Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog meer X's Drive II en goeie raad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog meer X's Drive II en goeie raad

    <font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">
    Beste BD vrienden,

    Eerst en vooral wil ik iedereen danken die mij heeft willen bijstaan bij het installeren van de X's Drive II op mijn PC.Het was een heel moeilijke bevalling, maar het is ons uiteindelijk toch gelukt.
    Verder zou ik me vooral willen richten tot de mensen die in de toekomst wensen over te gaan tot de aankoop van de X's DriveII en die werken met OS Win98SE of WinME.Ziehier enkele zeer interessante en belangrijke tips bij de installatie met deze systemen.

    1)Houdt niet te veel rekening met de handleiding geleverd bij het apparaat.Volgens mij is dit een zeer slechte vertaling naar het Engels met soms tegenstrijdige gegevens.

    2)Tracht de recentste driver te downloaden op de site van www.vosotronic.com . De laatste dateert van 09/04/03, dus vrij recent.Gebruik deze i.p.v. die op de bijgeleverde CD.

    3)Zorg dat je OS een Installer heeft met versie hoger dan II.Te vinden op de site van Windows.
    Je mag de drive II al verbinden via de USB-poort met je PC, maar er nog geen stroom opzetten. Gebruik ook liefst altijd dezelfde poort en beter geen hub.

    4)Start eerst je PC en installeer dan pas de drivers. Herstart je PC.


    5)Zet nu pas de drive onder stroom.

    6)Als je OS nu de nieuwe hadware ontdekt zit je al goed.De nodige drivers zullen dan opgezocht en hopelijk gevonden worden. Bij mij bvb. ontbrak in deze faze het bestand : PUSYSDRV.SYS. Heb het dankzij een vriendelijke mede-BD'er kunnen verkrijgen.
    Nu moet je in je "Verkenner" of "Mijn Comp." de vier icoontjes vinden, elk verantwoordelijk voor het desbetreffende onderdeel van de X-drive II.De installatie is dan gelukt.

    7)Schakel de stroom van de drive niet uit vooraleer je PC afstaat.Anders heb je de volgende keer problemen.Eens je PC is uitgeschakeld wordt de drive bij Win98SE automatisch uitgeschakeld.

    De algemene regel is dus ook bij verder gebruik: zet pas de X-Drive op als je PC is opgestart.Zet de X-Drive af nadat je PC is uitgeschakeld.
    Ik probeer ook altijd de X-drive aan het net te leggen als hij aan mijn PC hangt. Voor een goeie werking van het apparaat moet er steeds voldoende stroom voor handen zijn.
    Met WinME heb ik de minste problemen ondervonden t.o.v. Win 98SE. Bvb. in tegenstelling met wat in de handleiding staat, gebruik je best ook bij WinME de drivers, anders zou je vier identieke ikoontjes kunnen krijgen in je verkenner.Zo weet je niet om welk geheugenonderdel van de X-drive het gaat.

    Indien je faalt, zet de drive af. Uninstall de drivers. Herstart je PC.Zet de drivers er opnieuw op. Herstart je PC. Zet nu pas de drive opnieuw onder stroom. Wacht af tot de PC de hardware ontdekt enz...

    Dit zijn ervaringen die ik de laatste dagen heb opgedaan. Na tal van mislukte pogingen is het me uiteindelijk gelukt de X's drive II aan de praat te krijgen.

    Hopelijk heb ik bij deze mijn steentje bijgedragen om de mensen die nog twijfelen een X-drive aan te schaffen te overtuigen dat mits heel nauwkeurige installatie, er geen problemen zouden mogen optreden, tenzij het apparaat technisch niet in orde is. Maar daar is dan Vasa voor die een uitstekende service heeft en je zonder twijfel zal helpen teneinde zijn klant tevreden te stellen.
    Groetjes,
    Pol.


    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    heb je die problemen ook als je Win Xp staan hebt ?
    ... ik ben ook van plan zo'n xdrive ginderachter te bestellen .
    Canon 1D
    Canon D30 + grip
    Canon 300 L f2.8
    Bigma 50-500 f4/6.5
    wit glas ...

    Comment


    • #3
      Originally posted by Frank007
      heb je die problemen ook als je Win Xp staan hebt ?
      ... ik ben ook van plan zo'n xdrive ginderachter te bestellen .
      Zou ik niet weten, maar volgens de algemene reacties op het forum gaat het met Xp goed. Ik heb op mijn privé nog Win 2000Prof, en daar ook geen problemen mee. Blijkbaar zijn het vooral de oudere versies van Windows die problemen geven.
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Met xp heb ik met de xdrive II geen enkel probleem

        Comment


        • #5
          Frank007,
          met XP is het installeren van de X-drive een fluitje van een cent.
          Gewoon de USB-kabel inpluggen en XP doet te rest.
          Je zal ook de Card-slots zien als drives

          JePe
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Betreffende Win ME dien je toch softwarematig het betreffende aangekoppelde USB-apparaat te "ontkoppelen" via het icoontje rechts beneden in de taakbalk ? Waarom zou dan de pc dienen te worden afgesloten ? In geval van een X-drive moet je dus 4 zogenaamde usb-apparaten stoppen (CF I-II, SM etc.). Daarna kun je veilig het apparaat ontkoppelen.
            Trouwens wat geldt voor Win98 betreffende het opstarten/afzetten van de pc bij installatie van usb-apparaten, gaat niet op voor WinME.
            Het principe van USB is tevens dat alle apparaten die USB ondersteunen "hot-plugable" zijn (dus zowel betreffende het aansluiten als het ontkoppelen), zonder risico op beschadiging, hooguit verlies van gegevens.

            Of is er een wezenlijk verschil inzake installatie/gebruik tussen X-drive I en X-drive II ?

            Ludovic P.
            EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
            BD0118BE

            Comment


            • #7

              Windows 98 en Windows ME zijn rommel. Installeer een serieus Windows-systeem, d.w.z. gebaseerd op NT. Dat zijn NT zelf, W2K of XP.

              Frank

              Comment


              • #8
                Originally posted by igor
                Betreffende Win ME dien je toch softwarematig het betreffende aangekoppelde USB-apparaat te "ontkoppelen" via het icoontje rechts beneden in de taakbalk ? Waarom zou dan de pc dienen te worden afgesloten ? In geval van een X-drive moet je dus 4 zogenaamde usb-apparaten stoppen (CF I-II, SM etc.). Daarna kun je veilig het apparaat ontkoppelen.
                Trouwens wat geldt voor Win98 betreffende het opstarten/afzetten van de pc bij installatie van usb-apparaten, gaat niet op voor WinME.
                Het principe van USB is tevens dat alle apparaten die USB ondersteunen "hot-plugable" zijn (dus zowel betreffende het aansluiten als het ontkoppelen), zonder risico op beschadiging, hooguit verlies van gegevens.

                Of is er een wezenlijk verschil inzake installatie/gebruik tussen X-drive I en X-drive II ?

                Ludovic P.
                Beste igor,

                Ik kan je alleen maar zeggen wat ik ondervonden heb bij de beide systemen. Ik heb me laten bijstaan door een software-deskundige.We hebben alle mogelijkheden voldoende uitgetest. Heb geleerd dat de theorie één zaak is maar de praktijk soms heel iets anders.
                Of er een verschil is tussen X-drive I of II weet ik niet. Ik heb alleen de II-versie.
                Mijn WinME systeem is zelfs volledig geblokkeerd geraakt bij de installatie volgens het boekje.Probleem met laden van "explorer.exe". Heb windows opnieuw moeten herinstalleren.Bij Win98SE herkende het systeem zelfs de nieuwe hardware niet. Nadien hebben we resultaat behaald met hetgeen ik hoger heb uitgelegd.

                Pol.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Originally posted by frankonl

                  Windows 98 en Windows ME zijn rommel. Installeer een serieus Windows-systeem, d.w.z. gebaseerd op NT. Dat zijn NT zelf, W2K of XP.

                  Frank
                  Uw redenering steunt blijkbaar op een rijke ervaring.
                  En ondersteunt Win NT bij u dan USB ???

                  Ludovic P.
                  EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                  BD0118BE

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by igor
                    Originally posted by frankonl

                    Windows 98 en Windows ME zijn rommel. Installeer een serieus Windows-systeem, d.w.z. gebaseerd op NT. Dat zijn NT zelf, W2K of XP.

                    Frank
                    Uw redenering steunt blijkbaar op een rijke ervaring.
                    En ondersteunt Win NT bij u dan USB ???

                    Ludovic P.
                    Beste Ludovic,

                    Een mens van 54 heeft al een en ander meegemaakt, ook met computers.Met mijn Win2000 NT technologie geen problemen.

                    Pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Pol Callens
                      Originally posted by igor
                      Originally posted by frankonl

                      Windows 98 en Windows ME zijn rommel. Installeer een serieus Windows-systeem, d.w.z. gebaseerd op NT. Dat zijn NT zelf, W2K of XP.

                      Frank
                      Uw redenering steunt blijkbaar op een rijke ervaring.
                      En ondersteunt Win NT bij u dan USB ???

                      Ludovic P.
                      Beste Ludovic,

                      Een mens van 54 heeft al een en ander meegemaakt, ook met computers.Met mijn Win2000 NT technologie geen problemen.

                      Pol.

                      Hierop kan ik alleen maar zeggen: Windows 2000 is geen Windows NT.
                      Windows 2000 was bedoeld als een WinNT5 versie als je wilt, maar is geen NT (4).
                      Mocht je het niet geloven : lees dan onder meer hier : http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;298858.
                      Daarbij ondersteunt Windows NT geen USB simpel omdat WinNT geen plug & play apparaten ondersteunt (o.m. usb-apparaten dus).
                      Zelfs met omwegen en foefjes zou het niet lukken WinNT met USB aan de praat te krijgen.
                      Daarnaast heb ook ik al een en ander meegemaakt, en meer bepaald ook op gebied van computers : van moederbord tot muis. Maar dit terzijde.

                      Ludovic
                      EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                      BD0118BE

                      Comment


                      • #12
                        ik werk met WIN98SE en geen problemen hier met X-driveII
                        let's hope it stays that way !
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by igor
                          Originally posted by Pol Callens
                          Originally posted by igor
                          Originally posted by frankonl

                          Windows 98 en Windows ME zijn rommel. Installeer een serieus Windows-systeem, d.w.z. gebaseerd op NT. Dat zijn NT zelf, W2K of XP.

                          Frank
                          Uw redenering steunt blijkbaar op een rijke ervaring.
                          En ondersteunt Win NT bij u dan USB ???

                          Ludovic P.
                          Beste Ludovic,

                          Een mens van 54 heeft al een en ander meegemaakt, ook met computers.Met mijn Win2000 NT technologie geen problemen.

                          Pol.

                          Hierop kan ik alleen maar zeggen: Windows 2000 is geen Windows NT.
                          Windows 2000 was bedoeld als een WinNT5 versie als je wilt, maar is geen NT (4).
                          Mocht je het niet geloven : lees dan onder meer hier : http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;298858.
                          Daarbij ondersteunt Windows NT geen USB simpel omdat WinNT geen plug & play apparaten ondersteunt (o.m. usb-apparaten dus).
                          Zelfs met omwegen en foefjes zou het niet lukken WinNT met USB aan de praat te krijgen.
                          Daarnaast heb ook ik al een en ander meegemaakt, en meer bepaald ook op gebied van computers : van moederbord tot muis. Maar dit terzijde.

                          Ludovic
                          Ik ben maar een amateurke op gebied van computers, maar probeer van tijd tot tijd mijn gezond verstand te laten werken en heb al meermaals ervaren dat theorie en praktijk soms ver uit elkaar staan.

                          Pol Callens.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            <font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">
                            Voilà zie, dat is dan het voordeel van dit forum. Je leert niet alleen veel over een fototoestel, een fotoke, een X-driveke,..., maar ook over ne PC.Dank zij den igor weet ik weeral een knoppeke meer staan op mijnen Win ME.
                            Bedankt Igor,

                            Pol.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Pol Callens
                              <font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">
                              Voilà zie, dat is dan het voordeel van dit forum. Je leert niet alleen veel over een fototoestel, een fotoke, een X-driveke,..., maar ook over ne PC.Dank zij den igor weet ik weeral een knoppeke meer staan op mijnen Win ME.
                              Bedankt Igor,

                              Pol.
                              Da's very graag gedaan Pol.
                              Bedoel je dat ikoontje in de taakbalk ?

                              Ludovic P.
                              EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                              BD0118BE

                              Comment

                              Working...
                              X