Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7500

    Het valt mij op dat er in de rubriek "Camera's" weinig terug te vinden is van de Nikon D7500.
    Ik heb de D7500 verleden jaar (28-07-17) gekocht en best wel tevreden over. Verleden week heb ik er de macro lens opgezet en best wel mooie foto's mee genomen.
    Gisteren was ik in de vooravond weer op pad gegaan en een aantal foto's genomen,toen ik ze thuis op mijn PC bekeek kon ik mijn ogen niet geloven het was net of er binnen in de camera een bom ontploft was.
    Ik denk dat er zonder overdrijven zeker 50 sensor vlekken te zien waren op de foto's. De lens is in de laatste week niet van de camera geweest dus ik zou niet weten waar ze vandaan kunnen komen.
    Ik heb de camera deze morgen binnen gedaan waar ik hem gekocht heb en daar denken ze aan olie spatten van de sluiter dus hij wordt verzonden naar Procirep. Hopelijk ben ik hem niet te lang kwijt.
    Zijn hier nog mensen die de D7500 gebruiken en dit probleem herkennen ?

    Mvg Yves.
    What you see is what you get

  • #2
    Re: Nikon D7500

    Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
    Ik denk dat er zonder overdrijven zeker 50 sensor vlekken te zien waren op de foto's. De lens is in de laatste week niet van de camera geweest dus ik zou niet weten waar ze vandaan kunnen komen.
    Ik heb de camera deze morgen binnen gedaan waar ik hem gekocht heb en daar denken ze aan olie spatten van de sluiter dus hij wordt verzonden naar Procirep. Hopelijk ben ik hem niet te lang kwijt.
    Zijn hier nog mensen die de D7500 gebruiken en dit probleem herkennen ?
    Interessante vaststelling. Ik twijfelde lang tussen een D500 en D7500 als vervanging van de oude D90 maar het prijsverschil weegt eigenlijk niet op tegen de "kleine verschillen" (ik bedoel wat de D500 meer heeft is mij geen €700 waard). De cachback actie deed me besluiten om niet lang meer te wachten om tot aanschaf over te gaan maar nu ben ik wel eens benieuwd of er nog problemen zijn met de D7500.
    Het klopt alleszins dat je zeer weinig leest/hoort over de 7500.

    Laat zeker iets weten hoe het afloopt.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D7500

      Ik denk dat de meesten (zoals mezelf) voor de D7200 kozen. Een heel populair toestel,iets goedkoper dan de D7500. De 7500 heeft een kantelbaar scherm en een iets recentere processor, waar de D7200 meer MP heeft (24) dan de 7500 (21).

      Vorig jaar gekocht en de sluiter naar de haaien? Da's snel... gelukkig normaal onder garantie (hoop ik voor jou?)

      V

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D7500

        ik heb de D7500 van begin januari tot op heden slechts een duizendtal opname's mee gemaakt maar voldoet ruimschoots aan de verwachtingen komende van de D7000
        wellicht omdat er weinig klagers zijn dat je er niet veel over hoort. tot hiertoe is de sensor nog vlekkeloos.
        D 7500 > 16/85 > 70/300>105
        https://www.behance.net/joscaeymae0afa
        Grt. Jos

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D7500

          De D7500 heeft naast voordelen ook enkele nadelen tegenover de D7200 ...
          Zo heeft de D7500 maar één kaartslot, terwijl de "serieuze" gebruikers altijd voor een tweede kaartslot gaan voor een BU bij (belangrijke) opdrachten.
          Dat was meteen een struikelblok voor veel potentiële kopers die dan maar de D500 verkozen ondanks de meerprijs.
          De D7200 was ook in prijs aantrekkelijker dan de D7500.

          Ik gebruik mijn D7200 en D500 "door elkaar" tot zeer grote tevredenheid en heb nooit de behoefte gehad om de D7200 te upgraden naar de D7500.

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D7500

            Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
            Ik gebruik mijn D7200 en D500 "door elkaar" tot zeer grote tevredenheid en heb nooit de behoefte gehad om de D7200 te upgraden naar de D7500.
            Mijn D90 heeft ook "maar" 1 kaartslot. Ik maak op vakantie dagelijks backup via tablet naar USB stick dus omdat ik nooit twee slots had zou ik dat ook niet missen. Ik heb nog nooit een corrupt kaartje gehad trouwens.
            Met een 7200 en 500 zou ik ook niet upgraden maar mijn D90 is nu wel echt EOL. Eens er minder licht is is het te snel "gedaan met spelen".

            Ondertussen heb ik druk gezocht naar "D7500 met sensor spots" en niets gevonden. Zijn er weinig D7500's in omloop of zijn er weinig met problemen? Geen idee, maar het lijkt bij TS een spijtig toeval te zijn en geen designfout.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D7500

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Interessante vaststelling. Ik twijfelde lang tussen een D500 en D7500 als vervanging van de oude D90 maar het prijsverschil weegt eigenlijk niet op tegen de "kleine verschillen" (ik bedoel wat de D500 meer heeft is mij geen €700 waard).
              Dan heb je de specs niet grondig goed bekeken vrees ik Maurice.
              Enkel de AF module is voor mij reeds de meerprijs waard, om dan nog maar te zwijgen over
              snelheid en constructie.
              Persoonlijk vind ik mijn D500 stukken beter dan mijn D800 en D3s.
              Laat mij stellen dat DR evenwaardig is, maar de D500 verslaat de twee bovenstaande op vlak van AF
              in duistere omstandigheden met glorie, kortom voor mij het beste toesel dat ik ooit heb gehad en zeker
              in combinatie met de twee lichtsterke Sigma Art crop objectieven.
              Veel hangt natuurlijk af in welke omstandigheden je wil fotograferen, maar een supersnelle AF
              in minder gunstige omstandigheden is en blijft een plezier om mee te werken.
              Last edited by Guest42; 15 juni 2018, 07:50.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D7500

                Ik heb vorige zaterdag een D7500 gekocht, en is na 2 dagen terug binnen. Splinter nieuw, en vol met olie spatten op de sensor. Doordat ik het toestel reeds had geregristreerd voor de cachback, kon het toestel niet terug genomen worden, maar wordt opgestuurd naar procireb (of zoiets). En nu is het bang afwachten wat ze gaan doen?

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D7500

                  Een vraagje over dat 2de geheugenkaartje bij de Nikon D7200 . Indien dat eerste kaartje vol is , schiet dat 2de geheugenkaartje automatisch in actie of moet je daar zelf eerst iets aan doen ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D7500

                    Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                    Een vraagje over dat 2de geheugenkaartje bij de Nikon D7200 . Indien dat eerste kaartje vol is , schiet dat 2de geheugenkaartje automatisch in actie of moet je daar zelf eerst iets aan doen ?
                    Je kan de 2 kaartjes op verschillende wijze gebruiken.
                    - Het 2de als back-up-
                    - het eerste om raw op te slaan en het 2de voor jpg bestanden
                    - of je kan het 2 gebruiken als het eerste vol is.
                    ikzelf neem mijn foto's altijd in raw en gebruik het 2de kaartje als back-up.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D7500

                      Ik denk dat dat zelfs in de handleiding staat
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D7500

                        Ja, maar ik heb het toestel nog niet . Ik koop het in ieder geval voor het einde van de caschback deal . Het was eerst de bedoeling om de 7500 te kopen maar het zal de 7200 worden .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D7500

                          Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                          Ja, maar ik heb het toestel nog niet .
                          Voila, hier de manual.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D7500

                            Bedankt .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D7500

                              Ondertussen is de D7500 terug van herstelling (nazicht van sluiter + sensor cleaning) onder waarborg, alles ziet er op het eerste zicht terug goed uit
                              Volgens de verkoper zijn er in feite weinig problemen met de D7500 en heb ik gewoon pech gehad. Ik leef op hoop.

                              Mvg Yves.
                              What you see is what you get

                              Comment

                              Working...
                              X