Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon service? ver zoek?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon service? ver zoek?

    Hoi,

    Ik heb juist mijn fototoestel terug gekregen (een nikon d50), ik had hem binnen gedaan voor reparatie BEGIN JULI!!

    Midden augustus bel ik nog eens naar mijn winkelier, daar vertellen ze me dat hij naar Frankrijk moest, want dat de beuckelaar het niet meer deed (dat wist ik ook al wel). Nu krijg ik mijn fototoestel terug en het werkt niet deftig.

    Wat was er fout?
    Een fijne zwarte streep in mijn zoeker (die is er nog steeds) en ik trok alles behalve fotos, rare strepen ed.

    Ik krijg hem terug en de preset knopjes werken allemaal (dus portret, nacht opname, automatische,...) Maar de manuele P,S,A,M werken niet (zwart beeld), die zwarte streep is er nog steeds en aan de body waar je kan switschen tussen M(anueel) en A(uto)F(ocus) mankeert een beschermknopje

    kheb hem dus maar half teruggekregen.

    Is dat logisch? Wat moet ik daar mee doen, naar nikon zelf bellen? en is het werkelijk zo dat ze geen nederlands verstaan?

  • #2
    Re: Nikon service? ver zoek?

    Beste,
    Ik ben onlangs zelf mijn D70 naar de hersteldienst Procirep Belux (Brussel-Zaventem, dichtbij Navo) 02/7262234 (Nikon)(bij ene Karel Keustermans) gaan brengen voor een BGLOD. Ik heb daar een uurtje gewacht en het ding was volledig gekuist, herstelt en gedaan. Misschien is het dan toch beter om even met hen contact op te nemen en het toestel direct bij hen binnen te brengen dan via een winkelier.
    Voor mij is het de allereerste keer dat ik iets aan een Nikon-toestel heb en vind de hersteldienst/service prima. Maar ... vind het wel zeer erg dat De Beukelaer weggevallen is.
    Voor wat het waard is..
    Grts
    Nikon AF 801S & D70 & D300; AF S Nikkor 18-200 mm. 1:3.5-5.6 G ED DX; AF Nikkor 28-85 mm. 1:3.5-4.5; AF Nikkor 70-210 mm.1:4-5.6, Micro Nikkor 105 mm.1:2.8 D; R1C1; R1; SU-800; 2 x SB-R200; Manfrotto 190B + 141RC-kop enz. ...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon service? ver zoek?

      Ik heb toch ook de indruk dat dit eerder aan je winkelier dan aan Nikon België ligt. In volle opstart van Nikon België een paar maanden terug heb ik een SB600 via de fotohandel binnengedaan met kapotte contactpunten. Na veertien dagen
      teruggekregen via de handelaar met een nieuwe en zwaardere voet erop om beter aangepast te zijn voor de D200.
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: Nikon service? ver zoek?

        Mwah hier hetzelfde hoor maar dan via NL.
        Rode streep op de foto's en als je op hoge isowaarden werkt of op egale donkere vlakken dan is het erg storend.
        CCD-fout lijkt mij dusen eerst de D50 al 3x weg geweest voor dat probleem, via inca geweest en de laatste keer naar duitsland geweest en nog niet goed. Kan dus weeeeerrrr terug.

        Daar is niets aan te doen maar nu de D70s idem, zelfde probleem maar dan op een andere plaats. Dan ga je denken dat het ergens aan ligt maar ik kan niets vinden, en de D70s is nu ook al weer 3 weken weg en nog niet terug. Volgens de dealer duurt het tegenwoordig minimaal 4 weken bij Nikon NL.
        Nu nog de vraag of het opgelost wordt en wanneer ie terug komt. Anders kan de D50 ook weg omdat ik anders buiten de garantie geraak en dat wil ik dus niet! Noodgedwongen een andere body erbij en daar ook hetzelfde probleem mee, normaal gesproken zal dat je niet opvallen maar aangezien ik vaak foto's maak met erg donkere of contrasterende achtergronden zie ik het gelijk.
        Een hoop ouwe zooi
        www.rbfoto.nl

        Comment


        • #5
          Re: Nikon service? ver zoek?

          Rooney, heb je een voorbeeldfoto van jouw probleem? Het lijkt me toch wel extreem dat je dit bij 3 bodies terugziet.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon service? ver zoek?

            Euhh nee niet bij 3 body's maar bij 2.
            1 is nu 3x terug geweest en nog niet goed en daarna de D70s idem maar dan op een andere plaats in de foto. Vooral op hoge isowaarden is het goed te zien.

            Achter links 2 voorbeelden, 1x de verkleinde plaat en 2 de grote versie met de levels geschoven zodat het echt duidelijk is.

            http://www.kdgroep.nl/images/DSC_8128-1.jpg


            http://www.kdgroep.nl/images/DSC_8128-2.jpg
            Een hoop ouwe zooi
            www.rbfoto.nl

            Comment


            • #7
              Re: Nikon service? ver zoek?

              Toevallig meer mensen met dezelfde ervaring?
              Een hoop ouwe zooi
              www.rbfoto.nl

              Comment


              • #8
                Re: Nikon service? ver zoek?

                Iemand enig idee hoe het nu gesteld is met de service van Nikon in België?

                Volgens m'n dealer zou het tot meer dan een maand kunnen duren voordat het toestel uit herstelling (Frankrijk) terugkomt...

                Blijkbaar zou er wel een "snelservice" bestaan voor de zgn professionele klanten. Deze zouden het toestel op minder dan 1 week terugkrijgen uit herstelling.

                Uit navraag van m'n dealer blijkt dat een professionele klant enkel een klant is die in het bezit is van een perskaart. Andere "professionele" klanten worden aanzien als "particulier" en moeten de normale procedure volgen.

                Iemand een idee of dit eventueel te omzeilen valt? Ik heb m'n toestel quasi dagelijks nodig op het bedrijf en kan het zeker geen maand missen. Er valt gelukkig nog wel met het toestel te werken maar er zit ergens een slecht contact in de aansluitingen met de lens (probleem zit in de body en niet in de lens) waardoor het toestel soms niet goed werkt. Het is echter wel onhandig als je meer aan 't prutsen bent om het toestel goed te doen werken dan dat je foto's kan nemen.

                Waar is de tijd van De Beuckelaer helaas naar toe?

                Anyway, 'k ga volgende week zelf eens contact opnemen met Nikon om te horen of er geen snellere oplossing is.
                *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon service? ver zoek?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk bericht
                  Iemand enig idee hoe het nu gesteld is met de service van Nikon in België?

                  Volgens m'n dealer zou het tot meer dan een maand kunnen duren voordat het toestel uit herstelling (Frankrijk) terugkomt....
                  Nikon en service zijn twee zaken die niet (meer) met mekaar samengaan.

                  -> D70 is al binnen van begin JULI met BGLOD.
                  -> Camera Control software is van begin JULI in bestelling.


                  Bij een navraag via het "Support center" beweren zij doodleuk dat het probleem bij de dealers ligt. Bij Nikon ligt alles in voorraad ????? (dat beweren ze toch)
                  https://waltertalboom.be-
                  Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon service? ver zoek?

                    Idd. mijn D70 is binnen sinds 8 augustus voor bglod. Enkel afwachten...
                    Nikon + glasbak
                    Failure is always an option...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon service? ver zoek?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk bericht
                      Er valt gelukkig nog wel met het toestel te werken maar er zit ergens een slecht contact in de aansluitingen met de lens (probleem zit in de body en niet in de lens) waardoor het toestel soms niet goed werkt. Het is echter wel onhandig als je meer aan 't prutsen bent om het toestel goed te doen werken dan dat je foto's kan nemen.

                      Waar is de tijd van De Beuckelaer helaas naar toe?

                      Anyway, 'k ga volgende week zelf eens contact opnemen met Nikon om te horen of er geen snellere oplossing is.

                      Ik had hetzelfde probleem met mijn D70. Ik ben er zelf mee naar Procirep gegaan. Op de body werd het onderdeel vervangen dat in verbinding staat met de lenscontacten. Dit werd dank zij Karel (ex Debeukelaer) ter plaatse voor mekaar gebracht terwijl ik aan het wachten was. Hij had gelukkig het onderdeel in voorraad.

                      Groetjes,
                      Pol.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon service? ver zoek?

                        Ik ben zelf aan het afwachten hoe vlot de service verloopt. Ook mijn D70 is binnen voor BGLOD (zie http://forum.belgiumdigital.com/show....php?t=131428). Ze wisten me te vertellen dat er inderdaad een achterstand was in de levering van wisselstukken. Wat mijn probleem betreft was dat een wachttijd van 2 weken, wat me niet overdreven lijkt... Ik wacht in spanning af!
                        D800, 24-70 2.8, 70-200 2.8 VRII, 60mm 2.8 micro, SB-600 en nog wat 'ouder' materiaal.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon service? ver zoek?

                          beste allemaal,

                          Het woord service bestaat niet meer bij nikon...of je moet zoals hier iemand boven beschrijft een achterpoortje weten. Ben zelf al 3 maanden aan't wachten op een IR flits remote... beetje lang niet?
                          Als de heren van de winkel dan contact opnemen met de dienst van nikon, worden ze na 5 keer doorschakelen door iemand te woord gestaan die amper nederlands spreekt (franstalig) en op de koop toe de producten van nikon niet kent????
                          Waar zijn we mee bezig..
                          het is omdat ik serieus wat apparatuur van nikon heb, dat ik niet overstap naar een ander merk!

                          Want het is verdorie arrogant van nikon om te denken dat de klanten dit wel blijven slikken.
                          Ik hoop dat sony hun best doen en (zoals ze beloven ) een paar reflexen op de markt gooit die nikon een goeie mep verkoopt, dan gaan ze misschien eens nadenken over de gewone klant en niet louter aan profs.

                          trouwens een amateur geeft gemiddeld 3x zoveel uit aan apparatuur dan een prof, want deze laatste moet iedere aankoop verantwoorden en flink laten renderen.

                          groetjes aan iedereen.

                          Will
                          ---------------------------------------------------------
                          D70-D2X-afs nikor DX18/200VR-glasbak van 12 tot 400mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon service? ver zoek?

                            Dat is een van de redenen dat ik starters niet adviseer een Nikon aan te schaffen. Ik werk zelf al enige tientallen jaren mee.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon service? ver zoek?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                              Dat is een van de redenen dat ik starters niet adviseer een Nikon aan te schaffen. Ik werk zelf al enige tientallen jaren mee.
                              denk je dat het bij Canon of Sony, om er twee bj naam te noemen, beter is? Enige verschil is dat Nikon repair (Procirep) nu in Evere is, en dat ik snel even langs ga .. woon je in de buurt van Roosendaal, dan spring je effe binnen voor je Canon.

                              Alleen zijn we dat van Nikon nog niet gewend, omdat De Bekelaar ons jarenlang verwende met service

                              tot nu toe geluk gehad bij Procirep (laatste herstelling duurde circa een week)

                              Comment

                              Working...
                              X