Oorspronkelijk geplaatst door
orange
Voor mij zelf heb ik DE oplossing.
Er is al zo veel informatie hierover geschreven en te vinden op het internet.
Ik heb ooit swabs gekocht met vloeistof en pecpads. Ook een spuitbus en dan nog eens van visabledust/sensorbrush de twee kwastjes aangeschaft. Bij elkaar zeker 200,-- Euro. Dan tussendoor met mijn toemalige 20D naar Konijnenberg in Den Ham om te laten cleanen. Koste ook weer geld en dan nog niet helemaal schoon.
Heb nu een nieuwe Canon 30D. 3x geruild bij
http://www.fotovideoboom.nl/ ofwel foto de Boer.Alle 3 nieuwe 30D's vol stof. Werkelijk niet te geloven. Winkelier deed heel moeilijk met omruiling.Moest écht pressen. Wel derde nieuwe nog vol met "bak" stof en "vetstrepen". Ik koop bij deze zaak dus ook nooit meer, maar goed dat is een ander verhaal.
Ik heb mijn sensor laten reinigen nadat ik met Canon heb gebeld en vanuit Canon Duitsland werd teruggebeld, wegens dat de helpdeks van Canon dit binnen het bedrijf had kenbaar gemaakt.
Juist:-), ik heb mijn Canon 30D laten reinigen bij Chipclean te Nijmegen. Dit is werkelijk subliem. Echt schoon dus!!! De chip en ook de voorkamer en spiegel wordt gereinigd en antistatus gemaakt.
De man heeft 17 jaar bij Philips gewerkt en heeft te maken gehad met bepaalde apparatuur/hightech en in geconditioneerde ruimtes. Hij is op bezoek geweest bij Texas Instuments in de USA.En heeft hier deze aparatuur aangeschaft, de techniek komt rechtstreeks voort uit de semicondustors industrie. Canon en de hele nederlandse wereld op foto gebied wil alsmaar komen kijken bij hem. Uiteraard houdt hij dit voor zichzelf. Alhoewel hij binnen afzienbare tijd op verschillende punten in Belgie en Nederland dit ook wil laten toepassen.Hij heeft hier een patent op etc.
Voor meer informatie kijk op:
http://www.chipclean.nl
Ik ben een heel erg een pietje precies en mijn sensor etc is absoluut helemaal schoon! Op ISO 100/ASA 100 en F22. Na behandeling op scherm bekeken en dan ook nog eens extra in fotoshop verhelderd. Wel het was heel verhelderd voor mij. Helemaal super dus!!!!
Wil jullie dit laten weten.
Groet, Orange/Marijke