Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog mensen 40D laten herstellen (kon niet meer ingeschakeld worden)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog mensen 40D laten herstellen (kon niet meer ingeschakeld worden)

    Goede middag,

    M'n 5 maand jonge 40D bracht ik 2 maand geleden binnen te Konijn voor herstelling en eindelijk in orde door ETB (met personeelstekort tijdens zomermaanden - was hele serie 40D's die ze hadden ter herstelling ook).
    Het probleem was dat ik hem niet meer kon aanschakelen (dacht eerst dat het aan de batterij lag,maar kocht reserve batterij en werkte ook niet, klein backupbatterijtje eruit lostte ook niets op, totaal dead...).

    Ik herinner me dat hij opeens niet meer werkte nadat ik een lens eraf haalde zonder hem op off te zetten (maar kan toch niet dat het daardoor kwam?)
    Had al paar maand de laatste 1.08 firmware, twijfelde dan ook als er daar geen fout inzat.

    Op de herstellingsbon staat :
    IRREGULAR STOP
    REPAIR: MIRROR MECHANISM


    Misschien werd het 'mirror mechanism' geblokkeerd doordat ik een lens afdraaide terwij hij aanstond ofzo?
    Mijn probleem was dus nog anders dan in dit topic http://forum.belgiumdigital.com/f9/c...th-224315.html (ik had geen Err99 gehad)

    Hopelijk komt er na de 1.08 een firmware die naast die futiliteiten (extra talen) ook eens de echte problemen aanpakt.
    Je zou zeggen dit doen ze niet omdat mensen een nieuwe cam zouden kopen, maar die herstellingskosten binnen garantie zijn ook voor hun rekening...

    Heb nu nog 1.4 jaar garantie over, hoop dat het probleem nu definitief opgelost is.

    Nog mensen ditzelfde probleem gehad dat ze hem totaal niet meer konden aanschakelen?
    Als er iemand hierover iets kan vinden zodat ik dit in de toekomst kan voorkomen.

    Bedankt!
    CanonYouCan
    Last edited by CanonYouCan; 9 juni 2010, 18:22.

  • #2
    Re: Nog mensen 40D laten herstellen (kon niet meer ingeschakeld worden)

    Zo, en ga nu maar eerst weer een paar plaatjens trekken om bij te komen!

    Comment

    Working...
    X