Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon of Sony

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon of Sony

    Wat doe ik?
    Nikon D7500 + Nikon 16-80 of Sony 6500 + 18-105

    Welk is aan te raden?

    Met dank en een fijne dag,

    Raf

  • #2
    Re: Nikon of Sony

    Het zijn beide goede toestellen.

    Welke heeft jouw voorkeur? en waarom.
    Je kunt best eerst zelf een vergelijking maken en de voor en nadelen voor jou op een rijtje zetten.
    En dan kun je gerichte vragen stellen, rekening houdend met wat je wil op fotografisch gebied.

    of ga je het volledig laten afhangen van welke men hier voorstelt?
    Er zullen er zijn die zeggen neem de Nikon, andere zullen zeggen pak de Sony...... en waarom geen olympus.....
    En dan weet je nog niets ;-)

    Comment


    • #3
      Re: Nikon of Sony

      Nikon uiteraard. Waarom? Omdat ik die gebruik

      Je vraag zal evenveel vragen oproepen als antwoorden krijgen. Elk spreekt van zijn ervaring. Het iternet staat vol met vergelijkingen. Sommigen gekleurd, anderen ojectief. Sommigen zijn puur clickbait, anderen echt informatief.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon of Sony

        Canon

        Moeilijke vraag waarop eenieder een eigen keuze zal hebben
        Is zoiets vragen als een Ford of een Opel kopen

        Ga naar een winkel en probeer de toestellen daar eens uit, het kan zo maar zijn dat het ene toestel beter in je hand ligt dan het andere

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Nikon of Sony

          Hallo,

          Ik heb de Nikon D7200 en de Sony A6000 (gehad).
          Puur als camera is de Nikon (de 7500) in jouw geval de betere camera op alle vlakken (naar mijn eigen ervaring met mijn camera's) tenzij het echt compact moet zijn.
          Voor Nikon vind je ook makkelijker een grote diversiteit aan lenzen.

          Jaja

          Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: Nikon of Sony

            Dat is een mooi antwoord!

            Comment


            • #7
              Re: Nikon of Sony

              En al gekeken naar de Sony A77II
              Die is volgens mij beter vergelijkbaar hier.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon of Sony

                De vraag is,ga je voor de toekomst of voor het verleden.Momenteel zijn canon en nikon verwoed bezig met het ontwerpen van een concurent voor de a7 serie van sony.Zodra deze er zijn.zie ik het einde van de dslr nabij.Dus!,

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon of Sony

                  de Huawei P20 Pro - volgens de reclame kan daar niets tegen op


                  https://www.youtube.com/watch?v=Jc9l-nky600
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon of Sony

                    Denk niet dat het nu nog verstandig is om een DSLR te kopen, zoals Jozef13 al
                    aangaf gaan zowel Nikon als Canon zich in de toekomst meer toeleggen op
                    systeemcameras . Dit houdt in dat DSLR stilaan van het toneel zal verdwijnen.
                    Laatste generatie systeemcamera’s zoals de a6500 zijn evengoed als DLSR maar bieden
                    meer mogelijkheden. Zou eerder ook eens naar panasonic, olympus of fuji kijken dan naar DSLR.
                    www.polartha.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon of Sony

                      Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
                      Denk niet dat het nu nog verstandig is om een DSLR te kopen, zoals Jozef13 al
                      aangaf gaan zowel Nikon als Canon zich in de toekomst meer toeleggen op
                      systeemcameras . Dit houdt in dat DSLR stilaan van het toneel zal verdwijnen.
                      Laatste generatie systeemcamera’s zoals de a6500 zijn evengoed als DLSR maar bieden
                      meer mogelijkheden. Zou eerder ook eens naar panasonic, olympus of fuji kijken dan naar DSLR.
                      Niet akkoord.Ik heb mij dit jaar nog een DSLR gekocht (D850) en het me geen minuut beklaagd. Ik zie niet in waarom een DSLR vandaag mindere foto's zou maken als een mirrorless en je dus zo iets mist.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon of Sony

                        Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
                        Denk niet dat het nu nog verstandig is om een DSLR te kopen, zoals Jozef13 al
                        aangaf gaan zowel Nikon als Canon zich in de toekomst meer toeleggen op
                        systeemcameras . Dit houdt in dat DSLR stilaan van het toneel zal verdwijnen.
                        Laatste generatie systeemcamera’s zoals de a6500 zijn evengoed als DLSR maar bieden
                        meer mogelijkheden. Zou eerder ook eens naar panasonic, olympus of fuji kijken dan naar DSLR.
                        Probeer maar eens met AF scherp te stellen in het half donker met je a6500...
                        AF evf is totaal niet vergelijkbaar met een spiegelreflex.
                        Bij Nikon heb je ook een veel grotere keuze aan eigen Nikon glas, en niet te vergeten voor de liefhebber,
                        heeft Nikon nog steeds het beste flits systeem ter wereld.
                        Ook voor sport is een degelijke spiegelreflex nog steeds de beste keuze meen ik.
                        De keuze van TS zal grotendeels afhangen van wat hij er mee wil doen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon of Sony

                          Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
                          Laatste generatie systeemcamera’s zoals de a6500 zijn evengoed als DLSR maar bieden
                          meer mogelijkheden. Zou eerder ook eens naar panasonic, olympus of fuji kijken dan naar DSLR.
                          Evengoed dat zijn ze al lang, maar die bediening van die apparaten: hopeloos. Interface ontworpen door niet fotografen, knopjes te klein, geen oppervlakte om je camera op te pakken, altijd een knopje oid verzetten, onmogelijke menu's en bij één setting heb je compleet andere camera, handeltje dat bij zoveel functies invloed heeft, dat het niet te onthouden zijn. Ik heb een PEN 1, 2 OMD EM5 en EM5 II, Pana G3. Bediening tussen EM5 en EM5 II is zo anders en bij Nikon heb ik ooit eens de handleiding van mijn D70 doorgenomen en van een D200, 300, 2h, 700 en 800 zelden als naslagwerk, maar ook die hebben van die rare dingen het omwisselen van de + en - knopjes voor het display.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon of Sony

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Probeer maar eens met AF scherp te stellen in het half donker met je a6500...
                            AF evf is totaal niet vergelijkbaar met een spiegelreflex.
                            Bij Nikon heb je ook een veel grotere keuze aan eigen Nikon glas, en niet te vergeten voor de liefhebber,
                            heeft Nikon nog steeds het beste flits systeem ter wereld.
                            Ook voor sport is een degelijke spiegelreflex nog steeds de beste keuze meen ik.
                            De keuze van TS zal grotendeels afhangen van wat hij er mee wil doen.
                            De A6500 is misschien wat klein.
                            De A7 ligt wel beter in de hand.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon of Sony

                              Het hangt denk ik erg af van wat je met de camera gaat doen. Voor reportages zou ik een Nikon kiezen, maar als je ermee gaat wandelen/fietsen e.d. dan is het lichte gewicht van de Sony zeker in het voordeel. Ook vraag ik me af waarom je een A6500 zou nemen. Eerdere modellen zijn veel goedkoper in aanschaf en het verschil in fotokwaliteit is niet zo groot. Ik heb vorige week nog de hele week gelopen met een oude NEX7 en die doet het ook prima voor walkaround.
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

                              Comment

                              Working...
                              X