Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon digitale SLR: D1X of D70 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon digitale SLR: D1X of D70 ?

    Ik zou graag binnekort een Digitale spiegelreflexcamera kopen.

    Ik studeer momenteel fotografie, en doe dit met een Nikon F80. Dit is een zeer goed toestel, maar ik ben het geklungel met negatieven beu. Ik heb wel een digitale compactcamera, maar sinds ik met men F80 foto's neem, trek ik helemaal niet meer graag met dat compact camerake...

    Dus... Sparen voor nen digitale spiegelreflexcamera. Maar nu is de vraag welke? Ik ben al sinds het beig gecharmeerd door de D70, aangezien dit een zeer degelijk toestel is.
    Maar de laatste tijd vind je veel D1X'en tegen erg lage prijzen.
    Nu vraag ik me af welk de beste koop is? Ik heb niet direct lenzen nodig (heb lenzen voor nikon, en anders koop ik er wel bij) want ik werk al met Nikon.

    De camera zou voor eigen gebruik zijn (niet voor school), en vooral gebruikt worden bij actiefotografie (ben niet zo'n natuurmens)
    Mijn ultieme aspiratie is autosportfotograaf worden, en ik wil nu een degelijk en goed toestel om te oefenen en te leren.

    Vanuit dat standpunt lijkt het mij beter om een D1X te kopen, ook al heeft die minder megapixels dan de D70.
    Maar sinds ik de prijs van Pixmania heb gezien voor de D70 met de kitlens 18-70 begin ik toch te twijfelen.

    Wat voor mij belangrijk is is de wegschrijfsnelheid, de zuiverheid en de leefduur van het toestel. En in mindere mate de professionaliteit.

    Wat denken jullie?
    Alvast bedankt voor jullie deskundige hulp
    - Nikon D600 & Nikon D2Xs
    - Nikon F80 (met een laagje stof op)
    - Tokina 14-24 f2.8 * AF Nikkor 50mm lens f1.8 * Nikon SB-900

  • #2
    Re: Nikon digitale SLR: D1X of D70 ?