Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus E-20p betaalbare DSLR? Kwalitatiefvol?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus E-20p betaalbare DSLR? Kwalitatiefvol?

    Hallo,

    Ik heb mijn oog laten vallen op de DSLR Oly E-20p vooral omdat dit de enige DSLR is die nog betaalbaar is.
    Ik heb mezelf al wat verder geïnformeerd op www.dpreview.com.
    Zijn er hier mensen die met deze camera werken of iemand kennen die er mee werkt? Wat zijn jullie ervaringen/raadgevingen?
    Waarom is die plots zo sterk gezakt in prijs? Is er een E-30 op komst misschien?
    Zijn er mensen die hun E20 willen verkopen? Prijs?

    Bedankt hé

    Nicodemus
    "Een foto bekijken is als wijn proeven. Het is de proever die beslist of hij goed is."

  • #2
    Ik heb die e-20 al meer dan één jaar...
    Toen was 't een dure camera... Maar nu één jaar later is hij natuurlijk veel goedkoper. Hij is tenslotte al bijna twee jaar op de markt... ( en kan nog altijd mee)
    Tot nu toe denk ik niet aan veranderen.
    Deze E-20 is voor mij het perfecte toestel... Dus wil ik nog niet overschakelen naar een Canon of Nikon met verwisselbare lenzen.
    Voor mij is het lenzen wisselen niet direct nodig.
    (tuurlijk zo'n jajazoom is wel fijn ...)
    Maar ik vind de E-20 een enorm handig toestel en de manuele instellingen zijn voor mij perfect.
    Alle knopjes staan aan de buitenkant en je hebt het menu niet echt nodig. Dat vind ik soms vervelend aan de Digitale toestellen, dat je je soms door ellenlange menus moet worstelen.

    Dus als je een goed toestel zoekt en lenzen wisselen is niet echt nodig... Dan is de Oly E-20 jou ding.

    Comment


    • #3
      Originally posted by mic
      Ik heb die e-20 al meer dan één jaar...
      Toen was 't een dure camera... Maar nu één jaar later is hij natuurlijk veel goedkoper. Hij is tenslotte al bijna twee jaar op de markt... ( en kan nog altijd mee)
      Tot nu toe denk ik niet aan veranderen.
      Deze E-20 is voor mij het perfecte toestel... Dus wil ik nog niet overschakelen naar een Canon of Nikon met verwisselbare lenzen.
      Voor mij is het lenzen wisselen niet direct nodig.
      (tuurlijk zo'n jajazoom is wel fijn ...)
      Maar ik vind de E-20 een enorm handig toestel en de manuele instellingen zijn voor mij perfect.
      Alle knopjes staan aan de buitenkant en je hebt het menu niet echt nodig. Dat vind ik soms vervelend aan de Digitale toestellen, dat je je soms door ellenlange menus moet worstelen.

      Dus als je een goed toestel zoekt en lenzen wisselen is niet echt nodig... Dan is de Oly E-20 jou ding.
      Dank je voor je reactie Mic. Vind je de beperkte optische zoom geen tekort? Dat is natuurlijk oplosbaar met een teleconverter.
      Zijn er nog andere mensen met ervaring met de E-20?
      "Een foto bekijken is als wijn proeven. Het is de proever die beslist of hij goed is."

      Comment


      • #4
        ik vond de volgende nadelen op dpreview. Hebben de ervaren gebruikers hier nu echt last van?

        Slow startup time
        Slow image flush times (very poor, for a five megapixel "professional" digital camera)
        Inability to change certain settings until buffer has been fully written
        LCD live view does not return until buffer has been fully written
        Very limiting four image buffer, no matter what image size / quality
        Slow image display and magnification
        Chromatic aberrations
        Barrel distortion at full wide angle
        Poor LCD 'live view' frame coverage
        No flexible program AE
        No depth of field preview
        Shadow noise / noise visible at ISO 80
        Limited range of ISO sensitivities (nothing above ISO 320)
        Still limited to maximum shutter speed of 1/640 sec for high quality images
        Unreliable low light focus
        Bayer pattern artifacts
        Histogram not available in record review (though can be seen in quick view)
        No control over image saturation, no colourspace selection option
        Not enough steps in sharpening or contrast control (compared to lower-end Olympus digital cameras)
        Setup menu is in an obscure place
        Flash colour cast
        "Een foto bekijken is als wijn proeven. Het is de proever die beslist of hij goed is."

        Comment


        • #5
          De optische zoom is voldoende en vergeet niet dat je zeer gemakkelijk uit die toch wel vrij grote foto's kan croppen.
          En met de TCON 14B heb je toch al wat meer tele.

          Maar qua ergonomie is de E-20 al iets van het beste wat ik ooit in handen heb gehad.

          Ik ga nu wel overstappen naar de Canon 10D, maar het blijft een sprong in het onzekere. De E-20 is beslist een goed toestel dat nu aan schappelijke prijzen te koop is. Enig minpunt: de trage wegschrijftijden. ( maar in het begin leer je daar mee leven... )
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Originally posted by Nicodemus
            ik vond de volgende nadelen op dpreview. Hebben de ervaren gebruikers hier nu echt last van?

            Slow startup time
            Slow image flush times (very poor, for a five megapixel "professional" digital camera)
            Inability to change certain settings until buffer has been fully written
            LCD live view does not return until buffer has been fully written
            Very limiting four image buffer, no matter what image size / quality
            Slow image display and magnification
            Chromatic aberrations
            Barrel distortion at full wide angle
            Poor LCD 'live view' frame coverage
            No flexible program AE
            No depth of field preview
            Shadow noise / noise visible at ISO 80
            Limited range of ISO sensitivities (nothing above ISO 320)
            Still limited to maximum shutter speed of 1/640 sec for high quality images
            Unreliable low light focus
            Bayer pattern artifacts
            Histogram not available in record review (though can be seen in quick view)
            No control over image saturation, no colourspace selection option
            Not enough steps in sharpening or contrast control (compared to lower-end Olympus digital cameras)
            Setup menu is in an obscure place
            Flash colour cast

            Alles wat hier staat is waar.
            Twee jaar geleden was de E-20 (en de E-10) nog een goede camera, maar kwalititatief zijn deze camera's volkomen achterhaald.

            Comment


            • #7


              Alles wat hier staat is waar.
              Twee jaar geleden was de E-20 (en de E-10) nog een goede camera, maar kwalititatief zijn deze camera's volkomen achterhaald.
              Zou ik niet durven zeggen,
              Ik heb zelf een jaar de E20P gehad en was er zeer tevreden over...
              Het enige wat mij echt stoorde,waren de trage wegschrijfsnelheden
              (vooral bij een hooge iso waarde met ruisonderdrukking).
              de autofocus is ook niet razend snel.
              Maar met de rest kon ik echt goed leven...
              Greets
              Silver

              http://www.silver.web-log.nl

              Comment


              • #8
                idd, dat trage wegschrijven...
                Maar je trekt vier foto's na elkaar... en dan begint hij weg te schrijven. Die 4 gaan zeer snel na elkaar als je wil.
                Als je niet te snel die vier foto's na elkaar neemt, merk je van dat trage wegschrijven niets.
                Maar als je snel veel foto's na elkaar trekt, bv bij een sportevenement, dan is het soms hinderlijk omdat je lang moet wachten voor er weer plaats is in de buffer voor één foto.

                En ik heb idd genoeg aan de Zoom van de E-20. Maar meer is altijd handig natuurlijk.
                En zoals hier reeds gezegd , er bestaan voorzetlenzen van Olympus. De TCON 14B en nog meer de 300... Maar deze vind ik te duur voor wat ik ze misschien ga gebruiken.

                Dat deze camera kwalitatief achterhaald zou zijn????..... tja.. Welke camera niet? (Onzin dus)

                Comment


                • #9
                  Tegen dat ik mijn 10D heb zal hij ook al "achterhaald" zijn.

                  Maar moet ik NU beginnen met digitale fotografie, zou ik zeker een E-10 of een E-20 kiezen, wat men ook mogen beweren.

                  ZEER goede semi-prof toestellen die NU een UITSTEKENDE prijs/kwaliteit bieden.

                  Enne vele zogenaamde "nadelen" bestaan enkel en alleen op papier of in testlabo's.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Marc

                    Enne vele zogenaamde "nadelen" bestaan enkel en alleen op papier of in testlabo's.
                    Volledig mee akkoord

                    mvg,
                    Z900
                    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                    Comment


                    • #11
                      Dank je voor je reactie Mic. Vind je de beperkte optische zoom geen tekort? Dat is natuurlijk oplosbaar met een teleconverter.
                      als ik me niet vergis verkoopt tommie hier een telelens voor die e-20
                      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                      Comment


                      • #12
                        Een E10 geeft ook goede resultaten hoor. Die vindt je 2dehands ook wel.
                        Ik vind persoonlijk de meerprijs van de E20 tov de E10 te veel voor die ene MP en die paar 'verbeteringen'.

                        Comment


                        • #13
                          Hoi,

                          Heb heel veel, maar dan ook heel veel teleursteling over doe Olympus E20 gelezen.

                          Kan niet in je portmonnee kijken, maar een gebruikte S1, D30, D60, in die volgorde, of nog even sparen en dan een S2.

                          Kost 1000 Euro meer en dat is geen kattepies, persoonlijk denk ik, dat E10 en E20 overgewaardeerd waren en zijn, zou er echt geen Euro cent in stoppen.

                          jacques.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by jacques
                            Hoi,

                            Heb heel veel, maar dan ook heel veel teleursteling over doe Olympus E20 gelezen.

                            Kan niet in je portmonnee kijken, maar een gebruikte S1, D30, D60, in die volgorde, of nog even sparen en dan een S2.

                            Kost 1000 Euro meer en dat is geen kattepies, persoonlijk denk ik, dat E10 en E20 overgewaardeerd waren en zijn, zou er echt geen Euro cent in stoppen.

                            jacques.

                            Tja, het is maar hoe je 't bekijkt.
                            Ik zou op dit moment geen andere als de E-20 willen. En als ik er geen had kocht ik nu nog een E-20 .
                            En dat is omdat ik er 300% tevreden van ben. Wat zeg ik? 500 % tevreden.
                            Maar ik zeg 't nogmaals. Ik heb totaal geen behoefte aan verwisselbare lenzen. De lens van die Oly E-20 is voor mij genoeg.
                            en voor de rest... Alles aan de E-10 en E-20 is kwaliteit. dus zeker niet overgewaardeerd...

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by jacques
                              Hoi,

                              Heb heel veel, maar dan ook heel veel teleursteling over doe Olympus E20 gelezen.

                              Kan niet in je portmonnee kijken, maar een gebruikte S1, D30, D60, in die volgorde, of nog even sparen en dan een S2.

                              Kost 1000 Euro meer en dat is geen kattepies, persoonlijk denk ik, dat E10 en E20 overgewaardeerd waren en zijn, zou er echt geen Euro cent in stoppen.

                              jacques.

                              Helemaal mee eens !!!

                              Comment

                              Working...
                              X