Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon P5000 ervaringen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon P5000 ervaringen

    Hoi,

    ik ben van plan om een Nikon P5000 aan te schaffen. Zijn er hier mensen die er al ervaring mee hebben? Zowel goeie als slechte...
    Ik weet dta het nog een heel recent model is, dus de kans op ervaringen is wat kleiner waarschijnlijk...

    Kan er iemand mij bijvoorbeeld ook uitleggen waarom jij hem zelf wel of niet zou kopen... Ik ken iets meer dan niks van fotografie, maar echt te weinig om al goede keuzes te maken.

    Het doel is om met dit toestel zowel mooie 'binnen' en 'buiten' foto's te maken en dan vooral van mijn honden (dus snelle reactie van het toestel is wel nodig)

    Alvast bedankt voor de reacties!

  • #2
    Re: Nikon P5000 ervaringen

    Nog niet verkrijgbaar, dus...
    Nikon, Apple & Epson

    Comment


    • #3
      Re: Nikon P5000 ervaringen

      Ja, hij komt uit deze maand normaalgezien. Dusik hoop dat hij er dan snel is...

      En adhv de beschrijvingen en hetgeen hij kan. Denk je dat je daar ver mee komt, met zo'n toestel?

      Comment


      • #4
        Re: Nikon P5000 ervaringen

        Ik zal hem eens aan de tand voelen als hij binnenkomt...
        De specificaties zien er wel goed en veelbelovend uit.
        Als ik het niet vergeet, post ik hier mijn bevindingen. Anders stuur je maar een PM over een weekje. Hopelijk is hij daartegen gearriveerd.
        Nikon, Apple & Epson

        Comment


        • #5
          Re: Nikon P5000 ervaringen

          Oorspronkelijk geplaatst door MacTheKnife Bekijk bericht
          Ik zal hem eens aan de tand voelen als hij binnenkomt...
          De specificaties zien er wel goed en veelbelovend uit.
          Als ik het niet vergeet, post ik hier mijn bevindingen. Anders stuur je maar een PM over een weekje. Hopelijk is hij daartegen gearriveerd.
          Dankjewel!

          Comment


          • #6
            Re: Nikon P5000 ervaringen

            Goed nieuws: de batterij is aan 't opladen...
            Nikon, Apple & Epson

            Comment


            • #7
              Re: Nikon P5000 ervaringen

              Oorspronkelijk geplaatst door MacTheKnife Bekijk bericht
              Goed nieuws: de batterij is aan 't opladen...

              Ben benieuwd! Tis alvast ook superweer voor foto's!

              Comment


              • #8
                Re: Nikon P5000 ervaringen

                Maar helaas moet ik ook nog werken...
                Ik hoop morgen in de voormiddag er wat mee te spelen.
                Nikon, Apple & Epson

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon P5000 ervaringen

                  Oorspronkelijk geplaatst door MacTheKnife Bekijk bericht
                  Maar helaas moet ik ook nog werken...
                  Ik hoop morgen in de voormiddag er wat mee te spelen.
                  Het blijft nog wel ff mooi weer e Twas niet om je op te jagen ofzo hoor!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon P5000 ervaringen

                    En hier dus mijn eerste ervaringen met de P5000.

                    Een eerste pluspunt vind ik de zoeker. Nikon brengt nog eens een toestel uit waarbij je niet enkel het LCD-scherm hebt om een foto te maken. Leve de zoeker! Vooral bij felle zon blijkt die zoeker onontbeerlijk.
                    Het toestel ligt goed in de hand (heb zelf nogal grote handen) en het is prettig werken. Er kan een externe flitser opgezet worden indien je meer flitskracht wil dan de ingebouwde flitser (de SB-400 is er ideaal voor).
                    De bediening is een ietsje anders dan de vorige Coolpix-en. Maar het duurt maar even en je bent er vlug mee weg. Er is, naar mijn gevoel, goed nagedacht over het toch iets nieuwere concept.
                    Van de fotokwaliteit ben ik zeker tevreden. Mooie kleuren, goede belichting en (mede dank zij de VR) heel scherp. Geen test gemaakt bij hoge ISO, omdat ik dat nooit gebruik. Enkel foto's genomen bij 64 en 100 ISO.
                    De meesten zullen op AUTO of P werken, maar voor degenen die ook iets meer willen heb je ook de keuze uit A, S en M, de gekende standen die je ook aantreft bij de reflexen van Nikon.
                    Ik hoop dat je heel rustige honden hebt: zoals alle copactcamera's vind ik ze niet ideaal om (bewegende) dieren te fotograferen. De reactiesnelheid van het toestel is erg snel (0,2 of 0,3 seconde dacht ik). Maar het is en blijft niet snel genoeg. Voor dat soort fotografie zou ik nog altijd naar een reflex grijpen...
                    Maar begrijp me niet verkeerd: ik heb verschillende reflexen, maar als compacttoestel zou ik de P5000 een goede keuze vinden.

                    Oh ja: als er nog vragen zijn, schiet ze maar af...
                    Nikon, Apple & Epson

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon P5000 ervaringen

                      Dat klinkt best wel goed allemaal!

                      Nog een vraagje over die bewegende beelden... Doet hij het goed voor een compactje op dat gebied? Of is hij daarin minder goed dan andere compact toestellen? Dat een reflex daar beter voor is, dat kan ik gerust geloven, maar die vind ik net iets te groot om mee te slepen en die prop je ook niet even in je broekzak

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon P5000 ervaringen

                        Voor een compact doet hij het inderdaad niet slecht.
                        Ze worden alsmaar beter en sneller.

                        Indien gewenst: als je even je e-mail adres doorgeeft, kan ik je voorbeelden sturen.
                        Nikon, Apple & Epson

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon P5000 ervaringen

                          Oorspronkelijk geplaatst door MacTheKnife Bekijk bericht
                          Nog niet verkrijgbaar, dus...
                          Deze toestellen zijn twee weken geleden door Nikon naar de wederverkopers gestuurd en zijn normaal dus op voorraad.
                          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon P5000 ervaringen

                            Lang geleden, maar toch ff mijn ervaringen..

                            Tot nu toe ben ik heel tevreden van het toestel, al moet ik nog veel oefenen Op de sportstand gaat het fotograferen van de honden vrij goed.

                            Het enige nadeel endat vind ik echt niet zo leuk, is dat wanneer je door de zoeker kijkt, je beeld op de foto niet is wat je in de zoeker ziet, maar een beeld dat meer naar een kant is verschoven... Bijv als ik mijn hond in het midden zet dmv de zoeker, dan staat ie op de foto meer naar links (of rechts, ik weet het niet meer zeker)

                            Is dit normaal of scheelt er eerder wat aan

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon P5000 ervaringen

                              Dat is normaal: hoe dichterbij het onderwerp, hoe meer dit fenomeen voorkomt. Bij een landschap bvb. zie je die verschuiving niet. Test maar even...
                              Als je iets kortbij fotografeert, kijk je best op het LCD-scherm.
                              Nikon, Apple & Epson

                              Comment

                              Working...
                              X