Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7100

    Hallo Bd.

    Dit weekendje ga ik om mijn nieuwe body nikon D7100, hopelijk maak ik de goede keuze.
    Ik bezit nu al een heel lange tijd mijn D90 en geeft zijn werk al goed geleverd, niet dat ik ze in de kast ga liggen
    Was al een paar jaar aan het twijfelen voor de D7000 maar nu dat er een opvolger D7100 er is en heb er al heel wat over gelezen en gezien op youtube, blijkt dat hij scherper foto's en een 24 megapixel en 51 focus punten geeft dan de D7000

    ben eens benieuwd wat jullie hier te vertellen hebt of het wel een goede keuze is

    Grts S.

  • #2
    Re: Nikon D7100

    "Slechte keus hoor"

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D7100

      Ik heb dezelfde keuze gemaakt. Heb nog geen spijt gehad. De eerste foto's hadden wel een eigenaardig kleurzweem, maar de lichtomstandigheden waren ook niet de eenvoudigste. Een foto nemen van een voorwerp dat onder een brandende spaarlamp staat met flits is wel niet het meest eenvoudige.
      De scherpte is ok, hoewel ik geen klagen had van mijn D90. Of het een nuttige upgrade is afhankelijk van het gebruik. Hij presteert toch al beter bij hogere ISO dan een D90.
      Nikon D90 - D7100 - Nikkor 16-85 - Sigma 17-50 - Nikkor 70-300 - Tamron 60 macro - Sigma 150 macro - Sigma EM-140

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D7100

        Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
        "Slechte keus hoor"
        Vind ik ook: de naam is zo lang, D-zevenduizend eenhonderd. Dan toch liever D-vier.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D7100

          Ik ben ook heel tevreden van mijn D90 maar hij is al wat jaartjes oud en heb schrik dat ik opeens zonder zal vallen :-)
          wat mij zeker aan spreek is ook de hoge iso bij de D7100.

          Grts S.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D7100

            Ik hoop dat ik tegen eind van de week wat betere reaktie's krijg, wand ben nu op dit moment nog niet echt verder geholpen

            Grts S.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D7100

              Geen zorgen, dit is wel een heel goed toestel hoor.

              Ik heb hem zelf niet, maar als je de specificaties bekijkt, dan kan dit geen slechte camera zijn. De enige opmerking die ik zou kunnen maken, is de kleine buffer in dit toestel. Maar, als dat het enige is, en je hebt geen lange continu burst nodig, dan is dit een pareltje onder de DX Nikon camera's.

              Hij staat in ieder geval op mijn verlanglijstje en ik hoop rond kerstmis misschien een koopje te kunnen doen.
              Mvg,
              Rudy Mas
              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D7100

                Ik hoop dat ik tegen eind van de week wat betere reaktie's krijg, wand ben nu op dit moment nog niet echt verder geholpen

                Tja, hij is er ook nog niet lang hé.
                Er zullen al wel een aantal mensen hem hebben maar daarom hebben ze er nog niet veel mee getrokken.
                Het is tenslotte midden van de week , werken dus voor velen onder ons en dan geen of weinig tijd.
                En het is altijd beter om je mond te houden dan uit je nek te lullen zei mijn vader vroeger haha

                Zie naar mij; ik heb sinds 10 dagen mijn D800.....en heb er nu al 25 foto's mee getrokken.
                Ik kan er dus zeker nog niets deftig over zeggen hé.

                Maar je mag je keuze niet van een ander laten afhangen; heb je die extra MP's nodig? Die 51AF punten? De betere iso-prestaties?
                Dat kan jij alleen uitmaken, maar wees maar zeker dat de nieuwe D7100 een deftige stap vooruit is.
                Ik heb de D300 gehad, een toptoestel toen, en quasi gelijk aan I.Q met de D90.
                Maar mijn D300 werd mooi afgetroefd op bijv. iso-prestaties door de D7000. Het is dus vrij makkelijk te voorspellen dat de D7100 nog beter zal presteren.
                Ook het dynamisch bereik is er ondertussen op vooruit gegaan, zeker op hogere iso's. En dat is iets wat zeker zo belangrijk is als de ruis zelf.
                D800 en een goed glasservies

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D7100

                  Ik heb mijn d300 ook verkocht en sinds een week een d7100.
                  Dacht eerst dat het qua kwaliteit minder zou zijn omdat het geen prof camera is maar dat is het dus zeker niet.
                  Moet nog even wennen aan de menu's na 5 jaar een d300 maar ik ben tevreden over de eerste resultaten dus ik verwacht dat je dat helemaal zal zijn als je van een d90 komt

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D7100

                    Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
                    Ik hoop dat ik tegen eind van de week wat betere reaktie's krijg, wand ben nu op dit moment nog niet echt verder geholpen

                    Grts S.
                    U stelt een vraag waar een ander niets mee kan. Een ander weet toch niet wat voor u de juiste keus is.
                    Er wordt op dit en ander forums over de mogelijkheden en kwaliteit doorgaans lovend gesproken, maar dat hebt u ook al lang gezien.
                    Dus wat is uw punt?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D7100

                      Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht

                      Was al een paar jaar aan het twijfelen voor de D7000 maar nu dat er een opvolger D7100 er is en heb er al heel wat over gelezen en gezien op youtube, blijkt dat hij scherper foto's
                      Hangt de scherpte niet af van de lens die je gebruikt?
                      Tenzij de sensor. Maar daar ken ik technisch niet veel van om te oordelen.

                      Je kan ze wel vergelijken op de site van DPreview:

                      Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

                      Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


                      Bij de D7000 is de sensor groter, maar geeft hij kleinere resolutie.
                      Bij de D7100 is de sensor kleiner, maar geeft hij grotere resolutie.

                      De 7000 heeft 1 enkele image ratio mogelijk, de 7100 heeft er 2.

                      Hier alvast een leuke site om de verschillen makkelijk te zien:

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D7100

                        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                        Hangt de scherpte niet af van de lens die je gebruikt?
                        de maximale scherpte wordt bepaald door de kwaliteit van de projectie op de sensor en dat hangt af van de lens. Hoeveel van die details uiteindelijk geregistreerd wordt hangt van de sensor af.
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D7100

                          De D7000 is in elk geval geen slechte body. Ben die zelf van plan aan te kopen.
                          De D7100 zal volgens mij zeker niet slechter zijn.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D7100

                            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                            de maximale scherpte wordt bepaald door de kwaliteit van de projectie op de sensor en dat hangt af van de lens. Hoeveel van die details uiteindelijk geregistreerd wordt hangt van de sensor af.
                            Door het weglaten van één of andere filter voor de sensor krijg je nu ook een scherper beeld.

                            Ze hebben de filter die het moiré effect zou verminderen verwijderd bij dit toestel. Bij de andere toestellen zou dit een heel beetje onscherpte veroorzaken. Een beetje ook het verschil tussen de D800 en D800E.
                            Mvg,
                            Rudy Mas
                            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D7100

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                              Ze hebben de filter die het moiré effect zou verminderen verwijderd bij dit toestel.
                              Dus we onthouden: veel minder moiré effect.
                              Ik had toch voor de D7000 gegaan, in dat geval

                              Comment

                              Working...
                              X