Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Outdoor fotografie

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Outdoor fotografie

    zijn er hier opt forum eig. mensen die als hobby de betere outdooractiviteiten (trekkings, klimmen, ...) hebben en daarmee hun fotografie-hobby combineren? Want hoewel dus premature newbie op DC-vlak, geen newbie meer op andere vlak! En zijn er daar ook foto's van?
    greetz
    mvg,
    Bert
    D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

  • #2
    Drosera, ik heb een beetje moeite met(betere?)outdooractiviteiten!
    Ik doe reeds ruime tijd aan parapente en paramotorvliegen, zeker niet beter dan biljarten of paardrijden of postzegels verzamelen maar gewoon één van de vele bezigheden waar de mens zijn zinnen mee verzet. Ik ben er wel van overtuigt dat elke sport, hobby of wat dan ook een specifieke aanpak nodig hebben om te kunnen fotograferen. Hier kun je dus wel je vragen kwijt als het over het eventueel bruikbaar fotomateriaal zou gaan voor een bepaald doel. Andere vragen stel je best in een daarvoor beter geschikt forum. Iedereen die je dan kan helpen zal dat zeker met plezier doen.
    fredje.

    Comment


    • #3
      Misschien dan mijn vraag herfomuleren. En ineens er iets aan toevoegen (alsk nog mag tenminste )
      Ik vroeg mij dus af hoe degenen die er al eens met de rugzak op uit trekken enkele praktische zaken aanpakten.
      -cameratransport: in gewone tas, of eerst nog inwikkelen in handdoek. Hoe zit het met regenbuien, zijn die tassen daartegen bestand, ...
      -opslag: meerder kaartjes meenemen, of bv X-drive meezeulen (kan deze bv tgn heet weer zoals in provence, of gaat harde schijf stuk van te lang in warmte)
      -batterijen: onderweg vriendelijk op cafe vragen of tijdens drinken van iets fris ondertussen ff lader mag ingeplugd worden, of 3 packs meezeulen
      -....

      @fredjefriet en anderen die misschien aanstoot namen aan mijn vraag
      ik bedoel niks slecht met mijn eerste vraag he. Tuurlijk is surfen niet beter dan biljarten niet beter dan wandelen niet beter dan paardrijden niet betre dan....
      Maar iedereen zijn eigen ding natuurlijk. Dus sorry moest ik anderen voor het hoofd gestoten hebben, was niet mijn bedoeling.

      Tanx
      mvg,
      Bert
      D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

      Comment


      • #4
        Drosera, ik nam zeker geen aanstoot aan je vraag en je mag zeker alles vragen wat je wil! Ik vind dit zelfs zeer interessant aangezien het echt wel nodig is om je goed voor te bereiden in specifieke situaties. Ik zou wel graag meer weten over wat je plannen zijn. Er is nl. nogal een groot verschil tussen het gebruikte materiaal bij bvb. diepzeeduiken en zweefvliegen.

        Vriendelijke groetjes, fredje.

        Comment


        • #5
          op dat vlak een topper > www.boulder.be
          Jan
          www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

          Comment


          • #6
            Originally posted by fredjefriet
            Ik zou wel graag meer weten over wat je plannen zijn. Er is nl. nogal een groot verschil tussen het gebruikte materiaal bij bvb. diepzeeduiken en zweefvliegen.

            Vriendelijke groetjes, fredje.
            Rugzaktrekken in de Cevennes (Z-Frankrijk), ongeveer twee weken...
            mvg,
            Bert
            D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

            Comment


            • #7
              Hoi Drosera,

              Hier ook een wandelaar (hoewel net papa, dus twee weken backpacken zit er niet meer in). Ik zou mijn digicam niet anders behandelen dan een gewone camera; die willen liever ook niet nat worden; dus in je rugzak (die waarschijnlijk wel waterdichte naden heeft als je een echte freak bent ) evt. in plastic tasje, maar je wilt hem natuurlijk ook gemakkelijk kunnen pakken. Batterijgebruik vanzelfsprekend minimaliseren: alleen review functie als je een optische zoeker hebt scheelt al een heleboel. Gebruik de verschillende resoluties van je camera; niet alles hoeft op 20x30 afgedrukt te worden (toch? ), dat scheelt ook weer CF kaartjes (maar die zijn niet echt een probleem; bijna geen gewicht).

              Logisch allemaal...

              Groetjes,

              Kavey
              Canon 500D, 18-55 IS kit, sigma 30mm 1.4, sigma 70mm macro, 70-200L IS. En veel geduld...

              Comment


              • #8
                outdoor en fotgrafie gaan in mijn geval ook vlot samen.

                meestal met de 4x4 op uitstap, als iets minder fris met de mountainbike of een "gewone" wandeling .. 't kan ook een combinatie van enkele van voorgaande zijn, als we maar kunnen genieten van de schone natuur (en ze respecteren).

                de foto-uitrusting zit bij mij in een Lowepro zakje (street & field serie) en die is redelijk goed bestand tegen een flinke plensbui .. beter dan de fotograaf in ieder geval. Je moet wel opletten voor condensatie als je bv. van de vrieskou in een warm café komt .. de camera in de tas langzaam op temperatuur laten komen is geen overbodige luxe! Als je vnl gaat wandelen of fietsen .. er bestaan ook lowepro fototassen in rugzakformaat. Ik zou zeggen ga naar een fotograaf die veel tassen op stock heeft zodat je kan testen dat en de tas confortabel is voor jouw gebruik, en dat alles wat je meewilt erin kan (die van mij is eigenlijk al te klein --> bij twijfel koop je dus best de grootste van de twee)

                belangrijk (vnl bij koud weer) zijn de accupack's .. ik heb 4 pack's .. en in de winter is dat geen overbodige luxe. Heb onlangs een snellader gekocht die ik ook in de 4x4 kan gebruiken .. maar heb die eigenlijk nog niet nodig gehad .. de 4 pack's (4x GP1800) volstonden bij mij om een dagje in de vrieskou door te brengen. BTW, mijn 4 accu-pack's zijn lichter (of toch compacter) dan mijn lader .. 't is maar een weetje

                mijn CF kaart (256 MB) kan 91 foto's bewaren .. met mijn reserve (128 MB)erbij volstaat het op een wandeling om het niet zwaarder (imagetank) te maken dan nu al het geval is. (volle lowepro tas is op lange (voet)tochten soms te zwaar .. heb ook een kleinere schoudertas met vergrendeling aan de heup, om aangenaam te wandelen, waar enkel de E10, accupack's en CF kaarten in gaan .. de rest blijft dan thuis.

                ik heb ook van lowepro een minitasje dat je aan je riem kan hangen (of ergens anders dicht tegen je lichaam), waar 2 CF kaarten en 1 accu pack (=4 AA batterijen) in kunnnen. dit tasje is dan dicht tegen je lichaam zodat je batterijen niet te fel afkoelen. Ondertussen zijn er ook iets grotere tasjes voor accupack's die je aan je fototas kan hangen .. maar nog niet gekocht.

                een imagetank heb ik nog niet .. maar als ik met de 4x4 op stap ga is het geen probleem om bv. de laptop mee te nemen (en 's middags bij het eten al de eerste foto's te tonen aan je medegezellen). Op de mountainbike of op een wandeling zie ik dat minder zitten. (alhoewel, de driewieler van de kleine is een ideale fototoebehoren-transporter)

                Comment


                • #9
                  Moesten jullie enkele foto's on-line hebben, ik ben er wel nieuwsgierig naar....
                  mvg,
                  Bert
                  D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

                  Comment


                  • #10
                    Voila Drosera, je ziet als je de vraag wat meer specifieerd krijg je direct interessante reply's. Nog veel succes.

                    Groetjes, fredje

                    Comment


                    • #11
                      Nog een onmisbaar item voor de trekker : de grijze vuilzak.
                      Bij een hele dag stortregen-mist of een onverwacht onweer bewijst die zeker zijn dienst (fototas of rugzak zelden 100 % regendicht).

                      Uiteraard hoop ik voor jou dat je die niet gaat nodig hebben tijdens je verlof .
                      greetings,
                      Erik

                      Comment


                      • #12
                        wow , fredje, is da een TWEEzit?
                        Ik hen ooit es met een ULM meegevlogen da was echt een enorm aangename ervaring. Kben wel wa jaloers hoor
                        Greetz

                        En bedankt allemaal voor de reacties tot nu toe
                        mvg,
                        Bert
                        D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

                        Comment


                        • #13
                          Helaas, het is een enkelzitter!

                          fredje

                          Comment

                          Working...
                          X