Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon software

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon software

    Bij de D70 kan nog extra software kopen - wat is het nut hiervan ?

  • #2
    Welke software bedoel je?Waarschijnlijk Nikon Capture 4.Het is een programma zoals Photoshop (met minder mogelijkheden hoor)waar je je foto's kan mee bewerken.

    Bij je D70 heb je waarschijnlijk Nikon vieuw en browser gekregen en ik geloof (heb het zelf nog nooit gedaan) dat je er ook heel beperkt je fotookes kan mee bewerken.Die capture software is erg goed.Om m'n foto's te bewerken (ik heb het hier over kleurweergave,curves,verscherpen,contrast...dus de basisbehandelingen)vind ik het beter dan photoshop maar daar gaat iedereen niet mee akkoord gaan.Ieder z'n ding.

    Je kan een trialversie downloaden dacht ik op de Nikonsite.Probeer maar eens.
    Danny's Photosite

    Comment


    • #3
      info is niet voor mij (ik blijf bij m'n 10D) bedoeld, maar voor lid van fotoclub

      wat hij eigenlijk wilde weten : - is de bijgeleverde soft voldoende om met NEF te werken - wat is de meerwaarde van de extra te kopen soft

      Comment


      • #4
        Originally posted by denfille
        info is niet voor mij (ik blijf bij m'n 10D) bedoeld, maar voor lid van fotoclub

        wat hij eigenlijk wilde weten : - is de bijgeleverde soft voldoende om met NEF te werken - wat is de meerwaarde van de extra te kopen soft
        tuurlijk,het programma is helemaal gemaakt voor NEF's en is niet vergelijkbaar met de capture die de Canongebruikers hebben en waar ik nog niet zoveel positiefs van gehoord heb.Deze software is erg goed.In tegenstelling tot canon heeft Nikon wel geïnvesteerd in z'n software.
        Als je clublid PS heeft kan hij dat gebruiken maar via capture 4 gaat hij waarschijnlijk op een eenvoudige manier z'n foto's erg goed kunnen bewerken en fine tunen.De meerwaarde lijkt me duidelijk.Of hij dat geld wil uitgeven is natuurlijk aan hem om te beslissen.Dat hij daarom eerst de trailversie download en dan kan hij zelf zien wat het waard is.Nogmaals,ik ben er tevreden over (en ik ben niet alleen)maar anderen gebruiken misschien liever photoshop.
        Danny's Photosite

        Comment


        • #5
          Een bijkomend voordeel van capture 4 is dat het bestaat uit 2 delen:
          Nikon Capture Editor en
          Nikon Capture Control, waarbij de D70 volledig onder controle valt van de PC (er verschijnt zelfs de aanduiding "PC" op de D70 top-display)
          Opnames worden onmiddellijk vastgelegd op de harde schijf van PC of Laptop en kunnen meteen geëdit worden. Dit geeft wel wat voordelen voor mensen die in the field or on the spot hun opnamen wensen te verwerken (architecten, dokters, inspecteurs, controleurs, hulpverleners, enz..)
          lidnummer: BD0435BE

          Comment


          • #6
            even vermelden:

            - voor de D70 heb je versie 4.1 nodig
            - je kan met deze software ook de custom curves bewerken en opladen
            - deze software is een héél pak krachtiger dan andere mbt de nikons
            - dit is de enige software die de D70 momenteel ondersteunt.

            bij de D70 zit wel een viewer met minimale mogelijkheden, maar als je deze nikon capture 4.1 ziet, daar kan je onnoemelijk fijn NEF mee editeren.

            Phase ONE zal in de loop van mei (is aangekondigd) zijn Capter One DSLR ook uitbrengen met ondersteuning van de D70 en de S2pro (eindelijk) ... een zeer knappe edotor software met een kanppe interface (relatief duur voor de pro versie)

            Comment


            • #7
              aan allen bedankt voor de info

              Comment


              • #8
                Waar kan ik deze software bekomen? De lokale fotoboer, of kan ik deze ergens online aankopen? Googlen heeft me niet veel opgeleverd. De prijs zou rond de 100 EUR situeren?

                Alvast bedankt
                Frank
                http://www.mirrorshades.be

                Comment


                • #9
                  Ik heb bij mijn fotozaak 210 euro betaald, maar op het internet te vinden tussen 100 euro en 150 euro.
                  Marcel
                  Nikon body's plus wat Nikkor glas.
                  Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

                  Comment


                  • #10
                    ijk hier eens bij software

                    http://www.koopdigitaal.nl/
                    .....Dyslexie.......

                    Comment


                    • #11

                      Weet iemand waar ik een feature comparison kan vinden tussen deze nieuwe versie 4 en de oude 3.5 ? Een review is ook goed.
                      Tnx,

                      Henk

                      Comment


                      • #12
                        heb ergens er eens een posting aan gewijd met wat screenshots, maar door al die drukte hier, weet begot niet meer waar en wanneer

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Phille
                          heb ergens er eens een posting aan gewijd met wat screenshots, maar door al die drukte hier, weet begot niet meer waar en wanneer
                          Vrij snel gevonden (dankzij de 'find all non-archived posts from user' feature) :

                          http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=34983

                          Thanks! Zal toch eens de demo moeten proberen, denk ik.

                          Henk

                          Comment

                          Working...
                          X