Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D90

    Hallo,

    Reeds enkele jaren werk ik met de Nikon D90 (Kit met 18-55mm objectief). Ik vroeg mij nu af wat ik het best verder doe....ik hou namelijk enorm van portretfotografie en landschap. Doe ik een upgrade van mijn objectief? Of van de body EN objectief?


    Met vriendelijke groeten,
    M.

  • #2
    Re: Nikon D90

    En nu? Moeten wij in jouw hoofd kruipen om je fotografische "probleem" mijmeringen over wat te doen zien te achterhalen?

    Misschien handig om wat uitgebreider in te gaan op je fotografische problematiek(en)...., zoals de vraag / probleem nu voorgelegd is kan je beide kanten op.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D90

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      En nu? Moeten wij in jouw hoofd kruipen om je fotografische "probleem" mijmeringen over wat te doen zien te achterhalen?

      Misschien handig om wat uitgebreider in te gaan op je fotografische problematiek(en)...., zoals de vraag / probleem nu voorgelegd is kan je beide kanten op.
      Nee, absoluut niet. Ik dacht dat mijn vraag redelijk duidelijk was maar u heeft mij daar attent op gewezen zo niet te zijn.

      Ik stel mij gewoon de vraag of het nog de moeite is om te investeren in een objectief voor mijn oude Nikon D90 (hogere, scherpere kwaliteit) of kan ik dit bekomen met mijn huidige body en door meer te investeren in een nieuwe lens.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D90

        Oorspronkelijk geplaatst door Nocturnes1984 Bekijk bericht
        Nee, absoluut niet. Ik dacht dat mijn vraag redelijk duidelijk was maar u heeft mij daar attent op gewezen zo niet te zijn.

        Ik stel mij gewoon de vraag of het nog de moeite is om te investeren in een objectief voor mijn oude Nikon D90 (hogere, scherpere kwaliteit) of kan ik dit bekomen met mijn huidige body en door meer te investeren in een nieuwe lens.
        Je vraag was voor mij duidelijk genoeg. Dat het voor mensen uit lapland niet duidelijk is, verwondert mij niet. Trek er de Lapse antwoorden op andere vraagstellingen maar eens op na, dan zal je veel duidelijk worden.

        Alle gekheid op een stokje, de D90 was in zijn tijd een dijk van een consumentencamera, en is dat nog steeds. Als je je , zoals in je eerste post, toelegt op landschap en portret en geen behoefte hebt aan hoge ISO's, supersnelle AF en vele beelden per seconde, zou ik persoonlijk nu een beter objectief kopen. Bijvoorbeeld een Tamron of Sigma 17-50 2.8.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D90

          Mijn D90 levert nog steeds prima beelden op, een nieuw toestel hoeft niet. Bekijk ook eens een Sigma 17-70mm F2.8-4. Moest je later toch willen je toestel upgraden binnen Nikon, dan zijn de genoemde objectieven geen verloren uitgave.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D90

            Als je geen FX nodig hebt, ga voor de Nikon D7200 - Nikkor 24-120 Combi.
            Geweldige consumentencamera voor gevorderden en een top allround lens!

            Beiden zijn tweedehands wel te vinden in goede staat. Je gaat toch versteld staan van de kwaliteit van je foto's tov zo'n D90 hoor.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D90

              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              Je vraag was voor mij duidelijk genoeg. Dat het voor mensen uit lapland niet duidelijk is, verwondert mij niet. Trek er de Lapse antwoorden op andere vraagstellingen maar eens op na, dan zal je veel duidelijk worden.

              Alle gekheid op een stokje, de D90 was in zijn tijd een dijk van een consumentencamera, en is dat nog steeds. Als je je , zoals in je eerste post, toelegt op landschap en portret en geen behoefte hebt aan hoge ISO's, supersnelle AF en vele beelden per seconde, zou ik persoonlijk nu een beter objectief kopen. Bijvoorbeeld een Tamron of Sigma 17-50 2.8.

              Bedankt voor jullie inzicht. Zou dit de lens zijn die je bedoelt?

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D90

                Ik had vroeger de D80 dan overgeschakeld op D7200 met kitlens 18-140mm die ik nu te koop zet. Is een prima upgrade van uwe D90 en die heeft ook meer kwaliteiten dan de D90. Indien interesse, hij staat bij de rubriek aangeboden https://forum.belgiumdigital.com/f11...js-577545.html.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D90

                  Hier ook een D90 ; zeer leuk toestel : als je echt goede kwaliteit wil : zoek een vaste brandpuntlens Niko , AFD - 24mm of 35 mm , daar kan je echt alle kanten mee uit .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D90

                    Erg uiteenlopende antwoorden hier elk goed vanuit zn eigen standpunt

                    Ik zou eerst in lenzen investeren
                    Bvb
                    De nikon 50mm 1.8 of 1.4 afs (goedkoop en ideale brandpunt voor portret)
                    Kan je lekker leren werken met beperkte scherptediepte

                    Landschap dan een breedhoek met filterdraad op genre tamron 10-24 (nieuwste versie) of tokina, sigma,....

                    Door specifieke lenzen aan te schaffen zullen je fotos meer veranderen dan bij een nieuwere body

                    Groeit de hobby nog meer uit tot een passie zal je tegen dan al veel beter weten wat voor camera je dan wilt

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                    portfolio en workshops:
                    https://www.bennybulke.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D90

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nocturnes1984 Bekijk bericht
                      Hallo,

                      Reeds enkele jaren werk ik met de Nikon D90 (Kit met 18-55mm objectief). Ik vroeg mij nu af wat ik het best verder doe....ik hou namelijk enorm van portretfotografie en landschap. Doe ik een upgrade van mijn objectief? Of van de body EN objectief?


                      Met vriendelijke groeten,
                      M.
                      Je zult absoluut een upgrade kunnen doen qua mogelijkheden met een ander objectief.
                      Voor portret zal het zeer gemakkelijk een stuk beter zijn met een ander objectiefje; Weinig kosten en (wellicht) een groot verschil : een 50mm 1.8 kan een revelatie zijn met veel mooiere portretten door isolatie van achtergrond. ( bekijk eens welke brandpuntafstand je meest gebruikt met uw zoomlens bij portret :meest 35 ( portret binnen)?, meest 50 , of misschien nog liever wat meer, 85 ? alles is haalbaar. zeer kwalitatieve lenzen, aan behoorlijke prijzen.

                      de Nikon D90 is een super toestel, een referentie voor liefhebbers ( zoals ooit een praktica, pentax K1000, Canon AE1, Minolta101, Nikon FM, panasonic GF1 (;-) ) ed)
                      toestel veranderen zal vooral bij weinig licht scherpere, ruislozere foto's geven ; maar niet meer mogelijkheden.

                      succes !

                      hopelijk heb je hier iets aan,
                      grten, Geert.

                      Comment

                      Working...
                      X