Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 clips stotteren op pc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D90 clips stotteren op pc

    Nikon D90 clips stotteren op pc


    als ik een clipje opneem met m'n nikon D90 en het bekijk op de camera zelf is het beeld goed.
    nu als ik het verplaats naar m'n pc (dus niet vanaf de kaart) en het wil bekijken stottert het beeld verschrikkelijk.

    nu denk ik eerder dat het aan een of andere codec liegt op mijn pc want bij een sample op dpreview link stottert het beeld ook bij mij en ik denk niet dat ze daar dan "The results are impressive" gaan bij schrijven.

    iemand een idee wat ik moet instaleren om dit deftig te kunnen bekijken en bewerken.

    mijn pc is een amd 64 x2 3800+
    2 gb ddr en een gforce 7800 GT dus daar zal het niet aan liegen denk ik ook al is hij al "verouderd"

    en ik heb k-lite Codec pack 4.4.2 F al geinstalleerd ?

    met vriendelijke Groeten
    Sven
    Groeten Svenny007
    Lier (BE)

    (Nikon D90 + AF-S Nikkor 18-200mm + AF-S Nikkor 12-24 + SB-900) (Nikon P510) (Nikon AW100)

  • #2
    Re: Nikon D90 clips stotteren op pc

    Heb je divx geinstalleerd ?

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D90 clips stotteren op pc

      Oorspronkelijk geplaatst door Marco_ Bekijk bericht
      Heb je divx geinstalleerd ?
      ja , dat zit bij in k-lite maar ik denk niet dat de nikon divx gebruikt want een filmpje van 1 minuut is al 100 mb groot dus puur avi denk ik
      Groeten Svenny007
      Lier (BE)

      (Nikon D90 + AF-S Nikkor 18-200mm + AF-S Nikkor 12-24 + SB-900) (Nikon P510) (Nikon AW100)

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D90 clips stotteren op pc

        Heb het even nagekeken. Hij geeft inderdaad geen melding dat er Divx wordt gebruikt bij het afspelen.

        Misschien stom idee, maar staat er op de installatiedisk niet iets wat je vergeten bent te installeren ? En anders eens kijken of je de nieuwste drivers al hebt voor je videokaart.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D90 clips stotteren op pc

          Heb op de fotokina de D90 getest. Daar stotterde het filmpje al tijdens het afspelen op de camera Later op de pc: vantzelfste

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D90 clips stotteren op pc

            zet anders eens een link naar een voorbeeld van je filmpjes (als ze niet te persoonlijk zijn), kunnen we direct zien of ze bij ons ook stotteren
            To make your dreams come true, wake up

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D90 clips stotteren op pc

              Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
              zet anders eens een link naar een voorbeeld van je filmpjes (als ze niet te persoonlijk zijn), kunnen we direct zien of ze bij ons ook stotteren
              hier staan enkele samples op dpreview die bij mij ook stotteren.
              Almost exactly two years after the D80 was announced comes its replacement, the rather predictably named D90. The D80 has been one of Nikon's quiet successes, and even today, despite being positively Methuselah-like in digital camera terms it continues to sell and often makes its way into our top 10 most clicked on cameras. Because it looks so similar to the D80 the D90 appears at first glance to be one of those rather subdued incremental upgrades, but dig a little deeper and you'll find there's plenty to keep Nikon fans happy.
              Groeten Svenny007
              Lier (BE)

              (Nikon D90 + AF-S Nikkor 18-200mm + AF-S Nikkor 12-24 + SB-900) (Nikon P510) (Nikon AW100)

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D90 clips stotteren op pc

                filmpjes gaan perfect!
                teste eens met enkel een filmpje (geen ander toepassingen open)
                enkel met d90 filmpjes of met om't even welk filmpje??
                lijkt mij drivers van videokaart of directx te zijn. breng deze efkes up-to-date en laat es iets weten!
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D90 clips stotteren op pc

                  Gebruik vlc player, bij mij hapert het ook op wmp en wordt ie op de verkeerde resolutie afgespeeld. Met vlc geen probs.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D90 clips stotteren op pc

                    Hier op mac speelt dat onder quicktime af, no geen enkel probleem met stotteren.

                    In ieder geval zorgen voor de laaste drivers voor grafische kaart, en eens een andere player proberen.

                    Scherm zelf is toch niet aan de trage kant ? Want het is vrij zwaar, en voor sommige schermen gaat die 1280*720 al ver full screen zijn.

                    Heb je ook problemen, als je ergens naar een full hd trailer gaat kijken ?

                    http://www.apple.com/trailers/independent/knowing/hd/ bvb 1080p kiezen
                    To make your dreams come true, wake up

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D90 clips stotteren op pc

                      @ Lennert
                      Heb op de fotokina de D90 getest. Daar stotterde het filmpje al tijdens het afspelen op de camera Later op de pc: vantzelfste
                      Dude...wel correcte informatie verschaffen. De filmpjes van een D90 haperen niet. Zowel op mijn D90 niet als op de pc niet. Kerel toch...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D90 clips stotteren op pc

                        Probleem kan soms ook zijn dat je teveel codecs installeert.
                        Oplossing: alle codecs van pc afzwieren en alleen de nodige installeren.

                        Om te zien welke codec een filmpje juist nodig heeft, is gspot een handige tool:
                        http://www.headbands.com/gspot/v26x/index.htm
                        Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D90 clips stotteren op pc

                          Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                          @ Lennert

                          Dude...wel correcte informatie verschaffen. De filmpjes van een D90 haperen niet. Zowel op mijn D90 niet als op de pc niet. Kerel toch...
                          Ik weet toch wat ik heb gezien De D90 met een 70-300.
                          Misschien ligt het aan het kaartje?
                          De filmpjes van de op dpreview laggen hier niet.
                          Last edited by Lennert; 28 december 2008, 12:34.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D90 clips stotteren op pc

                            Oorspronkelijk geplaatst door Marco_ Bekijk bericht
                            Heb je divx geinstalleerd ?
                            En om welke reden zou Divx relevant zijn om filmpjes gemaakt met de D90 af te spelen?

                            Zou mij enorm verbazen moest de D90 zoveel rekenkracht hebben dat hij de inkomende beelden on the spot kan encoden tot DIVX en op SD-kaartje wegschrijven.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D90 clips stotteren op pc

                              Gebruik ook vlc player hiermee geen problemen had ook bij andere avi's problemen bij mediaplayer ondanks codec packs
                              Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
                              Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

                              Comment

                              Working...
                              X