Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ombouwen analoge camera's -> digitaal?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ombouwen analoge camera's -> digitaal?

    Hallo allen,

    Wordt daaraan gedacht? Ik bedoel: als je kijkt naar die sites van die gasten die vanalles en nog wat om- en verbouwen, dan valt mijn mond regelmatig open van verbazing en bewondering voor zoveel vernuft.

    Het moet toch mogelijk zijn om een analoge reflexcamera (of sommige merken/types) te voorzien van een sensor en de nodige electronica?

    Ik zou er in elk geval een flinke duit voor over hebben als er iemand zou langskomen en me zegt dat hij mijn analoge OM's kan ombouwen!

    Wat denken jullie?

  • #2
    Re: ombouwen analoge camera's -> digitaal?

    voorbeelden van sites zouden leuk zijn om te begrijpen wat je bedoelt
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: ombouwen analoge camera's -> digitaal?

      Ik kom wel langs om je te vertellen, dat ik al je SLR's kan ombouwen over de prijs valt te praten.

      Nikon heeft het gedaan. Volgens mij met de D1, die in een F5 zit, nood maatregel om snel een DSLR te hebben.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: ombouwen analoge camera's -> digitaal?

        fujifilm S2 Pro is een F80 waar ze elektronica hebben ingestoken
        en nog goeie ook
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

        **=ol

        Comment


        • #5
          Re: ombouwen analoge camera's -> digitaal?

          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          voorbeelden van sites zouden leuk zijn om te begrijpen wat je bedoelt
          Ik vermoed bv Ben Heck: http://benheck.com/
          Die houdt zich wel vnl bezig met ombouwen van controllers en portables maken van game-pcs, en aanpassen van deze consoles voor bv gehandicapten.

          Weet niet of er veel 'hardware hackers' zijn die zich specifiek bezighouden met fototoestellen ombouwen.


          Antwoord op de originele poster: 't is misschien te doen om bv een D90 open te vijzen en alles in de behuizing van een oudere camera te steken.
          Denk dat je op analoge bodies niet voldoende knopjes hebt om alles van de nieuwe camera aan te sluiten ?
          Wil je een moderne lensmount of behoud je die van de analoge (en verlies je dan alle functionaliteit van de nieuwe) ?
          Ik vermoed dat zo'n conversie wel leuk is maar je een groot deel van de functionaliteit van de digitale camera verliest (maar dat is misschien wat je net wil).
          Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

          Comment


          • #6
            Re: ombouwen analoge camera's -> digitaal?

            Je film scannen

            Comment


            • #7
              Re: ombouwen analoge camera's -> digitaal?

              Oorspronkelijk geplaatst door Yvan_be Bekijk bericht
              Hallo allen,

              Ik zou er in elk geval een flinke duit voor over hebben als er iemand zou langskomen en me zegt dat hij mijn analoge OM's kan ombouwen!

              Wat denken jullie?
              Dat zal niet lukken zonder het uiterlijk van die OM's dramatisch te veranderen.
              Het zou allemaal een stuk gemakkelijker zijn als de sensor tussen sluiter en achterwand paste, dat zit er helaas niet in.
              Het is mij wel gelukt om een Baby Rollei te voorzien van een digitale achterwand.

              Comment


              • #8
                Re: ombouwen analoge camera's -> digitaal?

                Oorspronkelijk geplaatst door Yvan_be Bekijk bericht
                Hallo allen,

                Wordt daaraan gedacht? Ik bedoel: als je kijkt naar die sites van die gasten die vanalles en nog wat om- en verbouwen, dan valt mijn mond regelmatig open van verbazing en bewondering voor zoveel vernuft.

                Het moet toch mogelijk zijn om een analoge reflexcamera (of sommige merken/types) te voorzien van een sensor en de nodige electronica?

                Ik zou er in elk geval een flinke duit voor over hebben als er iemand zou langskomen en me zegt dat hij mijn analoge OM's kan ombouwen!

                Wat denken jullie?

                Wat heet een flinke duit?
                Een jaar of 10 geleden heeft een bedrijf (ik ben de naam vergeten) geprobeerd een sensor +elektronica in 1 unit op de markt te brengen, die in een analoge reflex geplaatst zou kunnen worden.
                Het produkt was onverkoopbaar en gaf ook teveel technische problemen.

                Comment


                • #9
                  Re: ombouwen analoge camera's -> digitaal?

                  hasselblad V-system ...

                  mm
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"
                  Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                  Comment


                  • #10
                    Re: ombouwen analoge camera's -> digitaal?

                    De naam van dat bedrijf was Silicon Film.
                    Het was goed bedacht,maar helaas niet gelukt...............

                    Olympus E-M1 / E-M5 II / E-M10 II / E-30; M Zuiko digital 12-40 ED f2,8 PRO ; Oly flitser FL-36; Zuiko Digital ; 50-200 f2,8-3,5 SWD ; 70-300mm f4-5,6 ED ; 14-54mm f2,8-3,5; M. Zuiko digital 14-42 II R ; M. Zuiko digital 17mm 1:1,8

                    Comment


                    • #11
                      Re: ombouwen analoge camera's -> digitaal?

                      woooow , gewoon geweldig.... jammer dat dit nooit gelukt is, stel je voor, soort digitale filmpjes kopen genre Ilford plus 400 , om dan volledig manueel mee te werken !! En dat met alle body's en lenzen die je kan vinden, super gadget !!! originele olympus pen ?
                      Met hedendaagse technologie zou dit perfect kunnen, stel je voor ...... met de originele gordijntjes en spiegeljes en lensjes , ik wordt er zo ja nostalgisch van
                      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                      https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                      Comment


                      • #12
                        Re: ombouwen analoge camera's -> digitaal?

                        Ik heb het toen met veel belangstelling gevolgt, hoopte ook dat het zou gaan lukken zodat ik mijn zeeeeeeeer geliefde Minolta's XE7 en XE5 digitaal kon gaan gebruiken.

                        Het is inmiddels geschiedenis..............
                        Olympus E-M1 / E-M5 II / E-M10 II / E-30; M Zuiko digital 12-40 ED f2,8 PRO ; Oly flitser FL-36; Zuiko Digital ; 50-200 f2,8-3,5 SWD ; 70-300mm f4-5,6 ED ; 14-54mm f2,8-3,5; M. Zuiko digital 14-42 II R ; M. Zuiko digital 17mm 1:1,8

                        Comment


                        • #13
                          Re: ombouwen analoge camera's -> digitaal?

                          Ik steek gewoon een digitale rug in mijn Sinar en hup hij is digitaal.
                          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                          Comment


                          • #14
                            Re: ombouwen analoge camera's -> digitaal?

                            R8/9, Leica !

                            Mijn beste Foto moek nog trekke.

                            Comment


                            • #15
                              Re: ombouwen analoge camera's -> digitaal?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Romeo Bekijk bericht
                              De naam van dat bedrijf was Silicon Film.
                              Het was goed bedacht,maar helaas niet gelukt...............

                              http://photo.net/digital-camera-forum/008cxN
                              Inderdaad, veelbesproken geweest, maar nooit van de grond gekomen, ik hoopte destijds zoiets in mijn Nikon F5 te kunnen gebruiken, is blijkbaar nooit te koop geweest.

                              Waarschijnlijk zou dat voor de camerafabrikanten niet genoeg hebben opgebracht, en je zou ook geen lcd hebben gehad.

                              Comment

                              Working...
                              X