Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7100/7000 of voor Canon 70D kiezen :confused:

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7100/7000 of voor Canon 70D kiezen :confused:

    Hoi,

    Sinds +/- 6 maand bezit ik een Sonny RX100 ter vervanging van men 400D, omdat ik de keuze niet kon maken tussen FX en DX.
    Maar het begint terug te kribbelen om wat groters in handen te houden.
    Daar ik nu meer tijd heb (pensioen) wil ik gaan voor DX daar ben ik al uit, dus de vraag is welk toestel en welke lenzen erbij nemen.
    Al veel reviews gelezen, uitleg op you tube bekeken beide komen er goed uit.
    1. Nikon D7100 of D7000
    2. Canon 70 D
    Landschap/Natuur en stads fotografie spreekt me het meeste aan.
    Bijkomend de kleinkinderen.
    Graag een duwtje in de rug, welke toestel en lenzen kiezen voor deze soort van fotografie.
    Heb beide toestellen meermaals in handen gehouden, geen echt verschil voor mij.
    Budget ronde de 2200€.

    Alvast bedankt voor.......

  • #2
    Re: Nikon D7100/7000 of voor Canon 70D kiezen

    Aangezien je twijfelt tussen nikon of canon ga ik ervan uit dat je nog geen objectieven hebt. Voor dat budget zou ik dan al eerder aan FF gaan denken. Voor landschap/natuur toch net wat meer dynamisch bereik..Dan zou ik aan dit denken en later je lenzen arsenaal nog wat uitbreiden:

    Of bv een D600 met 24-120vr.
    Hier heb je al een mooie starterskit mee imho..Maar ja de keuze tussen dx of ff ligt natuurlijk bij jou..

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D7100/7000 of voor Canon 70D kiezen

      Kijk hier maar eens wat Jan doet met een 7100 DX



      Van Canon ken ik niks, echt niks. Wat ik wel weet is dat de lenzen op DX goedkoper uitvallen.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D7100/7000 of voor Canon 70D kiezen

        Als je gaat filmen dan zou ik zeggen de 70D, deze is daar uitstekend voor geschikt.
        Als je alleen foto maakt, dan zou ik voor de 7100D als je nog geen lenzen hebt en ja ik ben een Canon fanboy.
        Uit testen die ik gelezen heb is de 7100d net iets beter als de 70D met foto, op video gebied is de 70D beter en gemakkelijker in gebruik, ook is de live view beter in de 70D.
        Kijk eens bij traumflieger.de voor de video review van de 70D.
        De 7100D is een geweldig toestel eveneens de 70D.
        Daar u al aangeeft dat u eigenlijk de 7100 in gedachten heeft, zou ik gewoon ook deze aanschaffen en niet meer omkijken naar de canon.
        Zorg alleen voor dat u een degelijke lens aanschaft, daar de nieuwe sensors de laatste 4 jaar meer en meer goed glas nodig hebben.
        Zelf vind ik een goede lens belangrijker als een top body.
        Met nikon lenzen heb ik geen ervaring, voor canon zou ik de ef-s17-55 of de ef-s15-85 aanraden als u voor de 70D gaat.
        Dit is mijn gedacht.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D7100/7000 of voor Canon 70D kiezen

          Het is ook belangrijk wat je er mee wil doen, als je bijvoorbeeld geen lichtsterke lenzen nodig hebt, dan heeft Canon tegenwoordig kitlensjes die optisch eigenlijk heel goed zijn.
          De EF-S 18-55 IS STM doet het op een crop camera zeker niet slechter dan de duurdere 17-40 f4 L, en de 55-250 STM zou volgens de tests ook heel goed moeten zijn, beide lenzen hebben een snelle AF die bovendien ook niet teveel lawaai maakt (belangrijk als je wil filmen).

          Maar Nikon zal ook wel kitlensjes hebben die optisch goed genoeg zijn.
          Je hebt al een Canon gehad, dan weet je ook alle knopjes staan als je voor de 70D kiest, bij Nikon zal het weer een aanpassing worden.
          Maar de Nikon 7100D is uiteraard ook heel erg goed, dat maakt het moeilijk om "de juiste keuze" te maken.

          Als er al verschillen zijn in beeldkwaliteit tussen beide toestellen, dan zal je er toch een héél grote afdruk van moeten maken om die verschillen ook werkelijk te zien.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D7100/7000 of voor Canon 70D kiezen

            Heb je al eens gedacht aan een Sony A7/A7R? Ik lees vaak op forums dat mensen hun 'zware' dslr niet vaak gebruiken en overgaan op iets compacter.

            Ik weet niet wat voor lenzen je nodig hebt, dus dat kan misschien een struikelblok zijn aangezien het aanbod momenteel niet groot is. Bij de A7 krijg je er een 28-70/3.5-5.6 bij, dan heb je nog de Zeiss 55/1.8 en 35/2.8. Lenzen die er binnenkort aankomen zijn de Zeiss 24-70/F4 en de 70-200G/F4.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D7100/7000 of voor Canon 70D kiezen

              D7100 : weather sealed (overal dichtingen), grotere sensor, lichtgevoeliger, 2 kaartsleuven, ...

              70 D : nieuwe dual pixel technologie ( heel goed bij livewiew gebruik en video ), touchscreen lcd (heel handig), 19 cross type sensoren, WI-FI ingebouwd (heel handig voor remote shooting, remote control), micro afstelling voor lenzen, ....

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D7100/7000 of voor Canon 70D kiezen

                Bedankt voor alle geleverde info.
                Eerst nog effe langs Camera Express Wilrijk geweest om beide toestellen nog eens vast te nemen.
                De Canon 70D lag toch niet dat ietsje beter in de hand dan de Nikon D7100, en ja de knopjes op de Canon waren goed te bedienen zoals Black B@ndit aanhaalt.
                Daarom zal het de Canon 70D worden, maar uit de objectieven ben ik nog niet uit.
                Twijfel nog tussen volgende objecten om te starten.
                1. EF-S 17-55 f/2.8 IS USM of de EF-S 18-85 f/3.5-5.6 IS USM.
                2. EF-S 55-255 f/4-5.6 IS STM of de EF 70-300 f/4.0-5.6 IS USM.
                Deze zouden moeten dienen voor Landschap/Natuur en stads fotografie spreekt me het meeste aan.
                Bijkomend de kleinkinderen.
                Eventueel andere objectieven die gebruikt kunnen worden voor wat ik nodig heb.
                Daarom welke gaan het beste op de 70D.

                Comment

                Working...
                X