Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon digitale SLR: D1X of D70 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon digitale SLR: D1X of D70 ?

    Ik zou graag binnekort een Digitale spiegelreflexcamera kopen.

    Ik studeer momenteel fotografie, en doe dit met een Nikon F80. Dit is een zeer goed toestel, maar ik ben het geklungel met negatieven beu. Ik heb wel een digitale compactcamera, maar sinds ik met men F80 foto's neem, trek ik helemaal niet meer graag met dat compact camerake...

    Dus... Sparen voor nen digitale spiegelreflexcamera. Maar nu is de vraag welke? Ik ben al sinds het beig gecharmeerd door de D70, aangezien dit een zeer degelijk toestel is.
    Maar de laatste tijd vind je veel D1X'en tegen erg lage prijzen.
    Nu vraag ik me af welk de beste koop is? Ik heb niet direct lenzen nodig (heb lenzen voor nikon, en anders koop ik er wel bij) want ik werk al met Nikon.

    De camera zou voor eigen gebruik zijn (niet voor school), en vooral gebruikt worden bij actiefotografie (ben niet zo'n natuurmens)
    Mijn ultieme aspiratie is autosportfotograaf worden, en ik wil nu een degelijk en goed toestel om te oefenen en te leren.

    Vanuit dat standpunt lijkt het mij beter om een D1X te kopen, ook al heeft die minder megapixels dan de D70.
    Maar sinds ik de prijs van Pixmania heb gezien voor de D70 met de kitlens 18-70 begin ik toch te twijfelen.

    Wat voor mij belangrijk is is de wegschrijfsnelheid, de zuiverheid en de leefduur van het toestel. En in mindere mate de professionaliteit.

    Wat denken jullie?
    Alvast bedankt voor jullie deskundige hulp
    - Nikon D600 & Nikon D2Xs
    - Nikon F80 (met een laagje stof op)
    - Tokina 14-24 f2.8 * AF Nikkor 50mm lens f1.8 * Nikon SB-900

  • #2
    Re: Nikon digitale SLR: D1X of D70 ?

    Voor autosportfotografie zou ik zeker voor een D1X gaan, als je een goed exemplaar kunt vinden. De AF is een heel verschil met die van de D70. Ook de zoeker is een genot om doorheen te kijken in vergelijking met een D70.
    Qua prijs vind ik de D70 veel bieden voor z'n geld daarentegen.
    Nadeel van de D1X zijn de batterijen...
    Mijn Foto's

    Comment


    • #3
      Re: Nikon digitale SLR: D1X of D70 ?

      Hallo,

      Ik ga de reviews hier niet gaan tegenspreken, maar ik dacht dat een D70 sneller wegschreef, maar een "minder"-prof. camera is.

      Nadeel van de D70 is ook dat er geen battery-pack voor is (hoewel deze wel op de markt zijn, toch vertrouw ik ze niet)

      GROOT NADEEL van de D1X: Slikt ferm veel batterijen !!!

      Persoonlijk zou ik je voor autosport een D2H aanraden. Als je budget iets hoger ligt een D2Hs of D2x (zoals ik ga kopen )

      mvg Sven

      Comment


      • #4
        Re: Nikon digitale SLR: D1X of D70 ?

        ik zou doodgraag een D2H kopen, maar ik denk niet dat je daar komt met ene budget van 1000€

        In de toekomst, als mijn studies gedaan zijn zal ik dergelijk toestel zeker aankopen, maar nu heb ik er gewoonweg het geld niet voor. Als ik de prijzen hoor van een D2H of een D2X
        - Nikon D600 & Nikon D2Xs
        - Nikon F80 (met een laagje stof op)
        - Tokina 14-24 f2.8 * AF Nikkor 50mm lens f1.8 * Nikon SB-900

        Comment


        • #5
          Re: Nikon digitale SLR: D1X of D70 ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Nemus Jaguar
          ik zou doodgraag een D2H kopen, maar ik denk niet dat je daar komt met ene budget van 1000€

          In de toekomst, als mijn studies gedaan zijn zal ik dergelijk toestel zeker aankopen, maar nu heb ik er gewoonweg het geld niet voor. Als ik de prijzen hoor van een D2H of een D2X
          Met 1000€ ga je er idd niet komen voor een D2H

          Persoonlijk zou ik voor een D70 gaan, tenzij je grote zware prime-lenzen hebt. Alhoewel de D1X ook niet slecht is.

          Kortom ik weet het niet

          Sven

          Comment


          • #6
            Re: Nikon digitale SLR: D1X of D70 ?

            Mja, het hangt er vanaf: hoe erg is het batterijverbruik van een D1X, en hoe erg is dat van een D70?

            Ik bedoel: kan ik een hele dag foto's trekken op één batterijsetje?
            - Nikon D600 & Nikon D2Xs
            - Nikon F80 (met een laagje stof op)
            - Tokina 14-24 f2.8 * AF Nikkor 50mm lens f1.8 * Nikon SB-900

            Comment


            • #7
              Re: Nikon digitale SLR: D1X of D70 ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Nemus Jaguar
              Mja, het hangt er vanaf: hoe erg is het batterijverbruik van een D1X, en hoe erg is dat van een D70?

              Ik bedoel: kan ik een hele dag foto's trekken op één batterijsetje?
              Als ik niet elke foto bekijk op m'n lcd scherm en begin in te zoemen kan ik ik het 8 uur uithouden met de D70 (intensief gebruik )

              Van de D1X heb ik horen zeggen dat je voor een dagje fotograferen toch al snel 2 tot 3 batterij-cellen nodig hebt

              Sven

              Comment


              • #8
                Re: Nikon digitale SLR: D1X of D70 ?

                Dat korte moment dat ik de D1x heb gehad, was er hoog uit 200 foto,s mee te maken met een volle accu
                D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                www.langenacker.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon digitale SLR: D1X of D70 ?

                  Dus best voor den D70 gaan?

                  Want ik heb weinig zin om altijd van batterijen te wisselen.

                  Maar waar ik mùe zorgen om maak is dat de D70 mss kwalitatief niet zooo goed is als de D1X, of vergis ik me hierin?

                  Ik wil gewoon goede foto's kunnen trekken, voornamelijk van autosport.
                  - Nikon D600 & Nikon D2Xs
                  - Nikon F80 (met een laagje stof op)
                  - Tokina 14-24 f2.8 * AF Nikkor 50mm lens f1.8 * Nikon SB-900

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon digitale SLR: D1X of D70 ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nemus Jaguar
                    Dus best voor den D70 gaan?

                    Want ik heb weinig zin om altijd van batterijen te wisselen.

                    Maar waar ik mùe zorgen om maak is dat de D70 mss kwalitatief niet zooo goed is als de D1X, of vergis ik me hierin?

                    Ik wil gewoon goede foto's kunnen trekken, voornamelijk van autosport.
                    Over de fotokwaliteit zou ik me geen zorgen maken... De D70 is misschien wat lichter gebouwd dan de D1X, maar is nu toch ook geen speelgoed te noemen... Ik zou in dit geval in jouw situatie voor de D70 gaan... voor mezelf zou ik eerder kijken naar een cam waar een grip op kan omdat ik nogal veel in portret schiet...
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon digitale SLR: D1X of D70 ?

                      D1X voor minder dan 1000€?

                      Heb ik nog niet gezien, maar heb ook nog niet echt gezocht.

                      Jo.
                      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                      Nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon digitale SLR: D1X of D70 ?

                        ooit al eens aan de D100 gedacht?

                        is zo'n beetje de Gulden middenweg
                        some toys 4 big boys
                        http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon digitale SLR: D1X of D70 ?

                          wat kosten die zoal?

                          Mss ben ik wel geïnteresseerd in de d100


                          Eerlijkgezegd ben ik wel gecharmeerd door het anbod van Pixmania (De D70 + de 18-70 lens)
                          Is dit een goed aanbod? Want ik meende te denken dat dit wel een goede lens is.
                          Althans beter dan het pakket met de 28-80 en de 70-300.

                          Ik heb een 28-80 lens op men F80 gehad, maar die is kapot. Plastieken BROL-lens. Ik veronderstel dat dit dan dezelfde lens is? Dus dezelfde (slechte)kwaliteit?

                          Ik had graag jullie oordeel hieromtrent geweten.

                          En als er iemand zijn D70 wegdoet, of zijn D100 mag je het ook laten weten
                          - Nikon D600 & Nikon D2Xs
                          - Nikon F80 (met een laagje stof op)
                          - Tokina 14-24 f2.8 * AF Nikkor 50mm lens f1.8 * Nikon SB-900

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon digitale SLR: D1X of D70 ?

                            de 18-70 lens is wel een heel ander dan de 28-80. namelijk vele beter



                            Oorspronkelijk geplaatst door Nemus Jaguar
                            wat kosten die zoal?

                            Mss ben ik wel geïnteresseerd in de d100


                            Eerlijkgezegd ben ik wel gecharmeerd door het anbod van Pixmania (De D70 + de 18-70 lens)
                            Is dit een goed aanbod? Want ik meende te denken dat dit wel een goede lens is.
                            Althans beter dan het pakket met de 28-80 en de 70-300.

                            Ik heb een 28-80 lens op men F80 gehad, maar die is kapot. Plastieken BROL-lens. Ik veronderstel dat dit dan dezelfde lens is? Dus dezelfde (slechte)kwaliteit?

                            Ik had graag jullie oordeel hieromtrent geweten.

                            En als er iemand zijn D70 wegdoet, of zijn D100 mag je het ook laten weten

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon digitale SLR: D1X of D70 ?

                              uit alle reply's van eigenaars van de 18-70 die ik al heb gelezen, blijkt dat die 18-70 echt een goei lenske is, en dan nog voor zo'n prijs !!!


                              en dan nu de lage kostprijs (dacht onlangs ergens dat men zei: D70+18-70 voor 779 EUR of zo...)

                              You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                              Comment

                              Working...
                              X