Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog een beginner, op zoek naar tips !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog een beginner, op zoek naar tips !

    Hallo allemaal !

    Ik ben een enthousiaste, beginnende én leergierige fotoliefhebber van nu 15 jaar.
    Sinds mijn twaalfde experimenteer ik een beetje met mijn zelf gekochte Fuji S5700,
    maar na drie jaar ben ik een beetje uitgekeken op dit toestel. Ik heb hele leuke foto's kunnen nemen, tot op een bepaald niveau,
    maar ik ben toe aan iets nieuws, nieuwe dingen om uit te proberen en te leren !
    Mijn technische kennis is nog niet bepaald uitgebreid, maar ik ben volop tips&trics aan het doorlezen, boeken aan het verslinden enzovoort !

    Mijn grootste interesses, als het om 'fotothemas' gaat, zijn (dieren)portretten en foto's van de paarden- en hondensport. Ook macro/detailfoto's vind ik leuk, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de eerste twee !

    Ik ben hiervoor op zoek naar een leuke spiegelreflex.
    Zoals hierboven al vermeld, ik heb nog niet zo'n uitgebreide technische kennis, jullie advies is dus meer dan welkom !

    Eisen heb ik niet echt, zolang het binnen mijn budget * blijft, en leuke portret- en sportfotos kan maken ben ik 'content' !

    * (€500 is écht het maximum. Mijn ouders hebben niet zo'n grote interesse in fotografie, ik zal het toestel dus zelf betalen. Ik ben zeker bereid om op de tweedehandsmarkt rond te kijken !)

    Alvast bedankt & vriendelijke groeten,
    Annelies.

  • #2
    Re: Nog een beginner, op zoek naar tips !

    Voor paarden- en honden sport heb je het voordeel dat je geen extreem groot bereik nodig hebt. 200mm zal hier zeker voldoen.
    Welk toestel je koopt ligt vanjezelf af. Nikon, Canon, Sony, Pentax... ze zijn allen goed dezer dagen. Kijk in de winkel eens rond welke toestellen je het beste in de hand hebt alsook welke menu-opbouw en knoppen bereikbaarheid jouw het beste ligt.
    500€ is geen extreem groot bedrag, zoals je zelf aanhaald is de 2e handsmarkt een mooie oplossing, hier ga je wel zien dat je van Nikon en Canon makkelijker materiaal zal vinden dan de andere merken.

    Comment


    • #3
      Re: Nog een beginner, op zoek naar tips !

      Neem hier al eens een kijkje en zoals in vorige post, stap eens binnen in bv media markt en neem de toestellen in de hand.

      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

      BD1614BE

      Comment


      • #4
        Re: Nog een beginner, op zoek naar tips !

        kijk eens in de koopjes
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment

        Working...
        X