Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opwaarderen sensor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opwaarderen sensor

    Heb al op een paar sites gelezen dat het mogenlijk is voor je sensor te vervangen indien stuk (is meestal wel een duur grapje maar dit even er buiten gelaten).
    Is het dan ook mogenlijk om bijv. in een oudere camera bv. D1 of dergelijke een sensor te plaatsen van een D3 ofzo en een softwareaanpassing.
    Weet natuurlijk dat dit niet de enige reden is waarom je zou upgraden naar nieuwere camera.
    Vroeg mij dat gewoon is af en of dit al ooit is gebeurt.
    Mvg, Mike

  • #2
    Re: Opwaarderen sensor

    Oorspronkelijk geplaatst door MikeS Bekijk bericht
    Heb al op een paar sites gelezen dat het mogenlijk is voor je sensor te vervangen indien stuk (is meestal wel een duur grapje maar dit even er buiten gelaten).
    Is het dan ook mogenlijk om bijv. in een oudere camera bv. D1 of dergelijke een sensor te plaatsen van een D3 ofzo en een softwareaanpassing.
    Weet natuurlijk dat dit niet de enige reden is waarom je zou upgraden naar nieuwere camera.
    Vroeg mij dat gewoon is af en of dit al ooit is gebeurt.
    Mvg, Mike
    Vergeet het.

    Comment


    • #3
      Re: Opwaarderen sensor

      Ik dacht ergens gelezen te hebben dat bij de M8 van Leica er upgrades waren, maar ik weet niet meer juist van wat.
      Bij zo'n duur toestel zal dat wal lonend zijn mss, maar voor de rest zal dat nope worden, denk ik

      SF
      00.00 Gone

      Comment


      • #4
        Re: Opwaarderen sensor

        Sensor en andere electronica gaan meestal hand in hand. De enige sensor upgrade mij bekend was van de Kodak 14n naar de vernieuwde sensor van de slrn. Voor een volledige upgrade werd dan ook het interne geheugen vergroot. (kostte 4 jaar geleden bijna 2000 euro)
        Bij modern ontworpen toestellen is sensor upgrade een utopie.
        Bij Leica M8 wordt trouwens de sluiter vervangen, niet de sensor (voor alsnog).
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Opwaarderen sensor

          Oorspronkelijk geplaatst door MikeS Bekijk bericht
          Heb al op een paar sites gelezen dat het mogenlijk is voor je sensor te vervangen indien stuk (is meestal wel een duur grapje maar dit even er buiten gelaten).
          Is het dan ook mogenlijk om bijv. in een oudere camera bv. D1 of dergelijke een sensor te plaatsen van een D3 ofzo en een softwareaanpassing.
          Weet natuurlijk dat dit niet de enige reden is waarom je zou upgraden naar nieuwere camera.
          Vroeg mij dat gewoon is af en of dit al ooit is gebeurt.
          Mvg, Mike
          Zelfs als het mogelijk zou zijn dan zou de CPU van de D1 waarschijnlijk toch te traag zijn om de beelden te verwerken tegen een acceptabele snelheid, om nog maar te zwijgen van de buffer.
          Bij middenformaat kun je het wel, gewoon een nieuwe rug kopen ;-) Dat die meer kost dan zelfs een 1Ds mkIII moet je er maar bij nemen ;-)

          Comment

          Working...
          X