Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d850 of fuji xh1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: nikon d850 of fuji xh1

    alexvandb : wat bedoel je met de "ca" bij de 56 ?
    En hoe krijg je lock ups binnen de 2 seconden weer weg ? ik heb toch ook al een paar keer moeten resetten maar dan moet je alles weer opnieuw instellen.

    Comment


    • #17
      Re: nikon d850 of fuji xh1

      Met ca bedoel ik cromatische aberatie, vol open heeft deze lens daar last van zoals veel lenzen maar bij de fuji is het niet zo eenvoudig om dit te corrigeren in nabewerking. Als je eeen reeks gemaakt heb kan je niet zo maar instellingen plakken.
      Ik werk met de grip op de xh1 en bij een lock up doe ik rap de deur open van de batterijen. Even een mm uitschuiven tot geen contact en weer toe doen en de lock up is opgelost. Bij mij komen deze bijna steeds voor wanneer de ene batterij bijna plat is en wanneer ik deze dan rap uit slaapstand haal en meteen afdruk.
      www.alexvdb.be

      Comment


      • #18
        Re: nikon d850 of fuji xh1

        De sony’s zijn geen beter alternatief voor op een avondfeest. Mijn vrouw gebruikt die om te filmen en heb dus zelf ook al getest. Als je de 24-70 opzet heb je de grip nodig om alles een beetje in evenwicht te houden en deze combinatie is bijna even zwaar als de canon setup. De focus is iets rapper dan de xh1 maar vooral omdat de focus bij de sony blijft staat op het punt waar de vorige foto genomen is. Zo kan je rapper een paar fotos na elkaar nemen in moeilijke licht situaties. Persoonlijk vind ik dan de vieuwfinder wat minder presteren bij sony.
        www.alexvdb.be

        Comment


        • #19
          Re: nikon d850 of fuji xh1

          De Xh1 heb ik niet, maar ik heb de xt2 en de 850. Als ik zou moeten kiezen tussen die 2 is er geen haar op mijn hoofd die zou twijfelen om de 850 te kiezen. Eigenlijk ben ik niet echt tevreden over de fuji kwaliteit. Als je eens gaat inzoomen op 200 àf 300% om iets weg te cloonen in photoshop dan begin je spontaan te wenen bij het zien van de details in de foto of bij het ontbreken daarvan. Ik heb die fuji gekocht omdat ik een relatief goedkope onderwaterbehuizing gevonden had voor dat toestel. Het is een leuk toestel om mee te spelen enz... maar als het voor echt is grijp ik onmiddellijk naar nikon.
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

          Comment


          • #20
            Re: nikon d850 of fuji xh1

            Over welke sony heb je het ?

            Raad je volgende AF setting aan voor low light:
            Focus area: Flexible spot met als spot size = medium of groot. (indien spot size = small is AF trager in low light )
            Focus mode = AF-S of AF-C, met AF-C word AF geactiveerd tussen elk frame.
            Met een snelle prime (F2 , F1,4 ) zal de A7(R)III waarschijnlijk sneller focussen bij weinig licht dan je canon set.

            Merk op dat de tamron 28-75mm F2,8 FE vrij compact en licht is met daarbij zeer goede beeldkwaliteit eneen aantrekkelijke prijs.
            Aanrader voor reportages.

            Beeldkwaliteit A7(R)III is zeer goed met minstens 1 stop voordeel wat DR betreft toz vd Canon
            en bij hoge ISO mogelijk meer.
            Pakt daarbij de goede video functie en je hebt alles wat je nodig hebt in 1 toestel.
            www.polartha.com

            Comment


            • #21
              Re: nikon d850 of fuji xh1

              Oorspronkelijk geplaatst door vankarin Bekijk bericht
              ik heb nu een nikon d600 en een fuji xt-20. Mijn nikon D600 is aan vervanging toe. Ik heb nu enkele maanden met de fuji xt-20 getrokken en ben heel tevreden over de beeldkwaliteit alleen is het naar bediening toe iets minder vlot dan bij mijn nikon (de xt-20 is een heel klein model en met de Xt-20 kan je ook niet tethered fotograferen in studio). Ik ben net gestart in bijberoep en twijfel nu enorm of het een nieuwe nikon wordt (d750 of D850) of dat ik toch de stap zal zetten naar fuji (ik heb namelijk het geluk gehad om tweedehands een aantal goede primelenzen van fuji te kunnen kopen (14mm, 35mm, 56 en 90 mm en ik vind het ergens ook wel handig dat je al ziet wat je beeld zal worden alvorens te trekken). Ofwel wordt het dan de xt-2 of eerder de xh1. Ik zal in de toekomst ook vaker trouws doen en ik doe vooral portret (studio en op locatie).
              Als Ex-Canon gebruiker, een beetje Nikon en vrij veel ervaring met M43 camera's (Panasonic/Olympus) heb ik ook nu een aandeel in het Fuji gamma.
              Ik ben geen voortrekker van een bepaald merk en sta open voor alles wat met fotografie te maken heeft (vooral camera's en lenzen)

              De X-H1 is de betere camera tegenover de X-T2 als het gaat over praktisch gebruik.
              Beeldkwaliteit is van beide toestellen uitstekend en is min of meer hetzelfde dan de X-T20.
              Als je van een DSLR komt en je wil persé een Fuji camera en de Form factor geen probleem vormt dan is die X-H1 een hele goede keuze (ik heb ervaring met de X-T2/XT10/X-T20 en X-E3)

              Hier een draadje van de X-H1 mijn eigen gebruikerservaring tegenover de X-T2 http://forum.belgiumdigital.com/f9/x...t2-557931.html

              Over de laatste Nikons kan ik niet veel zeggen maar mijn fotografie ervaring zegt wel wat ik ervan kan verwachten.
              Maar de Nikons zijn DSLR's ... dus net even anders zoals je zelf weet.

              Een Nikon D850 zal op een zeker level superieur zijn aan de X-H1.. wat normaal is niet?


              Maar als je zelf de beeldkwaliteit van de X-T20 goed genoeg vind, dan zal je ook niet teleurgesteld zijn in de X-H1 die verder op alle vlakken de meerdere is tegenover zijn kleinere broertje.
              Bonus is de Video kwaliteit/gebruik en de praktische kant hiervan tegenover een DSLR ..
              Last edited by Funcky; 27 juni 2018, 23:37.
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #22
                Re: nikon d850 of fuji xh1

                Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
                Beeldkwaliteit A7(R)III is zeer goed met minstens 1 stop voordeel wat DR betreft toz vd Canon
                en bij hoge ISO mogelijk meer.
                Pakt daarbij de goede video functie en je hebt alles wat je nodig hebt in 1 toestel.
                Dat is ondertussen wel verleden tijd hoor !! Op iso 100 heeft sony nog een klein voordeel, maar is minder dan 1 stop, en vanaf dan is het verschil verwaarloosbaar hoor !!
                Trouwens het DR voordeel waar zo graag op gehamerd word was altijd enkel op de laagste iso's. Maar vroeger was het verschil op iso 100 wel groot (meer dan 2 stops).

                http://www.photonstophotos.net/Chart...ny%20ILCE-7RM3
                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                Comment


                • #23
                  Re: nikon d850 of fuji xh1

                  De sony toestellen die we gebruiken zijn A6500, A7sII en A7III en ik kan je garanderen dat geen van die toestellen zo rap afdrukken als de 5DmkIV in low light, gelijk welke instellingen die je gebruikt. Als je continu gebruikt en je volgt je onderwerp verliest hij meteen het onderwerp en wanneer je afdrukt zit je ernaast, zeker in combinatie met met 1,4 lenzen. Met de 24-70 2,8 valt dit nog mee. We spreken hier over avondfeesten waar er geen licht is behalve wat kleurlichten van de discobar. Tegen het licht in werken mag je zeker vergeten met sony. DR is voor mij zo niet van belang, daarvoor gebruik ik de gfx . Is wel eens leuk als je flits niet afgegaan is.
                  Als je idd op 200% inzoomt op je beeld zal je minder detail hebben met de XH1 tegenover de Nikon en Canon. We spreken hier over een verschillende resolutie. Als ik inzoom met de gfx en dit vergelijk met de Canon begin ik ook te wenen.
                  Bedoeling is de mooiste herinneringen te bezorgen aan de klanten en daarvoor probeer ik het meest geschikte toestel te gebruiken.
                  De Xh1 heeft bij laten inzien dat je meer creatief kan zijn en toch goeie beelden kan afgeven. Nu verander ik veel meer van lenzen, verlies geen tijd met het constant checken van de belichting op mijn scherm. Ik kan vel rapper instelling volledig veranderen afhankelijk van de situatie zonder mijn oog te verwijderen van de zoeker. Ik loop ook niet meer met een trolley achter mij met kilo's aan materiaal.
                  www.alexvdb.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: nikon d850 of fuji xh1

                    Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                    Zelf ben ik vooral nog een Canon-shooter en heb geen ervaring met Nikon, maar heb ook een klein Fuji-Setje (X-e2s, met de 14, 18-55 en de 56). Ik heb onlangs de X-H1 eens even kunnen uittesten, en het is wel een zalig toestel om mee te werken, en de IBIS is héél goed !!! Wat ook opviel is dat de 56 heel snel scherpstelde op de X-H1.


                    "Persoonlijk heb ik de indruk dat de X-T2 op dit moment toch nog bedrijfsszekerder is"


                    "maar als het op bedrijfszekerheid aankomt, ze het toch nog wel moeten afleggen tegenover Canon en Nikon"


                    Hier nog geen enkel euvel gehad met de X-H1 op gebied van vastvriezen.
                    Ik heb er ook al van gelezen... en sta versteld.

                    Voorlopig mag ik zeggen dat de X-H1 heel bedrijfszeker en betrouwbaar is.

                    De X-H1 is zeker het beste Fuji toestel maar ik fotografeer al even graag met de X-E3 vanwege het kleinere formaat.
                    Maar de X-E3 met 16-55 is dan weer minder aangenaam.

                    Hoe ik de X-H1 het beste kan omschrijven tegenover de andere Fuji's is "Luxueus" en "Royaal"
                    Zalig apparaat
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #25
                      Re: nikon d850 of fuji xh1

                      Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                      De Xh1 heb ik niet, maar ik heb de xt2 en de 850. Als ik zou moeten kiezen tussen die 2 is er geen haar op mijn hoofd die zou twijfelen om de 850 te kiezen. Eigenlijk ben ik niet echt tevreden over de fuji kwaliteit. Als je eens gaat inzoomen op 200 àf 300% om iets weg te cloonen in photoshop dan begin je spontaan te wenen bij het zien van de details in de foto of bij het ontbreken daarvan.
                      Foto's in een fotoboek of aan de muur, in een magazine of op je beeldscherm bekijk je normaal niet op 200 a 300% procent hé. Ik kan je best geloven dat op dit zoomniveau er een verschil is maar zie je dat ook bij normaal kijken naar een foto?
                      https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                      Comment


                      • #26
                        Re: nikon d850 of fuji xh1

                        ik heb intussen de xh1 gekocht (momenteel met directe korting van 250 euro ! ) omdat ik toch al heel wat lenzen heb en ben nu nog volop het toestel aan het ontdekken. Als ik later mijn nikon D600 zal vervangen kan ik een nikon D750 kopen en dan zit ik voor 2 toestellen aan de prijs van de d850. De xh1 is dag en nacht verschil met mijn fuji xt-20. Niet qua beeldkwaliteit maar het ligt veel beter in de hand en is veel gemakkelijker te bedienen. In combinatie met primelenzen (35 mm, 56 mm, ..) valt het gewicht goed mee. Het is zeer aangenaam dat je in je zoeker de vorige foto kan beoordelen en dat je niet meer naar je lcd scherm moet kijken (al doe ik het soms toch nog - de gewoonte). De bokeh die je krijgt met de primelenzen van fuji vind ik geweldig en die primelenzen laten je ook toe om 's avonds bij weinig licht mooie foto's te maken zonder flits (wijd open diafragma). Als je de hooglichten waarschuwing aanzet kan je ook voor je je foto trekt zien waar er eventueel overbelichte delen zijn, ook handig.

                        Comment


                        • #27
                          Re: nikon d850 of fuji xh1

                          Proficiat!! Ergonomie van de X-H1 is top. Heerlijke camera. Eens gewend aan die shutter en viewfinder denk ik dat het moeilijk is om beter te vinden.

                          Comment

                          Working...
                          X