Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Online aankoop GEVAAR?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Online aankoop GEVAAR?

    Ik wou gewoon eens het volgende weten.
    Bestaan er verschillende types van bvb een Sony 707, afhankelijk van voor welk land hij bestemd is? Is er bij een online-bestelling ook geen gevaar dat er bepaalde assecoires, die in de doos horen te zitten, niet aanwezig zijn (waardoor de camera uiteraard veel goedkoper aangeboden kon worden)?
    Ik ben van plan om binnenkort een serieus toestel te kopen. Ik twijfel om dit online te doen, heb er weinig vertrouwen in.
    Kan mij iemand advies geven hieromtrent?
    Dank u.
    "Een foto bekijken is als wijn proeven. Het is de proever die beslist of hij goed is."

  • #2
    Zelf heb ik mijn camera gekocht bij Topvision in Luxemburg: zeker te vertrouwen ! Daar is trouwens door meerdere leden van BD besteld, maar er zijn nog andere. Kijk bv. maar eens deze topic:





    Hier een link naar een topic waar men content is van Topvision :



    Als je toch in België wil blijven of ten minste èchte winkels wil hebben:



    Toch handig, die search-funtie op dit forum...
    Canon EOS 5D mk III / EF 50 F1,4 / EF 24-105 F4 / EF 70-200 F2,8 / EF 100-400 F4,5-5,6 / Meike MK-5D3 / ​Ext EF 1.4x II

    Comment


    • #3
      Mijn camera komt ook van topvision, levering op 4 dagen inclusief Belgische garantiekaart
      Peter

      http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
      http://www.photoblog.be/peterwarson

      Comment


      • #4
        Zeker ook eens kijken en prijzen vergelijken:
        www.photoandmore.de
        Mijn bestelde lens onlangs aan huis per post-order: 3 dagen.
        "Away put your weapon, I mean you no harm"

        Comment


        • #5
          http://www.photoandmore.de/ lijkt verdacht véél op de site van Topvision. Zou er een link zijn tussen beide ?
          Dieter.

          Comment


          • #6
            Lenzen en dure camera's zou ik nooit on line kopen.

            Als je er miserie mee hebt, mag je ze met de post beginnen over en weer sturen. Niet echt een aantrekkelijke gedachte, lijkt me.

            Bovendien weet je nooit hoe het met de service van het bedrijf is kwestie gesteld is.

            Frank Vandenberghe

            Comment


            • #7
              Ik heb mijn camera wel online gekocht in Nederland.
              Toen er een fix werd uitgebracht voor een kinderziekte ben ik zelf naar Sony Nederland gereden, en heb daar kunnen wachten op de reparatie.

              Danielle

              Comment


              • #8
                Ik heb niet echt problemen met online te bestellen. Je kan even goed 'malchance' hebben bij de groenteboer (lees: fotohandelaar, computerleverancier, audio- en video winkel....) op de hoek. Het enige verschil is dat je bij problemen de persoon moeilijker kan uitkafferen. Het voordeel is dan weer dat, bij problemen met je online leverancier, deze meestal wel ergens negatieve feedback kan geven. Je bent er zelf natuurlijk niets mee, maar je kan er wel anderen mee helpen....
                I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

                Comment


                • #9
                  Stuur de online-firma waar je wil kopen eens een emailtje.... Als ze daar niet redelijk snel (of zelfs helemaal niet) op reageren, dan heb je al een eerste indicatie, want voor een online firma zouden ze dan wel hun online klanten mogen soigneren....of niet soms?
                  I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by frankonl
                    Lenzen en dure camera's zou ik nooit on line kopen.

                    Als je er miserie mee hebt, mag je ze met de post beginnen over en weer sturen. Niet echt een aantrekkelijke gedachte, lijkt me.

                    Bovendien weet je nooit hoe het met de service van het bedrijf is kwestie gesteld is.

                    Frank Vandenberghe
                    <font face="Comic Sans MS">Bij de online aankoop van mijn toestel, heb ik me eerst geïnformeerd bij Nikon België. Aangezien de garantie Europees is, kan ik mijn toestel bij problemen hier in België binnenbrengen.</font id="Comic Sans MS">
                    Joe
                    Nikon D90

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by frankonl
                      Als je er miserie mee hebt, mag je ze met de post beginnen over en weer sturen. Niet echt een aantrekkelijke gedachte, lijkt me.
                      Ik heb mijn camera eens moeten terugsturen naar Topvision: kostte me 250 Bef (6 euro en een chic), dus da's ook geen ramp hé...
                      En als je bij Topvision wil bestellen en vooraf een mailtje sturen, stuur het naar Pia Heid: heid@topvision.lu Dat werkt een stuk sneller dan het algemene email-adres van Topvision. Pia werkt wel niet op vrijdag.
                      Canon EOS 5D mk III / EF 50 F1,4 / EF 24-105 F4 / EF 70-200 F2,8 / EF 100-400 F4,5-5,6 / Meike MK-5D3 / ​Ext EF 1.4x II

                      Comment

                      Working...
                      X