Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onderwater fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • onderwater fotograferen

    Heb in Jordanie een maand geleden prachtige koraalriffen gezien en vond het spijtig dat ik er geen foto's kon van gemaken. Binnen 6 weken zit ik in mexico en heb ik dus opnieuw de kans. Welk deftig/behoorlijk wegwerp toestel raden jullie aan of bestaat er iets anders (eigen bodies 300D en 400D).
    Iemand ervaring mee ?

    alvast bedankt

  • #2
    Re: onderwater fotograferen

    op geringe diepte (snorkelen) kan je een Ewa-Marine overwegen voor je SLR camera. Hou er wel rekening mee dat er onder water weinig licht is, dus best de hoes met plaats voor een flits kopen?

    anders bestaan er onderwaterhuizen voor compactjes en er zijn zelf waterdichte compactjes, maar die kunnen vaak niet dieper dan 1 meter, en dat zal te gering zijn

    Comment


    • #3
      Re: onderwater fotograferen

      De marine packs van Sony & Fuji hebben afaik wel modellen die toch 30-40m diep moeten gaan. Zie dan wel dat je een onderwaterflitser meeneemt, want daar fotograferen zonder degelijke bijbelichting zal niet lukken.


      Een onderwatercasing voor een SLR bestaat natuurlijk ook, maar ik denk dat een F30 met onderwatercasing nog niet de helft kost van die voor een SLR

      Comment


      • #4
        Re: onderwater fotograferen

        Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
        op geringe diepte (snorkelen) kan je een Ewa-Marine overwegen voor je SLR camera. Hou er wel rekening mee dat er onder water weinig licht is, dus best de hoes met plaats voor een flits kopen?

        anders bestaan er onderwaterhuizen voor compactjes en er zijn zelf waterdichte compactjes, maar die kunnen vaak niet dieper dan 1 meter, en dat zal te gering zijn
        was net eens gekeken bij die EWa-marine, bij fotokonijn kost die algauw 200 euro, slik, dat is toch iets te duur om maar sporadisch eens te gebruiken

        Comment


        • #5
          Re: onderwater fotograferen

          wegwerp ondetrwatertoestelletjes kosten een €15 a €25 en hebben een dieptebereik van enkele meters
          Nikon body's en wa glas van 10 tot 200 en iets om da op te zetten en da in te steken en een .Macbookske

          Comment


          • #6
            Re: onderwater fotograferen

            Oorspronkelijk geplaatst door sp4 Bekijk bericht
            wegwerp ondetrwatertoestelletjes kosten een €15 a €25 en hebben een dieptebereik van enkele meters
            en hebben maar een heel beperkt aantal foto's, die je niet kan wissen!
            Als het iets meer mag kosten zou ik hier kiezen voor een onderwaterdigitaaltje. dat kan je boven water ook nog gebruiken.

            Comment


            • #7
              Re: onderwater fotograferen

              Oorspronkelijk geplaatst door sp4 Bekijk bericht
              wegwerp ondetrwatertoestelletjes kosten een €15 a €25 en hebben een dieptebereik van enkele meters
              Heb ik vorig jaar es gebruikt in Sharm, zo'n dingske met flash.
              - kleur: mooi
              - scherpte: .......waar?
              - dof: .......ja, 't is allemaal even flou, dus 't zal 'n grote dof hebben zeker
              Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
              MySite - All your base are belong to us - What you say

              Comment


              • #8
                Re: onderwater fotograferen

                Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
                Heb ik vorig jaar es gebruikt in Sharm, zo'n dingske met flash.
                - kleur: mooi
                - scherpte: .......waar?
                - dof: .......ja, 't is allemaal even flou, dus 't zal 'n grote dof hebben zeker
                dat is niet al te best nieuws. Dit wou ik vermijden daarom dat ik het hier aankaart. Wat zou je de volgende keer meenemen ?

                Comment


                • #9
                  Re: onderwater fotograferen

                  Hallo,

                  Ik gebruik al enkele jaren een digitaal compact cameraatje Olympus µ500 met de bijhorende behuizing. Heb vroeger ook van die wegwerk spullen gebruikt. Heb er meerdere gehad die bij gebruik niet waterdicht bleven. Met mijn Olympus heb ik heel mooie onderwateropnames gemaakt zowel in Sharm El Sheik als op de Malediven, Mexico...
                  Als je een digitaal camera neemt, neem zeker iets waar de instant vertraging heel klein is anders mis je een hoop mooie foto's. Autofocus is heel moeilijk onderwater en bij flitsen is ook niet altijd mogelijk, maar vermits het op geringe diepte gaat valt dit wel mee. Belichting is heel moeilijk vermits deze constant wijzigt. Een wolk voor de zon, een rimpel op het water, diepte, tijdsduur ...
                  Een goede raad neem een compact digitaal met onderwaterbehuizing en je zal tijdens het snorkelen heeel veel plezier aan beleven.

                  Veel succes bij het snorkelen...
                  Guy

                  Comment


                  • #10
                    Re: onderwater fotograferen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Guy_B Bekijk bericht
                    Ik gebruik al enkele jaren een digitaal compact cameraatje Olympus µ500 met de bijhorende behuizing. Heb vroeger ook van die wegwerk spullen gebruikt. Heb er meerdere gehad die bij gebruik niet waterdicht bleven.
                    Waarom maken ze die wegwerptoestelletjes eigenlijk nog als het resultaat zo beneden alle peil is. Toch spijtig

                    Comment


                    • #11
                      Re: onderwater fotograferen

                      Tijdens mijn zoektocht kwam ik hetvolgende tegen : de navy seals gebruiken blijkbaar volgende zeer goedkope oplossing
                      http://www.diyphotography.net/diy_th...rwater_housing

                      Comment


                      • #12
                        Re: onderwater fotograferen

                        Oorspronkelijk geplaatst door ct54332 Bekijk bericht
                        dat is niet al te best nieuws. Dit wou ik vermijden daarom dat ik het hier aankaart. Wat zou je de volgende keer meenemen ?
                        Volgende keer? Niet echt voor duiken, maar eerder snorkelen en 'n meter of 2 dieper, 'n Olympus µ725SW of µ770SW , alhoewel de W10 van ....(?) dieper kan heeft die ook meer ruis.
                        Eventueel als 'k dieper wil gaan (echt duiken dan), dan zou 'k kijken voor 'n compact waarvoor zo'n speciaal onderwaterhuis bestaat in hard plastiek. Dat kan nog dieper.
                        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                        MySite - All your base are belong to us - What you say

                        Comment


                        • #13
                          Re: onderwater fotograferen

                          Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
                          Volgende keer?
                          ik bedoelde hiermee in de veronderstelling dat je nog eens zou gaan...

                          Comment


                          • #14
                            Re: onderwater fotograferen

                            Ik heb ook ooit eens een onderwaterwegwerptoestel gekocht, het apparaatje kostte ongeveer een 20 euro denk ik. Misschien heb je er wat aan, ik heb enkele afbleedingen online gezet.





                            Niet echt geweldige kwaliteit dus.

                            EDIT MOD Franciskine : foto's achter link gezet wegens niet toepassen van de forumregels . . . Maximum 3 foto's per topic en niet groter dan 900 pixels aan de langste zijde, eens de foto's op juiste grootte mag je er 3 terugplaatsen en deze tekst verwijderen . . .
                            Last edited by Franciskine; 20 april 2007, 10:28.

                            Comment


                            • #15
                              Re: onderwater fotograferen

                              Oorspronkelijk geplaatst door J.Walker Bekijk bericht
                              Ik heb ook ooit eens een onderwaterwegwerptoestel gekocht, het apparaatje kostte ongeveer een 20 euro denk ik. Misschien heb je er wat aan, ik heb enkele afbleedingen online gezet.
                              Niet echt geweldige kwaliteit dus.
                              echte quali is het inderdaad niet maar je hebt wel een impressie natuurlijk.

                              Comment

                              Working...
                              X