Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D850

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D850

    Imaging Resource published some interesting D850 facts they got directly from Japan: While they didn’t attribute it to the BSI sensor, Nikon told us that the D850 should produce the same image quality (both JPEG and RAW) at twice the ISOs as the D810, a full-stop improvement. That is, the D850 at its top “native” […]


    Nikon zou de sensor zelf ontworpen hebben
    En ze stoefen met hetzelfde dynamisch bereik bij meer megapixel....
    Daar had ik net meer verwacht, maar we zijn nog zover niet uitt

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D850

      Alhoewel dit een welgekomen upgrade is mis ik toch het waauw gevoel na het lezen en zien van sommige eerste impressies:
      - Snapbridge werkt langs geen kanten, benieuwd hoe het dit megapixelcanon overweg zal kunnen
      - op Dpreview spreken ze al van merkbare rolling shutter op 4K, en ik maar hopen op 4k60p terwijl de 30p mogelijks juist een gadget zal zijn
      - De silent mode is niet zo live meer bij meerdere fps, gaat gewoon op zwart

      Dan nog de prijs, dit lijkt mij een stap in de evolutie van de 810, waarom dan 600€ duurder ? de enthusiasts even uitmelken en dan volgend jaar d810 stoppen en 600€ goedkoper

      Ik heb het gevoel dat de D860 veel zal goedmaken en de D900 met zijn hybrid viewfinder een echter revolutie zal zijn.

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D850

        Gewoon wachten op de D1000........
        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D850

          Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
          Ik vind €3800,- nog steeds een behoorlijke berg voor een camera.
          Zeker als je ook leest dat over de grote sloot een MRSP (Maximum Retail Selling Price) van $3300 voorgesteld wordt!!
          Da's een ampele € 2800,-.
          Maar daar zijn alle prijzen zonder belasting en die zit hier in de prijs.
          Één grote importeur grote importeur is misschien sterker in onderhandelen als 28 kleintjes.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D850

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Maar daar zijn alle prijzen zonder belasting en die zit hier in de prijs.
            Één grote importeur grote importeur is misschien sterker in onderhandelen als 28 kleintjes.
            Wel erg vind ik het dat de grote spelers in de verkoop sector de kleine kunnen verdringen door grotere inkoop.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D850

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              28 kleintjes.
              die kopen al jaren samen in

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D850

                Hier kan je raw files bekijken, mocht je dat willen.
                Blijkbaar kan Raw Therapee al redelijk werken met de nieuwe NEF's
                http://www.photographyblog.com/previ...n_d850_photos/
                Merci en groetjes :)
                Insta | Flickr | Facebook

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D850

                  Als je al een d800/810 hebt lijkt er mij weinig tot geen reden om te upgraden.. behoudens de AF ? D800 dateert alweer van 2012 ? Doet hier in elk geval nog uitstekend zijn job.

                  Als ik het zo kan geen lezen geen verbeterde DR :s

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D850

                    Oorspronkelijk geplaatst door thetramp Bekijk bericht
                    Als je al een d800/810 hebt lijkt er mij weinig tot geen reden om te upgraden.. behoudens de AF ? D800 dateert alweer van 2012 ? Doet hier in elk geval nog uitstekend zijn job.

                    Als ik het zo kan geen lezen geen verbeterde DR :s
                    Ja, hier ook twijfel om de D810 te vervangen.
                    Op de poster van Nikon zelf worden de volgende 3 hoofdredenen aangegeven: Resolution, Speed, Versatility.
                    Nog meer pixels , sneller en wat juist ?
                    1 scherpstelpunt is trouwens genoeg, als het maar in het midden staat :-)

                    Ze zullen met iets speciaals moeten komen, denk ik.
                    Dpaul
                    DPaul - A.FIAP
                    D810, nikkors and other stuff

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon D850

                      Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                      ...hier ook twijfel om de D810 te vervangen...
                      Should I upgrade my camera equipment?
                      www.freddyhelsen.be

                      Comment


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door ddyhel Bekijk bericht
                        Na dat artikel gelezen te hebben kan ik gerust met mijn D3S verder....
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon D850

                          Hoi,

                          ik laat me nooit leiden door zo'n artikel.
                          Dat gaat alleen maar over nuttig en of het oplevert, een en al efficiëntie.
                          Niets over het gevoel van de hobby-ist, de drang naar iets nieuws, moderner en beter materiaal.
                          Hij zal ook wel een auto van 15 jaar "jong" hebben.
                          Ik heb maar enkele zaken lang... vrouw, vrienden, werk, huis en motorfiets.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon D850

                            Je moet maar opletten, telkenmale als er een nieuwe camera wordt uitgebracht krijg je dit soort discussies..........
                            [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon D850

                              Persoonlijk vind ik upgrades zinvoller als er eens een generatie wordt overgeslagen door de gebruiker, dan merk je de verschillen veel duidelijker.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon D850

                                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Na dat artikel gelezen te hebben kan ik gerust met mijn D3S verder....
                                Neenee, je moet hier kijken:
                                https://www.dpreview.com/articles/15...o-a-nikon-d850


                                Walter
                                D850

                                Comment

                                Working...
                                X