Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 35

Standaard Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

https://www.dpreview.com/news/955406...cond-card-slot
    https://www.dpreview.com/reviews/nik...initial-review
    https://www.dpreview.com/reviews/nik...initial-review
    https://nikonrumors.com/2020/10/14/n...nnounced.aspx/

Zoals reeds geweten uit de geruchtenmolen: dezelfde bodies met dezelfde sensoren maar nu met dubbele CPU voor verbeterde AF, buffer en video mogelijkheden, twee geheugenkaarten, een nieuwe grip.

Ook de lens roadmap heeft een update gekregen met een 85mm f/1.2 aan de horizon alsook een 400mm en 600mm prime
    Laatst gewijzigd door frank207be; 14 oktober 2020 om 07:32

Standaard Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

De enige Nikon Youtuber waard om volgen:

https://www.youtube.com/watch?v=36GxxqRuLOU

Ik zie veel video over Eye AF in wide area-L maar geen beeldmateriaal over EVF blackout op hoge FPS...
    Laatst gewijzigd door frank207be; 14 oktober 2020 om 17:09

Leuk dat Nikon zeker niet de moed laat zakken en meedoet met de andere spelers.
    Ik vind het altijd interessant om te zien dat er meerdere zijn die vernieuwen, is uitstekend voor de consument.
    Als zijnde een beetje van een technologie volger vind ik het leuk om dit allemaal te volgen, het is al een uitzonderlijk jaar geweest voor fotografie.

Qua lenzen ook een mooie stap voor Nikon, Canon had over zijn nieuwste RF lenzen 400, 500 en 600 en nog enkele ook al wat info rondgestrooid, Nikon kan niet uitblijven uiteraard.
    De toekomst wordt er alleen maar interessanter op voor (beginnende) fotografen.
    Met alle snufjes die er tegenwoordig op de nieuwste toestellen zit kan eigenlijk iedereen snelle actie en moeilijke omstandigheden vastleggen.
    Dus voor mijn part, mooi die concurrentie van de cameramerken, voor mij mogen er zelfs nog enkele bijkomen

Ga je voor de nieuwste versie Frank ?

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Die Z7 II gaat 1000 $/€/£ minder kosten dan de R5, dat Canon maar oppast.

Als je de reviews van de nieuwe toestellen moet geloven komen er alleen maar haarscherpe foto's uit.
    Hopelijk wordt het niet te gemakkelijk want dan is de lol eraf.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

Als je de reviews van de nieuwe toestellen moet geloven komen er alleen maar haarscherpe foto's uit.
    Jan, ik denk echt niet dat je de Z7 kunt vergelijken met de R5, ok het heeft ook een hoge Mp count maar dat is bijna de enige overeenkomst
    Ik vermoed dat Nikon nog wel een toestel zal uitbrengen om te concurreren met de R5, zal niet lang meer duren, en dan uiteraard hun Z9 waar nu al sprake van is om tegenover de R1 te zetten
    En elk toestel maakt alleen maar scherpe foto's hé, als je uiteraard alles perfect hebt ingesteld en onder controle hebt ;-)
    Zelfs met het beste toestel kan je slechte opnames maken, net zoals omgekeerd dat je met het minst goede toestel goede foto's kunt maken.
    Het is (voorlopig) nog altijd het mannetje dat erachter staat die het inzicht moet hebben, maar het gebruik van het toestel, dus de hulpmiddelen worden steeds makkelijker

grts
    Sieg
    Laatst gewijzigd door Sieg; 15 oktober 2020 om 00:06

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

Ga je voor de nieuwste versie Frank ?

grts
    Sieg
    Nee ik zie hier geen reden toe. De Z7 blijft een fenomenaal toestel dat uitnodigt tot creatieve fotografie Beeldkwaliteit blijft subliem. Betere AF en kortere EVF blackouts? Heel leuk maar de AF is voor mij nog steeds zeer accuraat en AF-C ook zeker goed genoeg nu ik vertrouwd ben met het systeem. De grip? Da's voorlopig het enige dat me over de streep zou kunnen halen.

Ik wacht nog wel even en ga eerder enkele nieuwe Z-objectieven aanschaffen. De FTZ werkt anderzijds zo goed dat ik geen reden zie om snel mijn huidige F-mounts met véél verlies te verkopen
    Laatst gewijzigd door frank207be; 15 oktober 2020 om 07:52

ook met die nieuwe toestellen kun je prima bewogen foto's maken
    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
    Our English website: www.kaichitravel.com
    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

....
    Dus de hulpmiddelen worden steeds makkelijker

grts
    Sieg
    Vind ik dus nu van niet. Door die autoeverything computers - eh systeemcameras - moet ik op mijn gsm de handleiding raadplegen wat het ding (fuji) nu weer ingesteld heeft. Of eerder hoe "ik" wil dat de foto gemaakt worrdt ipv een japanse ingenieur.

Mss. kan Elon Musk een stel wielen met KI maken en een app. Dan kan het apparaat zelfstandig rondrijden en foto's maken en ik kan iets anders gaan doen.

Ymmv

Jan, ik denk echt niet dat je de Z7 kunt vergelijken met de R5, ok het heeft ook een hoge Mp count maar dat is bijna de enige overeenkomst
    Ik vermoed dat Nikon nog wel een toestel zal uitbrengen om te concurreren met de R5, zal niet lang meer duren, en dan uiteraard hun Z9 waar nu al sprake van is om tegenover de R1 te zetten
    En elk toestel maakt alleen maar scherpe foto's hé, als je uiteraard alles perfect hebt ingesteld en onder controle hebt ;-)
    Zelfs met het beste toestel kan je slechte opnames maken, net zoals omgekeerd dat je met het minst goede toestel goede foto's kunt maken.
    Het is (voorlopig) nog altijd het mannetje dat erachter staat die het inzicht moet hebben, maar het gebruik van het toestel, dus de hulpmiddelen worden steeds makkelijker

grts
    Sieg
    Inderdaad Sieg, in de R5 zit meer processing power, ik denk ook dat de AF technologie van Canon beter is.

grts
    Sieg
    Ik ben er al even naar aan het kijken ( kan niets anders want maanden na release is die nog amper leverbaar) maar totnu ben ik nog niet 100% overtuigd dat voor landschapfotografie de R5 evengoed doet als een Sony A7RIII/IV of Nikon Z7

De per pixel sharpness ( sorry ken de vlaamse term niet) lijkt met de Sony sensor een stuk beter. Misschien ligt het aan de AA-filter bij Canon.Op Flickr vind ik weinig wow landschapsbeelden qua scherpte (hoop dat ik ongelijk heb maar totnu vind ik niet veel fullsize scherpe foto's)

Ter info, ik wil de R5 zeker niet omlaag halen want ik hij staat bij mij op de 1ste plaats hoor

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
    Ik ben er al even naar aan het kijken ( kan niets anders want maanden na release is die nog amper leverbaar) maar totnu ben ik nog niet 100% overtuigd dat voor landschapfotografie de R5 evengoed doet als een Sony A7RIII/IV of Nikon Z7

De per pixel sharpness ( sorry ken de vlaamse term niet) lijkt met de Sony sensor een stuk beter. Misschien ligt het aan de AA-filter bij Canon.Op Flickr vind ik weinig wow landschapsbeelden qua scherpte (hoop dat ik ongelijk heb maar totnu vind ik niet veel fullsize scherpe foto's)

Ter info, ik wil de R5 zeker niet omlaag halen want ik hij staat bij mij op de 1ste plaats hoor
    Misschien tijd voor een nieuw scherm , is maar om te lachen hé
    Als je de dag van vandaag geen scherpe beelden kunt maken met de nieuwste camera's dan scheelt er toch wel iets aan het mannetje denk ik.
    Een AA filter geeft inderdaad theoretisch minder scherpte, maar die extra scherpte ziet niemand hoor,daar ben ik 100% van overtuigd

Wat je zegt trouwens hetgeen tussen haakjes staat, is voor de meesten het geval, Canon kan niet volgen bij het uitleveren van de camera's
    Volgens ik vernomen heb van Canon hebben ze nog nooit zoveel pre orders gehad, ze kunnen de vraag niet bijhouden voor de R5, o.a. te danken aan Covid
    Als je vandaag eentje besteld zal je 'm hebben rond half a eind januari 2021.
    En daar zit net ook het probleem, er zijn zoveel mensen die reeds een mening gegeven hebben over deze camera op YT en andere media, zonder het toestel zelfs ook maar gebruikt te hebben

grts
    Sieg
    Laatst gewijzigd door Sieg; 19 oktober 2020 om 22:10

Als je de dag van vandaag geen scherpe beelden kunt maken met de nieuwste camera's dan scheelt er toch wel iets aan het mannetje denk ik.
    Een AA filter geeft inderdaad theoretisch minder scherpte, maar die extra scherpte ziet niemand hoor,daar ben ik 100% van overtuigd

Wat je zegt trouwens hetgeen tussen haakjes staat, is voor de meesten het geval, Canon kan niet volgen bij het uitleveren van de camera's
    Volgens ik vernomen heb van Canon hebben ze nog nooit zoveel pre orders gehad, ze kunnen de vraag niet bijhouden voor de R5, o.a. te danken aan Covid
    En daar zit net ook het probleem, er zijn zoveel mensen die reeds een mening gegeven hebben over deze camera op YT en andere media, zonder het toestel zelfs ook maar gebruikt te hebben

grts
    Sieg
    Meningen genoeg op YT

Dit weekend ben ik nog eens op stap geweest met de 'oude' Z7. Ondanks twijfel omtrent de AF capaciteiten van dit toestel valt er met een snel objectief, de juiste settings en goede focus techniek nog steeds voldoende plezier te beleven Toch benieuwd wat de Z6II en Z7II gaan brengen

LINK https://i.ibb.co/ch6ngGc/Nikon-20201017-155502.jpg
    Laatst gewijzigd door frank207be; 20 oktober 2020 om 17:22

grts
    Sieg
    Dan is de wachttijd nog maar 3 maanden ipv van 4 een maand geleden ?
    Aan dat tempo lukt het wel met Kerstmis.
    Er zijn waarschijnlijk heel wat dubbelbestellingen.
    Of twijfelaars.

Terug (enigszins) on topic: de beeldkwaliteit van de Nikon (Sony ?) sensors staat niet ter discussie. Als de geroemde AF van de R5/R6 afhangt van de rekenkracht zou dat bij de nieuwe Nikons in orde moeten komen door de verdubbelde processor.

PS: bij Canon is de R5/R6 een nieuwe generatie en de eerste mirrorless die DSLR gebruikers over de streep kan trekken. In hetzelfde segment zijn er de eerstkomende tijd geen grote sprongen voorwaarts te verwachten omdat Canon elders nog werk heeft. Daarom zullen velen nu kopen.
    Bij Nikon is het een update van de eerste generatie en kan het nuttig zijn nog te wachten.

Sony heeft natuurlijk het voordeel van de langere ervaring met mirrorless.
    Laatst gewijzigd door palombian; 20 oktober 2020 om 10:16 Reden: PS

Sieg
    Ik heb hier 3 schermen waarvan 2 eizo schermen... daar zal het niet aan liggen...
    Het gaat over per-pixel-sharpness.... laat maar... ga er niet teveel moeite insteken... duidelijk Canon fanboy, is ook maar om te lachen hé
    Ik zoek het zelf wel uit 😎...

p.s: ik ga geen pre-order zetten om dan maanden te wachten op een fototoestel hoor....Het is trouwens toch rot periode voor fotografie met die Covid rotzooi...
    Tegen de lente kijk in nog wel eens naar het aanbod....Ik heb trouwens mijn Olympus spullen nog....

...
    p.s: ik ga geen pre-order zetten om dan maanden te wachten op een fototoestel hoor....Het is trouwens toch rot periode voor fotografie met die Covid rotzooi...
    Tegen de lente kijk in nog wel eens naar het aanbod....Ik heb trouwens mijn Olympus spullen nog....
    Je zou ervan verschieten hoe groot de vraag is naar luxeprodukten in deze "rotzooi" ...

En fans van een merk zijn op de duur beter af (zolang ze bij het goede merk zitten natuurlijk - grapje).
    Laatst gewijzigd door palombian; 20 oktober 2020 om 14:29

Ik heb hier 3 schermen waarvan 2 eizo schermen... daar zal het niet aan liggen...
    Het gaat over per-pixel-sharpness.... laat maar... ga er niet teveel moeite insteken... duidelijk Canon fanboy, is ook maar om te lachen hé
    Ik zoek het zelf wel uit ��...

Snap niet waarom ik op je quote een Canon fanboy zou zijn, je quote naar mijn inziens iets dat ik zeg over alle marken
    Als je de dag van vandaag geen scherpe beelden kunt maken met nieuwste generatie camera's dan scheelt er toch wel iets aan het mannetje
    Dus waar lees jij in deze zin iets over Canon ?

Om je te beantwoorden, het is niet omdat je een EIZO scherm hebt dat het daarmee in orde is, je hebt EIZO's van 300€ en je hebt er van enkele duizenden euro's

Het is inderdaad een ramp als je dringend een nieuw toestel wilt, Canon is daar niet alleen in, de onderdelen worden dan ook maar met mate toegeleverd
    Eigenlijk zie je daaraan hoe lang nieuwe toestellen en modellen al in de productielijn zitten, het lange wachten is te danken aan de lockdowns in het voorjaar, dus tjah

Ik dacht trouwens dat je een Sony gebruiker was ?

grts
    Sieg
    Laatst gewijzigd door Sieg; 20 oktober 2020 om 17:46

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Meningen genoeg op YT

Dit weekend ben ik nog eens op stap geweest met de 'oude' Z7. Ondanks twijfel omtrent de AF capaciteiten van dit toestel valt er met een snel objectief, de juiste settings en goede focus techniek nog steeds voldoende plezier te beleven Toch benieuwd wat de Z6II en Z7II gaan brengen
    Inderdaad, het internet staat vol met meningen over nieuwe toestellen hé Frank, de meesten hebben het gewoon over hetgeen ze gelezen hebben en de meeste anderen hebben het toestel drie dagen mogen gebruiken van Canon, wat op dat moment nog een pré productie model was met de eerste firmware.
    De meesten bekijken het toestel ook compleet verkeerd, de R5 is in eerste instantie een fotocamera met videomogelijkheden en geen videocamera met foto mogelijkheden zoals de Sony a7SIII.

In ieder geval knap scherp vluchtshot Frank, zo zie je maar dat het, zoals ik boven reeds zei, nog steeds aan het mannetje ligt die alles bediend
    Blijkbaar zouden de nieuwe Nikon's nog sneller focussen en tracken dankzij de dubbele processor.
    Voor mij vooral is het toevoegen van een tweede kaartslot het grootste voordeel en uiteraard de batterijgrip
    Hmmm, zoveel nieuws op de markt dit jaar, niet normaal meer

grts
    Sieg

Dan is de wachttijd nog maar 3 maanden ipv van 4 een maand geleden ?
    Aan dat tempo lukt het wel met Kerstmis.
    Er zijn waarschijnlijk heel wat dubbelbestellingen.
    Of twijfelaars.
    Inderdaad Jan, blijkbaar ongeveer een 3 maanden wachten voor wie dat wil opbrengen
    Ik zit ook op enkele Amerikaanse fora's en daar zijn er wel degelijk héél veel mensen die op meerdere plaatsen een bestelling lopen hebben van de R5 (en blijkbaar ook al voor de Z7II)
    Eenmaal ze dan bericht krijgen dat er eentje onderweg is dan zeggen ze die andere bestellingen af.
    Door al die dubbelbestellingen trouwens loopt het uitleveren redelijk in de soep
    Er zijn er trouwens héél erg veel die hun bestellingen lopen hebben op grijze import omdat dat blijkbaar sneller zou gaan

Het is zelfs zo erg gesteld met de vraag naar dat toestel dat ze al worden aangeboden en verkocht op Ebay voor +5000 dollar
    Zelfs tweedehands stonden er enkele R5 toestellen op die een pak meer vroegen dan de nieuwprijs, en onmiddellijk verkocht waren, niet normaal hoor

Zou in ieder geval een mooi kerstcadeau zijn hé Jan

grts
    Sieg
    Laatst gewijzigd door Sieg; 20 oktober 2020 om 18:05

Inderdaad Jan, blijkbaar ongeveer een 3 maanden wachten voor wie dat wil opbrengen
    Ik zit ook op enkele Amerikaanse fora's en daar zijn er wel degelijk héél veel mensen die op meerdere plaatsen een bestelling lopen hebben van de R5 (en blijkbaar ook al voor de Z7II)
    Eenmaal ze dan bericht krijgen dat er eentje onderweg is dan zeggen ze die andere bestellingen af.
    Door al die dubbelbestellingen trouwens loopt het uitleveren redelijk in de soep
    Er zijn er trouwens héél erg veel die hun bestellingen lopen hebben op grijze import omdat dat blijkbaar sneller zou gaan

Het is zelfs zo erg gesteld met de vraag naar dat toestel dat ze al worden aangeboden en verkocht op Ebay voor +5000 dollar
    Zelfs tweedehands stonden er enkele R5 toestellen op die een pak meer vroegen dan de nieuwprijs, en onmiddellijk verkocht waren, niet normaal hoor

Zou in ieder geval een mooi kerstcadeau zijn hé Jan

grts
    Sieg
    Weet je Sieg, ik denk dat het stilaan de moment is voor een full-frame.
    De R5 heeft trouwens in crop mode ongeveer hetzelfde aantal pixels als de 7DII, dus ik heb 2 toestellen in één .
    Buiten een EF-M setje (grotendeels in uitverkoop of tweedehands) heb ik de laatste 5 jaar niet veel aan fotogerief uitgegeven.

Nu nog wat meer vogels, of de mogelijkheid er naar toe te reizen ...

Inderdaad, het internet staat vol met meningen over nieuwe toestellen hé Frank, de meesten hebben het gewoon over hetgeen ze gelezen hebben en de meeste anderen hebben het toestel drie dagen mogen gebruiken van Canon, wat op dat moment nog een pré productie model was met de eerste firmware.
    De meesten bekijken het toestel ook compleet verkeerd, de R5 is in eerste instantie een fotocamera met videomogelijkheden en geen videocamera met foto mogelijkheden zoals de Sony a7SIII.

In ieder geval knap scherp vluchtshot Frank, zo zie je maar dat het, zoals ik boven reeds zei, nog steeds aan het mannetje ligt die alles bediend
    Blijkbaar zouden de nieuwe Nikon's nog sneller focussen en tracken dankzij de dubbele processor.
    Voor mij vooral is het toevoegen van een tweede kaartslot het grootste voordeel en uiteraard de batterijgrip
    Hmmm, zoveel nieuws op de markt dit jaar, niet normaal meer

grts
    Sieg
    Je moet het me niet vertellen. Hoe groter de YT controverse, hoe hoger hun inkomsten... Ik ben nu ook bezig met een opwaardering van mijn thuisnetwerk waarbij ik alles van Ubiquiti wou kopen. Als je blindelings gelooft wat de (soms betaalde) influencers vertellen, koop je meteen zo'n volledig systeem. Intussen heb ik wel geleerd dat de switchen en AP's van dat merk hun geld zeker waard zijn, maar dat je van hun routing producten best heel ver weg blijft wegens te onstabiel.

Dankjewel voor de commentaar. Dit was volledig uit de hand zonder hulpmiddelen (ook geen IBIS). Enige compromis was ISO1800 voor een voldoende hoge sluitertijd. Het gebruikte objectief was uiteraard een grote hulp. Ik begrijp trouwens niet dat die 300/2.8 VR tweedehands nog steeds zo laag geprijsd blijven. Via de FTZ adapter zijn deze oudere exotische primes juweeltjes op mirrorless

Ik verwacht van de nieuwe Z6II en Z7II niet per sé snellere AF maar vooral een snellere Lock-On voor alle onderwerpen (tracking, Eye AF) en minder neiging om te blijven kleven aan de achtergrond. De grip is steeds welkom voor de extra batterij capaciteit en ook portret bediening. Het tweede kaartslot vind ik zelf eerder overbodig omdat het SD is ipv XQD. Ik wil bij 1 type blijven.
    Laatst gewijzigd door frank207be; 20 oktober 2020 om 19:16

Snap niet waarom ik op je quote een Canon fanboy zou zijn, je quote naar mijn inziens iets dat ik zeg over alle marken
    Als je de dag van vandaag geen scherpe beelden kunt maken met nieuwste generatie camera's dan scheelt er toch wel iets aan het mannetje
    Dus waar lees jij in deze zin iets over Canon ?
    Wou even grappig zijn als jij....was toch ook maar om te lachen?
    Aan je antwoord te zien snap je niet wat ik bedoel...laat het aub zo...jij kan me er echt niet mee helpen

Om je te beantwoorden, het is niet omdat je een EIZO scherm hebt dat het daarmee in orde is, je hebt EIZO's van 300€ en je hebt er van enkele duizenden euro's
    Dank je voor de les...eentje kost 1500 euro de andere 1000..maar dat zegt ook totaal niks....Je moet trouwens geen duur scherm hebben om scherpte te controleren... kleuren is iets anders...

Het is inderdaad een ramp als je dringend een nieuw toestel wilt, Canon is daar niet alleen in, de onderdelen worden dan ook maar met mate toegeleverd
    Eigenlijk zie je daaraan hoe lang nieuwe toestellen en modellen al in de productielijn zitten, het lange wachten is te danken aan de lockdowns in het voorjaar, dus tjah

Ik dacht trouwens dat je een Sony gebruiker was ?
    grts
    Sieg
    Moet helemaal niet dringend een toestel...

Het tweede kaartslot vind ik zelf eerder overbodig omdat het SD is ipv XQD. Ik wil bij 1 type blijven.
    Inderdaad wel lastig dat alle merken andere standaarden kiezen... Nikon CF Express type B of XQD, Sony CF Express type A (kleiner) en Canon CF Express type B maar geen XQD

Dankjewel voor de commentaar. Dit was volledig uit de hand zonder hulpmiddelen (ook geen IBIS). Enige compromis was ISO1800 voor een voldoende hoge sluitertijd. Het gebruikte objectief was uiteraard een grote hulp. Ik begrijp trouwens niet dat die 300/2.8 VR tweedehands nog steeds zo laag geprijsd blijven. Via de FTZ adapter zijn deze oudere exotische primes juweeltjes op mirrorless

Ik verwacht van de nieuwe Z6II en Z7II niet per sé snellere AF maar vooral een snellere Lock-On voor alle onderwerpen (tracking, Eye AF) en minder neiging om te blijven kleven aan de achtergrond. De grip is steeds welkom voor de extra batterij capaciteit en ook portret bediening. Het tweede kaartslot vind ik zelf eerder overbodig omdat het SD is ipv XQD. Ik wil bij 1 type blijven.
    Knap geschoten hoor Frank, de grote versie is echt de moeite en van de hogere iso is niks te zien
    Ja inderdaad, met die nieuwere camera's en adapters krijgen die oudere lenzen weer een heel nieuw leven vind ik.
    Ik gebruikte voor landschappen altijd graag mijn zeer oude 70-200 f4 zonder stabilisatie op één van mijn 1Dx camera's, ik vind dit nog steeds een hele scherpe en vooral hele lichte lens met mooie bokeh.
    Nu ik ze gebruik op de R5 heb ik ook nog eens het voordeel van stabilisatie wat weer welkom is om uit de hand te schieten en tevens lijkt ze nog scherper.
    Dus eigenlijk alleen maar voordelen en ik verwacht wel dat de prijzen van oudere lenzen zullen stijgen nu die RF lenzen zo veel meer kosten.

Al die verschillende kaarten is een feit en een echte merde, Zo lig ik hier voor mijn huidige toestellen met CF, CFast, gewone SD kaarten en nu ook nog eens supersnelle SDXC V90 en CFexpress type B kaarten, het wordt ommeduur echt niet makkelijk.
    Tevens zijn die prijzen van die CFexpress B kaarten en de SDXC v90 kaarten echt niet meer normaal te noemen, je betaald je blauw
    Hopelijk worden die CFexpress kaarten wat meer de meest gebruikte in de nieuwe toestellen zodat op die manier de prijs ervan naar beneden gaat

grts
    Sieg
    Laatst gewijzigd door Sieg; 20 oktober 2020 om 21:41

Inderdaad wel lastig dat alle merken andere standaarden kiezen... Nikon CF Express type B of XQD, Sony CF Express type A (kleiner) en Canon CF Express type B maar geen XQD
    Een "standaard geheugenkaart" voor alle merken zorgt ervoor dat de prijs van die geheugenkaartjes lager wordt.
    SD kaartjes worden nu het meest gebruikt, en die zijn voor dezelfde opslagcapaciteit een heel stuk goedkoper dan bijvoorbeeld CF kaartjes.
    Maar SD kaartjes zijn blijkbaar te traag voor de datastroom die bij de nieuwe camera's verwerkt moet worden.

De nieuwste geheugenkaartjes zijn opnieuw heel duur, net zoals dat vroeger zo was met de eerste CF kaartjes.
    In verhouding (opslagcapaciteit ten opzichte van de prijs) zijn ze gelukkig wel veel goedkoper dan het eerste CF kaartje dat ik ooit heb gekocht samen met een Nikon E880.
    Dat Nikon CF kaartje van 16MB (geen tikfout), in jpeg krijg ik daar nu nog een paar foto's op, kostte toen 6000 Belgische frank (150 Euro voor 16MB).

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 27
    Laatste bericht: 1 oktober 2020, 11:50
  2. Nieuwe Nikon 7500 aangekondigd
    Door Sultana in forum Camera's
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 17 april 2017, 23:36
  3. nieuwe nikon 18-55mm dx vr aangekondigd
    Door cool50 in forum Camera's
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 27 november 2007, 17:08