Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Z fc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon Z fc

    Ik heb een z50 gehad , niet veel aan te merken op de foto's , maar was mijn ding niet , te klein en vooral de batterijduur was erg teleurstellend , een dikke 200 en ws al leeg , 2de batterij bijgekocht en zelfde .
    dagje naar Pairi Daiza en de 2 batterijen op halve dag leeg , kon je nog terug naar je d7500 body. ook gaat hij in slaapstand , komt er plots vogel aanvliegen , hob eerst even opspringen en was die al weer weg , heb nu en z5 al iets beter en kan de batterijen van de d7500 blijven gebruiken ook de grip is al veel beter , maar voor actie is het niet gemaakt .ik fotografeer al 12 jaar door de zoeker , iets wat ik niet afgeleerd krijg , langs schermpje op achterkant vind ik maar niks , ondanks dat dat minder batterij zou zuigen mja .

    ook zeker geen aanschaf van de Z fc hier .

    Comment


    • #17
      Re: Nikon Z fc

      Nog maar een paar maanden op de markt en reeds een actie
      van -100€, vele bezitters zullen dat niet graag zien van Nikon.

      Comment


      • #18
        Re: Nikon Z fc

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Nog maar een paar maanden op de markt en reeds een actie
        van -100€, vele bezitters zullen dat niet graag zien van Nikon.
        Geert, nog eens 100€ extra dan? Dus in totaal 200€? Want 100€ korting kreeg je al als introductieprijs toen het toestel op de markt kwam
        ...
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #19
          Re: Nikon Z fc

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Geert, nog eens 100€ extra dan? Dus in totaal 200€? Want 100€ korting kreeg je al als introductieprijs toen het toestel op de markt kwam
          ...
          Ha zo Francis, dat stond er niet bij, kreeg deze week de nieuwsbrief van Lieven met de vermelding -100€, 899€ is dus normaal?

          Comment


          • #20
            Re: Nikon Z fc

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Ha zo Francis, dat stond er niet bij, kreeg deze week de nieuwsbrief van Lieven met de vermelding -100€, 899€ is dus normaal?
            Inderdaad Geert, vanaf het eerste ogenblik was er een introductiekorting...
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #21
              Re: Nikon Z fc

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Leuk toestel met mooie retro vormgeving
              Wat is het voordeel van een mooie retro vormgeving? Ik vind de huidige toestellen veel praktischer en beter vast te houden.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #22
                Re: Nikon Z fc

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Inderdaad Geert, vanaf het eerste ogenblik was er een introductiekorting...
                Introductiekorting begint toch altijd vanaf de introductie.

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon Z fc

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Wat is het voordeel van een mooie retro vormgeving? Ik vind de huidige toestellen veel praktischer en beter vast te houden.
                  Het voordeel is er vooral voor verzamelaars. Ik heb sinds enkele maanden de z611 met adapter voor oude objectieven (met € 100 korting) en die ligt goed in de hand, dus mooi ontwerp met een goede filmfunctie en een razend snelle autofocus. Voor foto's houd ik het liever bij mijn D800.
                  Last edited by Binnenuit; 15 september 2021, 12:22.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon Z fc

                    Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                    Het voordeel is er vooral voor verzamelaars.
                    Een nieuwe camera kopen om in de vitrine te zetten? Voor verzamelaars gaat om oud en zeldzaam, mooi speelt geen hoofdrol.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon Z fc

                      Goh, mensen zeg, 't is gewoon een hebbeding..... waar iedereen hier zich druk over maakt, iedereen geeft zijn geld toch uit aan wat hij wil ..... zo heeft iedereen wel zijn voorkeur zeker.
                      Er zijn mensen die veel geld uitgeven aan wijn en champagne.....dat is voor mij dus echt wel weggesmeten geld....terwijl anderen er net het tegenovergestelde van denken....

                      Non est disputandum de coloribus et saporibus!
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon Z fc

                        Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                        Het voordeel is er vooral voor verzamelaars. Ik heb sinds enkele maanden de z611 met adapter voor oude objectieven (met € 100 korting) en die ligt goed in de hand, dus mooi ontwerp met een goede filmfunctie en een razend snelle autofocus. Voor foto's houd ik het liever bij mijn D800.
                        Leg uit, die Z6II is dus niet voor foto's? Persoonlijk vind ik mijn Z6 met het Nikon Z glas nog betere resultaten halen
                        dan mijn D800, en vooral meer mogelijkheden hebben op vlak van oogdetectie, spraakberichten toevoegen, beter in het duister enz.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon Z fc

                          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Goh, mensen zeg, 't is gewoon een hebbeding..... waar iedereen hier zich druk over maakt, iedereen geeft zijn geld toch uit aan wat hij wil ..... zo heeft iedereen wel zijn voorkeur zeker.
                          Er zijn mensen die veel geld uitgeven aan wijn en champagne.....dat is voor mij dus echt wel weggesmeten geld....terwijl anderen er net het tegenovergestelde van denken....

                          Non est disputandum de coloribus et saporibus!

                          Absoluut mee eens!
                          Laat nu iedereen eens doen waar hij of zij zin in heeft om te doen en laten naar eigen behoeften of wensen.
                          Waarom trouwens zou een camera niet mooi mogen zijn ? (subjectief)
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon Z fc

                            Hier sinds gisteren de zwarte Z fc met de 28mm 2.8.
                            Leuk toestel om eenvoudig de basis-stappen van het fotograferen (terug) eigen te maken, vind ik
                            Het toestel is klein, mist idd een grip en voelt licht en wat 'goedkoop(plastic) aan'.
                            Wel een leuk toestel om dagelijks mee te nemen
                            Ik ben benieuwd of ik na 6mnd nog zo enthousiast ben?

                            Comment

                            Working...
                            X