Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

olympus E5 of toch iets anders

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • olympus E5 of toch iets anders

    Sedert enkele weken zou ik mijn olympus E510 (met de 2 kitlenzen en 1ED70-300) willen vernieuwen. Indien ik verder wil met deze 3 lenzen, is de enige mogelijkheid bij olympus te blijven en dan zie ik maar 1 uitweg en dit is de olympus E5(E620 en E30 nog moeilijk te verkrijgen, de E5 als opvolger van de E3).

    Echter denk ik dat dit voor mij een zwaar toestel wordt en te complex. Zou ik niet beter naar canon(de 60D of 7D) of naar nikon overstappen en een deftige lens erbijkopen.

    Danke alvast voor info

  • #2
    Re: olympus E5 of toch iets anders

    ik zou bij olympus blijven , ja kan kijken voor de E5 is toch een top camera kost wel wat , maar ik heb foto's gezien van de E520 en die waren al heel goed , ik denk dat de E30 en E620 zullen wegvallen ze zijn al moeilijker te krijgen , maar je hebt ook nog de E3 is iets goedkoper en misschien komt er nog een nieuw model uit
    Last edited by koen1950; 31 december 2010, 08:12.

    Comment


    • #3
      Re: olympus E5 of toch iets anders

      Het grote voordeel van de E5 is de robustheid en weersbestendigheid.
      Het grote nadeel de beperkte ISO performantie en het feit dat het niet zeker is of er ooit nog een opvolger zal komen.
      Dus als je niet van plan bent nieuwe lenzen erbij te kopen, maakt dat laatste niet veel uit, vermits je de lenzen toch al hebt.
      In het ander geval zou ik zelf twijfelen om nog dure lenzen voor dit systeem aan te kopen.

      Ik vermoed niet dat het toestel op zich complexer is dan een Canon 7D en tegenhangers, die op zich ook niet zo heel complex zijn.
      Je hoeft niet alle toeters en bellen van zo'n toestel vanaf de eerste dag te gebruiken.
      Het is wel leuk dat je die mogelijkheden achter de hand hebt zitten wanneer je het toestel beter begint te kennen.
      Canon 7D + Canon G11

      Comment


      • #4
        Re: olympus E5 of toch iets anders

        Persoonlijk zou ik geen vele euro's investeren in een camera die je een "uitweg" noemt en volgens mij eigenlijk helemaal niet wilt hebben...


        Aan de andere kant...Canon, Nikon, Sony, Pentax...het werkt allemaal echt niet veel anders als Olympus...dus of een overstap je dan gaat brengen wat je wil...

        Ik zou daarom eerst de vraag stellen...waarom wil je een nieuwe camera? Wat mis je nu...en is er een olympus die je kan brengen wat je mist? Zo nee...welk merk biedt je dit dan wel? Dan kun je kijken of een overstap, inclusief objectieven...je deze upgrade waard is...
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #5
          Re: olympus E5 of toch iets anders

          Ik denk dat veel Olympus bezitters nadenken over de toekomst.

          Je zou kunnen overstappen naar de PEN serie van Olympus(wordt door Olympus gezien als opvolger van de E5xx en E4xx serie).
          De fotokwaliteit is prima van de PEN..........maar het is nu eenmaal geen spiegelreflex.
          Als ik jou was zou ik nog even je E510 houden en afwachten hoe de PEN zich gaat ontwikkelen(er komen zeer binnenkort nieuwe camera's aan van de PEN)


          Ik heb zelf de E30 en die ga ik niet vervangen omdat het een werkelijk prima camera is.
          Maar als mijn camera om wat voor reden niet meer te gebruiken is en ik een opvolger nu zou moeten kopen.................dan had ik bij Olympus een groot probleem.
          De E5 is gewoonweg te duur..........en de PEN te klein voor mijn handen.
          Ik zou nu dan overstappen naar de Pentax K5, voor mij het volwaardige neefje van de E30.
          Dus ik hoop nog lang plezier te hebben van mijn E30 en hopelijk komt er voor mij een alternatief bij Olympus in de toekomst(een PEN met ingebouwde zoeker en batterijpack).

          Succes met je keuze.
          Olympus E-M1 / E-M5 II / E-M10 II / E-30; M Zuiko digital 12-40 ED f2,8 PRO ; Oly flitser FL-36; Zuiko Digital ; 50-200 f2,8-3,5 SWD ; 70-300mm f4-5,6 ED ; 14-54mm f2,8-3,5; M. Zuiko digital 14-42 II R ; M. Zuiko digital 17mm 1:1,8

          Comment

          Working...
          X