Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Z6 of Fuji X-T3 ( of X-H1 )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Ik ben zelf exclusief fujifilm gebruiker. Mijn workflow is in Lightroom. Ik laad er zowel de camera jpegs als de Raw in. Als de jpeg goed is dan hou ik die , want Fuji jpegs zijn top (moeilijk beter te doen qua kleuren). En het bespaart me heel wat lightroom tijd.
    Als er toch serieuze aanpassingen nodig zijn bewerk ik de raw file. Ik heb hier eigenlijk nog nooit artefacten gevonden, lightroom voldoet me dus wel.

    De 50-140 heb ik ook, en die is in een woord top [emoji6] check de lovende reviews op www maar eens
    Last edited by Franciskine; 21 oktober 2018, 16:16.
    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

    Comment


    • #17
      Re: Nikon Z6 of Fuji X-T3 ( of X-H1 )

      Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
      Is dat nu gebaseerd op eigen ervaring of op het artikel dat je citeert ?
      Want het artikel dateert van 2014...
      eigen ervaring. Er doen nog veel verscherpings settings de ronde op het internet voor fuji raf's in lightroom maar deze komen heel vaak naar voor als referentie. Verscherping is voor iedereen anders
      https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

      Comment


      • #18
        Re: Nikon Z6 of Fuji X-T3 ( of X-H1 )

        Gupe, ik zie op DPR je heeft beslist.
        Ik denk het is een goed beslissing. Waneer je ben benieuwd voor de Z en je bent in de buurt laat me weten, maar de XT3 is echt een mooi camera. Paak ook een 55-200 (of huur het), na een avondjes ik vind een goed res lens ook. ZO grote zoals mijn 90, maar een tele zoom. De 50-140 is veel beter maar 2x langer.
        Ook probeert CaptureOne, ik ben een photoshop user maar ik begint nu om te apprecieren hoe C1 werkt met kleuren. Ik vind C1 kan goed allen maar het is ook een goed complement/
        I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
        Some of my photos at www.pessolano.net

        Comment


        • #19
          Nikon Z6 of Fuji X-T3 ( of X-H1 )

          Ik heb inderdaad beslist om over te stappen naar Fuji. Alleen twijfel ik nog wat tussen de X-T3 of de X-H1. Grip van de X-T3 is wel erg klein tov mijn D7100.
          Nie altijd gemakkelijk. [emoji3]
          Last edited by gupe; 21 oktober 2018, 16:23.
          My flickr
          https://www.guyp-photo.com

          Comment


          • #20
            Re: Nikon Z6 of Fuji X-T3 ( of X-H1 )

            Beste is in de winkel te testen. Maar de xt3 heeft een optionele grip. Niet kiezen tussen de twee voor dat, maar voor AF vs IBIS
            I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
            Some of my photos at www.pessolano.net

            Comment


            • #21
              Re: Nikon Z6 of Fuji X-T3 ( of X-H1 )

              Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk bericht
              Ik heb inderdaad beslist om over te stappen naar Fuji. Alleen twijfel ik nog wat tussen de X-T3 of de X-H1. Grip van de X-T3 is wel erg klein tov mijn D7100.
              Nie altijd gemakkelijk. [emoji3]
              Als je al zover bent:
              X-T3 zou de beter AF hebben, voor al de rest moet je bij de X-H1 zijn, boterzachte sluiter, Ibis, grip, echt een topmodel.
              Ik had daarstraks de X-T2 nog vast, en dat is toch niet hetzelfde hoor.

              Comment


              • #22
                Re: Nikon Z6 of Fuji X-T3 ( of X-H1 )

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Als je al zover bent:
                X-T3 zou de beter AF hebben, voor al de rest moet je bij de X-H1 zijn, boterzachte sluiter, Ibis, grip, echt een topmodel.
                Ik had daarstraks de X-T2 nog vast, en dat is toch niet hetzelfde hoor.
                Het wordt er niet gemakkelijker op

                De X-T3 heeft dan weer wel de nieuwere sensor en eye-AF. Weegt ook heel wat minder.
                De X-H1 heeft dan weer een betere grip en ibis.
                Of mss wachten tot de X-H2 er is ...

                Toch nog is over slapen
                My flickr
                https://www.guyp-photo.com

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon Z6 of Fuji X-T3 ( of X-H1 )

                  X-H1 heeft ook eye-af, zelfs linker of rechter oog. Volgens mij is het enkel een snellere AF en meer fase detection points (niets met gezichtsherkenning te maken) focuspunten op de T3, de 2 buitenste gedeeltes van het beeld zijn bij de H1 enkel contrast detectie.
                  X-H2 zal beter zijn, maar theoretisch gezien zal het nog 1.5 jaar duren eer die uikomt.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon Z6 of Fuji X-T3 ( of X-H1 )

                    .
                    X-H2 zal beter zijn, maar theoretisch gezien zal het nog 1.5 jaar duren eer die uikomt.
                    zou wel heel dom zijn van Fuji....

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon Z6 of Fuji X-T3 ( of X-H1 )

                      Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk bericht
                      Het wordt er niet gemakkelijker op

                      De X-T3 heeft dan weer wel de nieuwere sensor en eye-AF. Weegt ook heel wat minder.
                      De X-H1 heeft dan weer een betere grip en ibis.
                      Of mss wachten tot de X-H2 er is ...

                      Toch nog is over slapen


                      Gewoon wachten op de X- H5 !!!
                      Groetjes

                      Lukathi

                      Comment


                      • #26
                        Beslist !
                        Het wordt de X-T3 in zilver
                        Last edited by Franciskine; 22 oktober 2018, 21:11.
                        My flickr
                        https://www.guyp-photo.com

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon Z6 of Fuji X-T3 ( of X-H1 )

                          Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk bericht
                          Beslist !
                          Het wordt de X-T3 in zilver


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                          Ik heb precies hetzelfde!!
                          I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
                          Some of my photos at www.pessolano.net

                          Comment


                          • #28
                            Vind ik wel iets hebben dat zilver. Koop in eerste instantie met de 18-55 lens.
                            Indien Fuji mij bevalt verkoop ik mijn Nikon gear.

                            Iemand een voorstel voor schoudertas ?
                            Last edited by Franciskine; 22 oktober 2018, 21:11.
                            My flickr
                            https://www.guyp-photo.com

                            Comment


                            • #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk bericht
                              Beslist !
                              Het wordt de X-T3 in zilver
                              zeer goede beslissing (niet de kleur he... ) topcamera...
                              Last edited by Franciskine; 22 oktober 2018, 21:11.
                              nikon coolpix s9100

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon Z6 of Fuji X-T3 ( of X-H1 )

                                Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk bericht
                                Vind ik wel iets hebben dat zilver. Koop in eerste instantie met de 18-55 lens.
                                Indien Fuji mij bevalt verkoop ik mijn Nikon gear.

                                Iemand een voorstel voor schoudertas ?
                                Een schoudertas voor uw toekomstig Fuji materiaal? Zal niet anders doen dan van uw schouder glijden en daarenboven diefstal gevoelig.
                                Ik heb een slingbag van Vanguard Alta Rise 43 gekocht en daar zit al mijn Fuji materiaal in die u in mijn handtekening ziet + reserve batterij en enkele filters.
                                Dit is een zeer handige tas, je lost de borstriem en draait de tas op uw buik en je kunt er zo alles uithalen.
                                Is ook voorzien van regenhoes en plaats voor een statief en er kunt zelfs ook een tablet bij.
                                Ideaal voor Fuji materiaal en het weegt bijna niks. (zonder statief en tablet).
                                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                                Comment

                                Working...
                                X