Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7100

    Hoi Bd.

    Ik heb mij vorige week een nieuwe camera gekocht de Nikon D7100.
    Ze schrijven zo goed over deze body, maar ben toch wat teleurgesteld wegens zijn scherpte en zijn Af, ook duurt het lang als je een paar foto's hebt getrokken om ze direct op je schermpje te zien.
    Geeft er daar ook iemand last van, of ligt het aan de instellen?.
    Mijn D90 presteerde veel beter en is scherper ook.

    Grts S.

  • #2
    Re: Nikon D7100

    Heb de D7000 en D7100 en er best tevreden over. Maar welke lenzen gebruik je. Scherpte en AF hebben daar ook veel mee te maken.

    Gr, Daniel.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D7100

      Hallo Felix.
      Ik heb al mijn lenzen al geprobeerd zelfs 3 van mijn beste lenzen, de Nikon Nikon AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED, nikon 70-200mm 2.8 VrII en mijn 50mm 1.8.
      en toch zijn mijn foto's niet scherp, dat zou toch niet mogen he?
      Zal eens 2 foto's nemen van mijn D90 en mijn D7100 en doorsturen.

      Grts S.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D7100

        Foto's met mijn D7100 zijn haarscherp. Zeker met die 70-200 en 50mm f1.8 zou dat geen probleem mogen zijn. Let wel op dat de 24MP van de D7100 een pak veeleisender zijn ivm bewegingsonscherpte dan de 12MP van de D90. Ik heb ook de D300 en daar kan je iets slordiger omspringen met lagere sluitertijden voor je dat merkt aan je foto's. De D7100 is hierin onverbiddelijk
        D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
        Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
        Flickr - JAlbum

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D7100

          Ik heb die probleem ook niet.
          Beelden met mij 50mm f1.8 zijn haarscherp.
          Het laden van de beelden duurt bij mij niet langer dan bij andere DSLRS die al gebruikt heb. (D60, D3100, 60D, 7D)

          Een heel tevreden D7100 gebruiker hier...
          Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
          Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D7100

            Zal morgen eens 2 foto's trekken, 1 met mijn D90 en 1 met mijn D7100 met mijn 50mm 1.8, allebei met dezelfde sluitertijd, diafragma en iso,op statief.

            Grts S.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D7100

              Hier ook pas een D7100 in huis en tot nu toe zeer tevreden over de prestaties.
              Misschien moeten je lenzen gekalibreerd worden op je toestel?
              Groetjes,
              Dominic

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D7100

                Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                Hier ook pas een D7100 in huis en tot nu toe zeer tevreden over de prestaties.
                Misschien moeten je lenzen gekalibreerd worden op je toestel?
                Shooter gaf aan in #3 al drie van zijn beste lenzen te hebben geprobeerd en ik veronderstel daaruit dat er nog lenzen zijn. Dat er ene last kan hebben van front of back focus kan ik aannemen maar alle drie doet me twijfelen dat het aan de lenzen zou liggen. Denk eerder aan een probleem met de camera. Werken alle contacten op de body wel goed ? of is er probleem met de batterij die onvoldoende vermogen geeft. Heb je al eens in het menu gezien of de batterij status nog op 0 staat en niet op 1, 2 of 3. Bij mijn D7000 was de batterij na ongeveer 100 foto's plat en dit al na enkele maanden. Ik probeer maar mee te denken wat de oorzaak van het probleem kan zijn. Of anders eens iemand zoeken ook met een D7100 en samen eens de lenzen omruilen en dan de resultaten van de foto's vergelijken.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D7100

                  Nog eens verder aan het zoeken geweest op Google en iets gevonden van iemand ook met een D7100 en het zelfde probleem met onscherpe foto's. Overstap was van een D40 naar D7100. Foto's werden overgezet via een cardreader en alles was onscherp. Een tip gekregen om eens te proberen met een usb verbinding tussen camera en pc om te foto's over te zetten en het resultaat was dat de foto's dan wel scherp waren. Wat de oorzaak was staat er verder niet. Mogelijk de transfer van grotere NEF bestanden die de cardreader niet aan kan of een probleem met de SD card op een oudere pc met een tragere processor of ... Eens proberen met de usb verbinding zou ik toch doen. wie weet !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D7100

                    Begin eens met de AF van je lenzen af te stellen. Daarna je toestel op statief en enkele foto's maken op verschillende lensopeningen. Zelfde herhalen met je D90. Ben zeer benieuwd.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D7100

                      Ivm de snelheid van afbeelden op het scherm ... is je SD kaart wel snel genoeg ? Je files zijn nu wel groter dan van je D90 (D7100 heeft meer MP, dus grotere files).
                      Nikon shooter - Samyang fan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D7100

                        Ik krijg hier precies een deja vu... Had ook een D90 waar ik heel tevreden van was. Kocht een D7000 en ook onscherpe foto's..Heb die van miserie na 4 maand verkocht. D600 gekocht en guess what..geen haarscherpe foto's. Het is een pak beter dan bij de D7000 maar toch.. Nikon is niet goed bezig vindt ik ..

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D7100

                          Ik zal dan maar mijn D90 nog wat houden want ik had hetzelfde voor met de D7000 had toen ook geen enkele scherpe foto!
                          Wou nu overstappen naar de D7100 maar als ik nu dit weer lees begin ik sterk te twijfelen....velen zegden toen dat het aan onkunde lag....terwijl ik toch al de D70-D80 enz...gehad heb en daar nooit problemen mee had.

                          grtz

                          Templar
                          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D7100

                            Ondertussen op een bijna 6 weken toch al meer dan 7000 foto's genomen met mijn d7100, geen enkel probleem ermee, je moet inderdaad wel snellere sd kaartjes hebben. Heb al meerdere lenzen getest en alles werkt perfect en is ook perfect scherp.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D7100

                              Wanneer je met een Nikon D7100 geen scherpere foto's kan maken dan bijv een Nikon D90/D300, dan mankeert er ofwel iets aan je techniek ofwel aan je toestel. Een voorbeeld van een volledige foto en een uitsnede op ware pixelgrootte, genomen met de Nikon D7100. Véél meer detail dan je met een Nikon D300 zou behalen hoor.



                              Uitsnede:

                              D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                              Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                              Flickr - JAlbum

                              Comment

                              Working...
                              X