Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon sensor reinigen - winkel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon sensor reinigen - winkel

    Ik zoek een winkel waar je je sensor van een Nikon DSLR kan laten reinigen.
    Regio Gent.

    Dus geen info hoe die zelf te reinigen aub.

    Alvast bedankt voor jullie hulp.
    Hopelijk snel een velkjesvrije sensor...
    Panoramix

  • #2
    Re: Nikon sensor reinigen - winkel

    art en craft.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Nikon sensor reinigen - winkel

      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      art en craft.
      Inderdaad en met uitstekende service!

      Comment


      • #4
        Re: Nikon sensor reinigen - winkel

        Ik ben hiervoor bij mij lokale fotograaf gegaan die mij ook uitstekende geholpen heeft. (Foto Van Speybroeck Zwijnaarde)
        Hij heeft de camera voor mij opgestuurd naar Nikon zelf om hem door hen te laten reinigen.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon sensor reinigen - winkel

          Inderdaad, Art&craft. Mijn toestel binnen gedaan op maandag avond en op dinsdag middag kreeg ik al een telefoontje dat mijn toestel klaar was.
          I love my D500

          Comment


          • #6
            Re: Nikon sensor reinigen - winkel

            Geen info hoe het zelf te doen, maar leer het gewoon zelf doen, want je hebt gewoon een grote kans dat er een half uur na de reiniging weer iets inzit, maar dat kan ook een jaar duren.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Nikon sensor reinigen - winkel

              Als ik iedere keer dat er een stofje zichtbaar was de camera had moeten opsturen, was ik de laatste 10 jaar mijn toestel 2 jaren kwijt geweest en had ik al met al zeker 5000-10000 euro kwijt gespeeld aan kosten. De afschrijving over die 10 jaren is denk ik ongeveer 15.000 euro geweest, dus mijn toestellen 20% van de tijd missen had ik dan al op 3000 euro moeten begroten. Dan zitten we al op 8000-13000 euro. Om qua fotografie niet zonder te komen zitten had je dus nog een extra backup toestel moeten hebben, dat zou in dezelfde periode de kosten dus verhoogd hebben tot 10.000 tot 15.000 euro


              Nu heb ik in dezelfde tijd 7 euro besteed aan een bus met spuitlucht en ongeveer 10 euro aan Scotch tape.
              En nooit mijn toestel hoeven missen!

              Dit is natuurlijk zeker geen handleiding hoe je het zelf moet doen die staat elders op het forum regelmatig genoeg.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: Nikon sensor reinigen - winkel

                Ik doe het met mijn camera's ook al 9 jaar lang zelf: nog geen 5 minuten werk en hij is schoner dan je het zou laten doen: want niet alleen de sensor maak ik schoon maar ook het huis, de spiegel , het prisma en de objectieven.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon sensor reinigen - winkel

                  Even binnenspringen bij Procirep in Evere.
                  Het is ook de andere kant van de wereld niet hé.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon sensor reinigen - winkel

                    Hier nog steeds met de sensorswipe, pedpads en Eclipse. En met perfect resultaat. Soms niet van de eerste keer, maar bij herhaling komt het toch in orde.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon sensor reinigen - winkel

                      Ik gebruik sensor swabs/eclipse en artic butterfly.
                      Mijn D800 had na 3 maarden 2 vlekken op de sensor, dacht dat het stofjes waren maar het bleken oliespatjes , met artic butterfly gekuist, resultaat: strepen op de sensor.
                      Gelukkig met eclipse en swabs mooi kunnen reinigen.
                      Mijn ervaring zegt dat je als je zelf reinigt, je zowel droog als nat moet kunnen reinigen. Meestal lukt het droog maar soms moet het iets meer.
                      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon sensor reinigen - winkel

                        Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
                        Ik gebruik sensor swabs/eclipse en artic butterfly.
                        Mijn D800 had na 3 maarden 2 vlekken op de sensor, dacht dat het stofjes waren maar het bleken oliespatjes , met artic butterfly gekuist, resultaat: strepen op de sensor.
                        Gelukkig met eclipse en swabs mooi kunnen reinigen.
                        Mijn ervaring zegt dat je als je zelf reinigt, je zowel droog als nat moet kunnen reinigen. Meestal lukt het droog maar soms moet het iets meer.
                        dat klopt
                        meestal zijn de stof/vuildeeltjes bij mij ook een combinatie van olieresten en stof
                        en als je regelmatig sportfotografie doet dan moet je bijna elke week je toestel gaan binnen doen om te laten reinigen als dit zelf niet kunt

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon sensor reinigen - winkel

                          Behalve stofjes kunnen het ook pollen zijn (voorjaar zomer) die plakken en daarom moet je die soms nat verwijderen.
                          De Artic Butterfly is in de regel voldoende deze verwijdert elk droog stofje. Voor de plakkerige (pollen) gebruik ik af en toe de Scotsh Magic tape.
                          Wanneer je voor elk vuiltje de camera binnen moet brengen dan ben je hem behalve de kosten vaak kwijt, met de kans dat de sensor nog niet geheel schoon is.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon sensor reinigen - winkel

                            Bedankt voor de reakties.
                            Na uitgestelde poging om met iem af te spreken om zelf de camera te reinigen,
                            heb ik besloten bij Art&craft binnen te springen.
                            Camera binnen, dag erna mag je hem ophalen, 40 euro.
                            Alles vlot en wel verlopen...
                            echter de opmerking gekregen ik toestel best eens bij Nikon binnen doe,
                            daar er nog stof in het toestel zou zitten... heu, daarom deed ik hem binnen he.

                            Dus voorlopig kan ik weer foto's nemen,
                            en misschien moet ik eens navragen wie me kan demonstreren hoe toestel deftig zelf te reinigen.
                            Panoramix

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon sensor reinigen - winkel

                              Oorspronkelijk geplaatst door Panoramix Bekijk bericht
                              echter de opmerking gekregen ik toestel best eens bij Nikon binnen doe,
                              daar er nog stof in het toestel zou zitten... heu, daarom deed ik hem binnen he.
                              Ik heb net dezelfde opmerking gehad , maar dan wel bij een andere winkel ,


                              Dus de personen in dit topic die zelf reiningen;
                              Hebben jullie je camera dan eigenlijk nooit moeten binnen doen voor een reiniging?
                              Want ik had mijn camera binnen gedaan bij een winkel, en dan net zoals Panoramix de opmerking gekregen van hem naar Nikon binnen te brengen...
                              Omdat ze niet "al" het stof (vuil?) konden verwijderen...

                              Comment

                              Working...
                              X