Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D80 laten herstellen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D80 laten herstellen?

    Hallo,

    Enkele maanden geleden was ik helemaal niet met fotografie bezig. Toen heb ik een (tweedehands) Nikon D80 gekregen en nu heb ik de smaak te pakken. Alleen valt het toestel regelmatig uit. Ik wilde het laten herstellen maar de winkelier raadde dit af. De kost zou heel hoog zijn, misschien kan het niet hersteld worden en voor een kleine meerprijs zou ik beter een D90 kopen (in die winkel aan 600 euro). Eerst een bestek laten opmaken kost ook al 90 euro.

    Ik twijfel want het klinkt logisch, maar misschien wil die winkelier gewoon verkopen. Ik besef dat een D90 evengoed verouderd is. Voor mijn niveau lijkt het me nu wel ruim voldoende.

    Kan iemand me zijn of haar zienswijze geven?

    Bedankt.

  • #2
    Re: Nikon D80 laten herstellen?

    D80 verkopen voor oud ijzer en een nieuwe bv D3200 kopen. Heb je een recente kamera voor minder dan €350
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D80 laten herstellen?

      Een wat ouder toestel laten repareren is meestal duurder dan de verkoopwaarde, je geeft dus meer uit aan de reparatie dan wanneer je een tweedehands toestel zou kopen.
      Vroeger repareerde de winkelier zelf de meeste apparaten, en dan verdiende hij daar geld aan.
      Nu moet de winkelier het apparaat opsturen (verzendkosten), het apparaat wordt dan ergens anders hersteld (onderdelen + werkuren), dan wordt het terug gestuurd (weer verzendkosten), en dan neemt de winkelier daar ook nog eens een winstmarge op.
      Daardoor kost een herstelling die vroeger een paar euro's kostte tegenwoordig al snel honderd euro...

      Het is dus niet altijd rendabel om iets te laten herstellen.

      Een D90 zou je voor minder dan 600 euro moeten kunnen vinden als die nog ergens in voorraad is (bij Cameranu.nl zie ik een D90 + 18-105 VR voor 629 euro, en voor zo'n 650 euro heb je een recentere D7000).
      Last edited by Black B@ndit; 30 juli 2013, 08:22.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D80 laten herstellen?

        D90 body, 459 euro is in voorraad bij cameranu.nl

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D80 laten herstellen?

          Een poos terug was een van mijn objectieven defect. Regeling met Art & Craft is: bestek wordt opgemaakt. Je gaat akkoord en dan betaal je de herstelling. Je gaat niet akkoord en wil je toestel terug: bestekkosten betalen (logisch). Je hoeft je toestel niet terug: geen kosten. Uiteindelijk lagen de herstelkosten lager dan de voorziene bestekkosten, dus was ik goedkoop gediend.
          Indien je voor jouw toestel ook zo'n regeling kan treffen, is het risico erg beperkt.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D80 laten herstellen?

            Dankjewel voor jullie reacties.

            Ik zal waarschijnlijk een nieuwe body kopen, maar ben er niet zeker van dat het een D90 wordt.
            Er zijn hier gelukkig al veel discussies die de verschillende modellen bespreken. Eerst die eens goed lezen.

            Toch nog een vraagje. Bij die D80 hoorden 2 lenzen, een AF-S Nikkor 18-135 mm 1:3.5-5.6G en een AF-S VR Zoom-nikkor 70-300 f/4.5-5.6 G If-ED.
            Mag ik ervan uit gaan dat die lenzen compatibel zijn met alle body's, zolang het een Nikon is uiteraard. Of is dat naief?

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D80 laten herstellen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Marleo Bekijk bericht
              Toch nog een vraagje. Bij die D80 hoorden 2 lenzen, een AF-S Nikkor 18-135 mm 1:3.5-5.6G en een AF-S VR Zoom-nikkor 70-300 f/4.5-5.6 G If-ED.
              Mag ik ervan uit gaan dat die lenzen compatibel zijn met alle body's, zolang het een Nikon is uiteraard. Of is dat naief?
              No problem. De genoemde lenzen werken op alle actuele Nikon DSLR bodies.

              gr. Marc
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D80 laten herstellen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                D80 verkopen voor oud ijzer en een nieuwe bv D3200 kopen. Heb je een recente kamera voor minder dan €350
                Hoi, ik wil de oude D80 wel kopen voor een oud ijzer prijs, ik hoor het wel

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D80 laten herstellen?

                  Iets wat heel weinig kost en wat je zelf kan doen is je contacten kuisen. Ik had hetzelfde voor en na kuisen contacten was alles opgelost.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D80 laten herstellen?

                    Ondertussen heb ik beslist het toestel toch te laten herstellen. Het bestek kwam uit,op 250 euro. Dat,is veel voor wat een D80 nog waard is, maar minder dan voor een nieuw toestel. Ik wil nu volop experimenteren om dan later bewuster een nieuw toestel te kiezen.

                    Bedankt voor de tip Dvgadv, maar spijtig genoeg te laat gelezen.

                    Comment

                    Working...
                    X