets, want dat zit me nu tot hier (steekt hand uit tot halve meter boven z'n hoofd).

                                Naar mijn mening is de hotshoe die Minolta/Sony gebruik(t)en een beter ontwerp - en dat zeg ik volledig oprecht. Soms is anders ook beter, maar dat is maar mijn mening . Een ander voorbeeld zou de live view kunnen zijn van Sony...Mét autofocus .
                                Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                                Ik ken geen studio / produktfotografen met Sony.
                                Ik wel. Kijk op pagina 1 van dit topic. Geert Vanden Broeck.

                                Zucht.

                                P.S.: 5D Mark II (of de 1D Mark III) en autofocus . Dat zegt genoeg. Om maar te zeggen dat elk merk zo zijn 'problemen' (heel bewust tussen aanhalingstekens gezet) heeft.
                                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                                Comment

                                Working...
                                X