Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

op zoek naar de beste printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • op zoek naar de beste printer

    nou, toch maar eens vragen.....

    wat is de beste fotoprinter en welk papier kan ik het best aanschaffen?

    Je hoort verschillende geluiden. De één zegt dat je ze op moet sturen naar een professioneel bedrijf ( tips welke?) anderen zeggen dat je (net zoals vroeger) het zelf in de donkere kamer af moet maken...

    natuurlijk is alle waar naar z'n geld. Maar als jullie een echte profi-printer kennen , is het me misschien het bedrag wel waard.

    (opsturen naar de HEMA is ook niet alles.)
    Canon 300D
    Canon EF 100-400 4.5/5.6 IS USM

  • #2
    Tsja......
    Je foto's opzenden naar een lab is meestal het goedkoopste en is het makkelijkste. Maar dan heb je dit werk niet zelf gedaan. Meestal heb je de foto's reeds na twee dagen thuis. Dus dat is snel.
    Maar er is wel overal wat met de kwaliteit, en het is steeds afwachten hoe je ze krijgt. Maar wel meestal beterkoop dan zelf af te printen.

    Ik koos om zelf af te printen tot het formaat A4. Voor een poster 50 x 75 heb ik daarstraks nog een upload gedaan naar een lab.
    Ik koos na rijp beraad de photoprinter i950 van Canon.
    Voordeel ik heb alles in de hand en het blijft allemaal mijn eigen werk Dit is het grootste voordeel.
    Ik beschik onmiddellijk over de afgeprinte foto's, wat soms ook heel plezant is.
    Als fotopapier gebruik ik het originele fotopapier van Canon PP 101 glossy. Hiermee bereik ik de beste kwaliteit. Ik gebruik ook nog steeds de originele inktpatronen. Het is een printer die weinig inktverbruik heeft. Ik denk niet dat het de moeite is om de goedkopere alternatieve inkten te gebruiken.
    Nog een voordeel : als ik een tijdje geleden aan enkele BD' ers mijn foto's liet zien afgeprint in een lab en dezelfde zelf afgeprint, kozen ze allemaal voor de zelfafgeprinte foto's

    Er is wat twijfel over de bewaartijd van de eigen afgeprinte foto's.
    Maar hang een foto van een lab ook gedurende maanden in de zon, dan zullen ook de kleuren "verschieten". Binnen enkele maanden zullen we resultaten zien.... Indien de kleuren verbleken prt ik ze wel opnieuw. Voor mij is dit hobbywerk.

    Edit : och nog vergeten : van harte welkom op het forum !! Ik wens je hier veel pezier. Toch een verwittiging : het werkt zeer verslavend dit forum

    Comment


    • #3
      bedankt Sonyke!

      Heb je de Canon aangeschaft op basis van prijs/kwaliteit of was/is het ook gewoon de beste? En is er veel verschil in kwaliteit van afdrukcentrales?
      Canon 300D
      Canon EF 100-400 4.5/5.6 IS USM

      Comment


      • #4
        Originally posted by Ergie
        bedankt Sonyke!

        Heb je de Canon aangeschaft op basis van prijs/kwaliteit of was/is het ook gewoon de beste? En is er veel verschil in kwaliteit van afdrukcentrales?

        De kwaliteit had voorrang. Ook het feit dat bv een HP regelmatig last heeft van ingedroogde spuitmondjes, wat bij de Canon helemaal niet het geval is. Ook de voordelen in verband met de verschillende inktcartridges. Eén kleur leeg, één cartridge vervangen.
        Vervolgens pas de prijs, was die niet betaalbaar geweest dan ik noodgedwongen wel een andere moeten kiezen. Maar de prijs viel ook héél goed mee. Intussen is de prijs nog gezakt.
        Ik haalde hem in Aken. Op het net vind je de huidige prijzen wel : pas op het durft nog al eens verschillen de ene tegen de andere winkel.

        Ja inderdaad in mijn ogen : gewoon de beste....

        Comment


        • #5
          Ikzelf heb een Canon i9100 (A3+ printer), met 6 aparte kleur cartridges. Ik ben (tot nu toe ) zeer tevreden over deze printer. Ik heb een aantal foto's afgedrukt op deze printer, en vervolgens dezelfde langs Spector laten drukken. Nadien heb ik een aantal mensen laten oordelen over beiden... Iedereen verkoos de afdrukken van de Canon printer over de foto's welke door Spector waren gedrukt.

          Just my 2 c worth
          Canon met glas...

          Comment


          • #6
            Voor mij was de keuze vrij snel gemaakt.
            De enige printer op de markt die 75 jaar garantie heeft op kleurechtheid is epson 2100 A3+.
            Wat voor nut heeft het van duur papier te kopen, dure inkt en na 2 jaar je mooie foto daar groenblauw zien te hangen.

            De epson 2100 heeft ook zijn nadelen duur aan inkt verbruik ligt hoog,
            A3 print +-20min.
            Voor wie iets meer met zijn fotos wilt doen, zeker een aanrader.

            groetjes
            http://home.tiscali.be/lucclottemans

            Comment


            • #7
              ivm die garantie, die bieden tegenwoordig wel meer merken, echter geen enkele heeft harde resultaten in handen imho.

              kies in elk geval iets met aparte cartridges, kleur per kleur aan te vullen en misschien ook een merk dat met andere dan de merkgebonden cartridges overweg kunnen.
              Ik geloof dat zowel canon als epson hier voor in aanmerking komen.

              De afdrukken van de canon i950 en i9100 waren tot voor kort qua kwaliteit, snelheid e.d. onevenaarbaar, maar heb de evolutie niet meer gevolgd sinds mijn aankoop van de i9100.
              Maar een buil zal je je zeker niet vallen met één dezer types. Ook ik heb al meerdere malen vastgesteld dat de afdrukken die van de centrales overtreffen.
              ToM.___ //Fuji s602.
              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
              It goes to 11 you know? 1 louder.

              Comment


              • #8
                bedankt!

                Ik denk dat het de Canon I905D gaat worden. Je kunt er een servicepack voor 3 jaar service-aan-huis bij afsluiten voor 36 euro ! Dat vind ik wel zo verstandig. Je kunt bij dit apparaat geen losse printkop kopen. Mijn probleem met eerdere Canonprinters is dat dit nu juist de zwakke plek van die printers is

                en, is er veel verschil tussen echte Canon inkt en Wecare bv?
                Canon 300D
                Canon EF 100-400 4.5/5.6 IS USM

                Comment

                Working...
                X