Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D80 - Goede keus voor 2de hands te kopen? Of beter een nieuwere model?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D80 - Goede keus voor 2de hands te kopen? Of beter een nieuwere model?

    Hey

    Mijn kennis van digitale camera's is eerder beperkt. Heb nu een praktica digitale camera, maar het beestje begint kuren te vertonen. Zou mij een andere willen aanschaffen. Vooral om foto's van lopers te kunnen nemen. Heb een budget van ongeveer een 250 eur.

    Nu zag ik overlaatst 2de hands een Nikon D80 voor een 225€ met 2 lenzen bij. Is dit een goede camera? Of raden jullie een andere, eventueel nieuw model aan?


    Groetjes

  • #2
    Re: Nikon D80 - Goede keus voor 2de hands te kopen? Of beter een nieuwere model?

    wat denk je zelf??

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D80 - Goede keus voor 2de hands te kopen? Of beter een nieuwere model?

      Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
      wat denk je zelf??

      Laat je niks wijsmaken, fora als deze zijn gevaarlijk voor starters, het kan vaak niet nieuw en duur genoeg zijn (voor sommigen) ! De D80 is nog steeds een geweldige camera en nog steeds even 'goed' als een D90 of D7000 of zelfs de opvolger daarvan, ze heeft enkel wat minder toeters en bellen, maar daar maak je helaas de foto niet mee.. Maw: de D80 heeft alles in huis wat je als beginneling nodig hebt.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D80 - Goede keus voor 2de hands te kopen? Of beter een nieuwere model?

        Ik zou eerder kijken naar een D90, of een D7000 als dit binnen uw budget ligt. Bij weinig licht (binnen) komt de D80 al in problemen (iso 400-800 is het maximum dat ik met die camera zou gaan). Met een D90 kan je al makkelijk tot iso 1600 en met de D7000 is zelfs 6400 bruikbaar. Als de 2 lenzen bij de D80 primes (vaste, niet-zoom lenzen) zijn, is de D80 nog steeds zeer goed omdat je met die primes kan gaan tot f/1.8 of sneller en dan hoef je uw iso dus niet enorm hoog te zetten.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D80 - Goede keus voor 2de hands te kopen? Of beter een nieuwere model?

          Hoi

          mocht je een D90 zoeken ,ik heb er nog 1tje te koop staan ,als nieuw ,zeg het maar he
          groeten
          Danny

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D80 - Goede keus voor 2de hands te kopen? Of beter een nieuwere model?

            Oorspronkelijk geplaatst door danny24 Bekijk bericht
            Hoi

            mocht je een D90 zoeken ,ik heb er nog 1tje te koop staan ,als nieuw ,zeg het maar he
            groeten
            Danny
            Die advertentie wou ik net de link van opzetten. Ik dacht nog even kijken en wat blijkt. Hij is van jou Danny.
            Zeker een leuke start kit, ben er zelf mee begonnen. en heb hem nog.
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D80 - Goede keus voor 2de hands te kopen? Of beter een nieuwere model?

              Oorspronkelijk geplaatst door MobyDick Bekijk bericht
              De D80 is nog steeds een geweldige camera en nog steeds even 'goed' als een D90 of D7000 of zelfs de opvolger daarvan, ze heeft enkel wat minder toeters en bellen, maar daar maak je helaas de foto niet mee.. Maw: de D80 heeft alles in huis wat je als beginneling nodig hebt.
              Dat is dus niet waar, zeker de D80 is 'exact' hetzelfde als de D90, maar met een veel betere sensor, maar de toeters en bellen, die je toch nooit gebruikt, zijn hetzelfde.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D80 - Goede keus voor 2de hands te kopen? Of beter een nieuwere model?

                Buiten is de D80 natuurlijk nog prima, en het hangt een beteje van de lenzen af of 225 dan een redelijke prijs is. Maar met een budget van 250 euro zit een D90 met enkele lenzen er gewoon niet in.
                Wil je toch een nieuwere sensor dan vind je wellicht een d5000.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D80 - Goede keus voor 2de hands te kopen? Of beter een nieuwere model?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Buiten is de D80 natuurlijk nog prima, en het hangt een beteje van de lenzen af of 225 dan een redelijke prijs is. Maar met een budget van 250 euro zit een D90 met enkele lenzen er gewoon niet in.
                  Wil je toch een nieuwere sensor dan vind je wellicht een d5000.
                  Welke lenzen zijn er bij?

                  Als je de specs van de D80 naast die van een D3000 zet dan zitten die ongeveer gelijk en de D5000 zal wel wat beter scoren. De scherpstelmotor in de D80 is dan een groot voordeel als je wat oudere lenzen hebt. Mij lijkt die prijs redelijk juist 2 lenzen elk aan 60 eur en 100 eur voor de body natuurlijk afhankelijk van de staat van alles.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D80 - Goede keus voor 2de hands te kopen? Of beter een nieuwere model?

                    Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                    Welke lenzen zijn er bij?

                    Als je de specs van de D80 naast die van een D3000 zet dan zitten die ongeveer gelijk en de D5000 zal wel wat beter scoren. De scherpstelmotor in de D80 is dan een groot voordeel als je wat oudere lenzen hebt. Mij lijkt die prijs redelijk juist 2 lenzen elk aan 60 eur en 100 eur voor de body natuurlijk afhankelijk van de staat van alles.
                    Nog niet is genoemd welke 2 lenzen het zijn
                    Ik ga er even van uit dat het om een 18-55 AFS en een 55-200 AFS of AFS/VR zou kunnen gaan? Is het incourant AF/D spul (bijv 35-80 en 70-210) dan wordt het alweer lastiger om mee te werken
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D80 - Goede keus voor 2de hands te kopen? Of beter een nieuwere model?

                      Ik denk dat 1 van de lenzen de kitlens 18-135 (ENORM scherp) is.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D80 - Goede keus voor 2de hands te kopen? Of beter een nieuwere model?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                        Nog niet is genoemd welke 2 lenzen het zijn
                        Ik ga er even van uit dat het om een 18-55 AFS en een 55-200 AFS of AFS/VR zou kunnen gaan? Is het incourant AF/D spul (bijv 35-80 en 70-210) dan wordt het alweer lastiger om mee te werken
                        Hey,

                        Alvast bedankt voor de adviezen. :-)

                        Heb even gekeken welke lenzen erbij horen. Het gaat om volgende:
                        Nikon AF NIKKOR 35-70mm 1:3.3-4.5
                        Nikon AF NIKKOR 80-200mm 1:4.5-5.6D

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D80 - Goede keus voor 2de hands te kopen? Of beter een nieuwere model?

                          Oorspronkelijk geplaatst door devilsangeleyes Bekijk bericht
                          Hey,

                          Alvast bedankt voor de adviezen. :-)

                          Heb even gekeken welke lenzen erbij horen. Het gaat om volgende:
                          Nikon AF NIKKOR 35-70mm 1:3.3-4.5
                          Nikon AF NIKKOR 80-200mm 1:4.5-5.6D

                          Ik heb die zelfde 35-70 en dat is een super lens die staat het meeste op mijn D90. Ideaal als portret lens, snel en scherp maar niet de stilste.
                          Het is een kitlens geweest bij analoge AF toestellen, dat maakt dat ze ook op Fullframe zouden moeten kunnen passen.
                          Ik had zo nog een lens en die heb ik een 6 maand geleden verkocht voor 100 eur.

                          Comment


                          • #14
                            D80 met 2 lenzen voor 225€??? Wat kan een beginner zich meer wensen, ik zou geen seconde twijfelen....
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D80 - Goede keus voor 2de hands te kopen? Of beter een nieuwere model?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              D80 met 2 lenzen voor 225€??? Wat kan een beginner zich meer wensen, ik zou geen seconde twijfelen....
                              Helaas was ik iets te laat en heb er juist naast gegrepen. Jammer!

                              Comment

                              Working...
                              X