Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog meer canon nieuws...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog meer canon nieuws...

    ... of roddel, ik heb dit enkel uit een canonforum gehaald ... voor degene die het mogen interesseren :

    I called my camera dealer in Charlottesville, VA to cancel my 10D order because I deceided to keep my D60. He responded that this was a good idea and I would be happy with my choice.

    I asked him what he meant and he said his boss was at PMA and he talked with him this afternoon. His boss told him one of the Canon reps at PMA, who he has known for years, told him that the 10D was just the first step to Canon's DSLR plans for this year. He told him about two other cameras to be announced:

    Canon Rebel like digital (100D) 4MP, plastic body, 3 fps, 6 frame buffer, Rebel AF System. MAP about $900.00

    Canon 3 like digital (3D) 6MP, metal body, 8fps, 24 shot buffer, EOS 3 AF System. MAP about $3,200.

    He has never screwed around with me before. So I am inclined to believe him.

    So, that would leave us with:

    1Ds -- $8,000
    3D -- $3,200
    10D -- $1,500
    100D - $900


  • #2
    Originally posted by PhilleG2
    ... of roddel,
    Hopelijk wordt het hier ook geen broeinest van roddels . Ik lees DPReview nog nauwelijks omdat het echt wel belachelijk aan het worden was. Om maar over die Nikon vs Canon scheldpartijen en kinderachtigheden te zwijgen.
    Gelukkig zijn wij belgen toch beschaafder (?)

    Henk

    Comment


    • #3
      tiens tiens ...
      ik ben de gelukkige bezitter van een EOS100 (in Amerika Rebel genoemd) en ik heb het altijd een fantastisch toestel gevonden!! En dat voor een goeie 900$? Dat belooft!!
      mvg,
      Giant Pat
      Do or Do Not - There is no try ...
      www.giantpat.be

      Comment


      • #4
        giantpat: de EOS 100 is niet een Rebel maar Elan, De EOS 50 is Elan II. De Rebel is een EOS 1000. Zie voor meer info:
        http://www.canon.com/camera-museum/camera/series/f_eos.html
        Niewere Rebel serie is EOS 500(n)/300/2000

        Als deze roddel waar is zal de 100D wel een 2x focal length multiplier hebben (denk ik!). Niet echt handig als je van (ultra) groothoek houdt
        M
        Canon Powershot G3, LA-DC58B, TC-DC58N, WC-DC58N
        Canon Digital Ixus
        ImageTank 20GB
        Canon EOS 50e + batterypack, 20D + batterypack, EF20, EF28-105, EF50, EF70-200 f4, RC1, Speedlight 550EX, Omnibounce, div. filters

        Comment


        • #5
          MLoron, je hebt gelijk ... was al een tijdje geleden maar ik dacht al dat de mijne meer "elan" had dan een "rebel"...
          Do or Do Not - There is no try ...
          www.giantpat.be

          Comment


          • #6
            Wel, waar houdt het op hé jongens? Nergens en nooit denk ik. Ik kocht zo'n 25 jaar geleden een Canon A1 met wat alround lenzen en ik moet zeggen, k'heb me daar al die jaren wel kostelijk mee geamuseert.
            Ondertussen zullen er wel tientallen nieuwe, modernere, meer aantrekkelijke en misschien ook betere toestellen op de markt zijn gebracht. Maar ondanks dat ben ik altijd verliefd gebleven op mijn lieve A1. Ik heb me altijd afgevraagd of ik met een nieuw toestel ook daadwerkelijk betere foto's zou kunnen nemen. En toen kwam de digitale fotografie! Een beetje lui geworden door de jaren, filmke halen, filmke laten ontwikkelen, diaatjes snijden en inkaderen, het werd toch steeds allemaal wat meer uitgesteld. Een mens heeft trouwens al meer aan het hoofd met drie kinderen! Er werd dus een eerste digitaal stapke gezet. Ik kocht me een goed jaar geleden een HPtje612, klein toestelleke zonder veel mogelijkheden type instammatic. En zo maakte ik kennis met een totaal nieuwe wereld..... sindsdien gaat er geen dag voorbij of ik ben wel eens bezig met mijn digifoto's. Zo leerde ik ook "belgiumdigital" kennen en de velen hier die het blijkbaar ook weer te pakken hebben. En ondertussen heb ook ik veel bijgeleerd. Ik heb de toestellen leren kennen die nu op de markt zijn en ik zal me er zelfs binnenkort eentje gaan aanschaffen waarvan ik denk dat het goed bij me past. Maar eens dat toestel in mijn hand hoop ik dat ik weer zoals voorheen verliefd zal zijn voor zo'n lange periode. En ook al zullen er jaar na jaar veel nieuwe knallers op de markt worden komen waar veel over gepraat en gediscutieerd zal worden, fredje zal wel weer tevreden zijn en foto's nemen met zijn nieuwe trouwe vriend zoals het altijd al is geweest!
            fredje.

            Comment


            • #7
              BAAAAAAM, Nagel op de kop fredje

              Comment


              • #8
                idd en daarom moet je steeds tevreden zijn met de keuze die je maakt, en daarvan je creatieve grenzen opzoeken. Ik weet dat ik best een hele poos verder kan en dus hoef ik niet wakker te liggen van prijzen of andere standaarden.

                En fredje zegt het al, je kan soms moeilijk afscheid nemen van een bepaald toestel of type, net omdat het voor jou zoveel mooie momenten heeft vastgelegd ...

                Philippe

                Comment

                Working...
                X