Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D90

    Hallo iedereen,

    Heb een paar vraagjes,ik ben in het bezit van een canon 450D plus kitlenzen 18-55 en 55-250 mm. Heb ook nog een 17-55 mm 2.8f usm Is in mijn bezit. Ben daar zeker tevreden over maar nu komt het.

    Mijn broer die vorig jaar mijn 400D overgenomen heeft,gaat veranderen hij wil nu een 450D kopen...eigenlijk vind ik de upgrate niet echt de moeite. Maar zijn besluit staat hoegenaamd vast(ja is echte keikop). Hij heeft me zo tussen de soep en petatten gevraagd of ik de mijne niet wegdoe plus alle lenzen...eerst dacht ik. Bah neen gij die doe ik niet weg.

    Maar nu achteraf bekeken heb ik wel zin om het te overwegen...ik wou eerst upgraden naar een 50D maar vond deze nogal prijzig. Nu is mijn oog gevallen op de Nikon D90.

    Heb er al veel van gelezen en al de nodige reviews van gezien...en daar komt hij er zeer goed uit. Dus mijn vraag? Is het werkelijk zo een goed toestel? Dat je ermee kan filmen is voor mij bijzaak. Ik ben echter een fervent canonfan maar toch vind ik het mischien het overwegen waard om de overstap naar nikon te proberen omdat ik het prijskaartje ook intressant vind.Heb hem ook al in de hand gehad en hij voelt zeer degelijk aan,beter dan mijn 450D eigenlijk.

    Graag wat advies a.u.b.

    Groeten Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: Nikon D90

    Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
    Mijn broer die vorig jaar mijn 400D overgenomen heeft,gaat veranderen hij wil nu een 450D kopen...eigenlijk vind ik de upgrate niet echt de moeite. Maar zijn besluit staat hoegenaamd vast(ja is echte keikop).
    Dat zit blijkbaar in de familie want daar hij de 400d van jou heeft overgenomen, heb jij de upgrade ook gedaan en jij zag dat blijkbaar wel zitten, gezien je zeker tevreden bent.

    Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
    Maar nu achteraf bekeken heb ik wel zin om het te overwegen...ik wou eerst upgraden naar een 50D maar vond deze nogal prijzig. Nu is mijn oog gevallen op de Nikon D90.
    Niet tegenstaande ik Nikonian ben, zou ik toch de Canon aanraden. Ik weet niet hoe close je met je broer bent maar als je met tweeen een set lenzen kan delen, kost het maar de halve prijs.
    Langs de andere kant als je toch voor je eigen lenzen moet zorgen, maakt het niet uit dat je terug opnieuw moet beginnen met lenzen.
    Let wel dat de 50d met zijn 15mp en crop van 1.6 een veel hoger pixeldichtheid heeft dan de D90 en dan ook meer van de lenskwaliteit verlangt.
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D90

      Ik ben heel tevreden over m'n D90. Volgens de info die ik hoor & lees plaatsen sommigen hem boven de 450D maar ik ben er zeker van dat je dit niet aan de foto's kan zien :-) Ik denk dat de verschillen eerder in de features zitten. De D90 heeft een hoger ISO-bereik tov de 450D (6400 tov 1600), heeft een veel beter scherm, hoger fps (4,5 tov 3,5), grid-lines (vind ik toch een plus), video mogelijkheid en een HDMI output connectie met de tv.

      Hij ligt idd ook heel goed in de hand (persoonlijk) en de 18-105VR lens is er eentje met ideaal bereik wat volgens mij een beetje ontbreekt bij Canon.

      Don't get me wrong hé, de 450D zal een heel goed toestel zijn, net als de D90 en ik denk dat de technische verschillen te miniem zijn om daar je oordeel op te baseren. Het zal eerder gaan over de extra's en naar mijn mening de kwaliteit/range van de kitlens.

      Succes

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D90

        Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
        Ik ben heel tevreden over m'n D90. Volgens de info die ik hoor & lees plaatsen sommigen hem boven de 450D maar ik ben er zeker van dat je dit niet aan de foto's kan zien :-) Ik denk dat de verschillen eerder in de features zitten. De D90 heeft een hoger ISO-bereik tov de 450D (6400 tov 1600), heeft een veel beter scherm, hoger fps (4,5 tov 3,5), grid-lines (vind ik toch een plus), video mogelijkheid en een HDMI output connectie met de tv.

        Hij ligt idd ook heel goed in de hand (persoonlijk) en de 18-105VR lens is er eentje met ideaal bereik wat volgens mij een beetje ontbreekt bij Canon.

        Don't get me wrong hé, de 450D zal een heel goed toestel zijn, net als de D90 en ik denk dat de technische verschillen te miniem zijn om daar je oordeel op te baseren. Het zal eerder gaan over de extra's en naar mijn mening de kwaliteit/range van de kitlens.

        Succes
        Allez zo te zien een klein wonder van Nikon!!! Wat me vooral aanstaat is dat je een hogere iso-waarde nu gemakkelijk kan gebruiken zonder detailverlies...ik trek heel veel in kerken en sporthallen enz...Mijn Canon was dan goed met die lichtsterke lens erop...want als ik me hetzelfde wil aanschaffen qua lichtsterkte dan zal ik precies dieper in buidel moeten tasten bij nikon dan bij canon...De kitlens die erbij is 18-105 VR is dus zeer goed te doen? Je hebt er wel direct een heel stukje zoom bij t.o.v. kitlens canon.
        Het Lcd-scherm vind ik ook heel knap...amai wat een scherp schermpje...
        Ik ben het sterk aan het overwegen...word vervolgt

        Bedankt voor de feedback

        Groeten Dirk
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D90

          Templar, indien je wil kan ik vanavond wat testfoto's maken op de verschillende ISO settings (D90 + 18-105VR) als je wil. Geef me dan maar een seintje. (Verwacht geen kunstfoto's hé )

          p.s. Ik ben persoonlijk tevreden van deze - door velen gezien als basis - kitlens. Ideaal voor mijn gebruik en ik heb er zelfs mijn 55-200VR door verkocht.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D90

            Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
            Templar, indien je wil kan ik vanavond wat testfoto's maken op de verschillende ISO settings (D90 + 18-105VR) als je wil. Geef me dan maar een seintje. (Verwacht geen kunstfoto's hé )

            p.s. Ik ben persoonlijk tevreden van deze - door velen gezien als basis - kitlens. Ideaal voor mijn gebruik en ik heb er zelfs mijn 55-200VR door verkocht.
            Dat mag je zeker!!!

            bedankt!!

            Dirk
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D90

              Hallo Dirk,

              Ik heb er een paar genomen vandaag, niks speciaal, enkel als voorbeeld. Om ze te tonen heb ik ze snel in een webform gestoken. Ze zijn namelijk vrij groot om allemaal te uploaden. Eentje heb ik er momenteel volledig opgezet.

              Dit is de site met een paar test foto's. Aan de naam van de foto kan je zien op welke ISO ik ze genomen heb:

              http://www.serre-gemis.be/D90

              Ik heb er ook 1 foto volledig opgezet, helemaal origineel, in ISO3200:

              www.serre-gemis.be/D90/3200

              Materiaal was dus de D90 + 18-105VR lens. Ze zijn niet in RAW genomen...waarvoor sorry

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D90

                Hoi Dirk,

                Veel kan ik je nog niet vertellen over de D90, gezien ik hem pas 2 dagen in bezit heb. Toch kan ik alvast vertellen serieus onder de indruk te zijn van mijn nieuw speelgoed. Ik heb er 2 lenzen bijgekocht, de 18-200 VR en de Tamron 17-50 F2.8

                Ik moet uiteraard nog veel leren van het toestel, en 't is nog even wennen. Maar ik ben tot dusver zeer tevreden. Toestel bied zeer veel mogelijkheden, en de prestatie's zijn schitterend.

                Deze namiddag heb ik een paar foto's genomen in een zeer donkere kerk. Ik vermoede dat ik niks deftig op papier ging krijgen, maar kreeg verbluffende resultaten te zien (gezien de omstandigheden, en op ISO3200).

                Toen ik alle reviews las dacht ik, 'als dat allemaal waar is...'
                Ik had het nooit durven dromen, en kan je het toestel dus ten zeerste aanraden.

                Ik droom nu al volop van de eerstvolgende zonnestralen, want totnogtoe was het altijd al bewolkt.

                Succes!!!
                Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D90

                  Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.
                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D90

                    Hey mensen,
                    Ben nog een beetje aan het zoeken hier op het forum en weet niet goed waar wat te plaatsten.
                    Maar heb een vraagje.
                    Ik ben een beginneling inzake fotografie en mijn schoonzusje, die fotografe is stelt me een Nikon D100 ter beschikking omdat zij ondertussen een ander toestel gekocht heeft.
                    Is deze D100 geschikt om mee te beginnen?
                    Kan iemand me wat tips geven aub?

                    Heel erg bedankt al.
                    Nanske

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D90

                      Het is een goede camera om mee te beginnen, maar wat traag in de verwerking, maar daar zal je in het begin weinig last van hebben, want dan zul je zelf nog trager zijn.

                      Goed boek over fotograferen kopen/lenen of een cursus gaan volgen.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D90

                        ok heel erg bedankt.

                        Nanske

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D90

                          Hallo,


                          Ik hoorde dat die kitlens, 18-105VR ,niet goed is ? Waarom ? Welke lens is dan beter?

                          Mvg
                          Derry

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D90

                            Ik heb de D90 + 18-105VR en ik heb onlangs wat ISO testjes gedaan voor iemand op het forum. Ik denk wel dat de resultaten van de 18-105VR zeker mogen gezien worden...al zijn er natuurlijk betere maar voornamelijk ook duurdere lenzen...

                            Kijk maar eens naar deze post van mij:

                            http://forum.belgiumdigital.com/2055544-post1.html

                            Succes

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D90

                              Hallo,

                              Inderdaad ze zien er goed uit. Toch voldoende voor mij. Waarin zit het prijsverschil dan tss bepaalde lenzen?

                              Mvg

                              Derry

                              Comment

                              Working...
                              X