Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7000, Nikon D5100, Canon EOS 60D of Pentax K-7 ervaringen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7000, Nikon D5100, Canon EOS 60D of Pentax K-7 ervaringen

    Zoals ik
    Oorspronkelijk geplaatst door H@rm Bekijk bericht
    Ik heb op kieskeurig.nl ook al wat gekeken naar toestellen en 1 daarvan is ook de D5100. Ik heb nu een lijstje van 4 welke ik bij een mediamarkt oid wil passen.
    hier al aangeef heb ik mij oog laten vallen op 4 toestellen.
    Nikon D7000
    Nikon D5100
    Canon EOS 60D
    Pentax K-7
    Van de eerste 3 valt genoeg op het forum te lezen en heeft ieder zijn eigen mening. Van de Pentax heb ik nog maar weinig gehoord.

    Op kieskeurig.nl lijken de specificatie erg veel op elkaar. Wat ik ondertussen wel heb opgemerkt is dat de testen niet altijd overeenkomen met de praktijk en/of ervaringen van de gebruikers. De specificaties (=fabrieksopgave) blijkt in de praktijk vaak anders uit te vallen.

    Daarom aan al u lieve forum lezers de vraag om uw ervaringen van bovengenoemde toestellen te melden.

    Belangrijke specificaties voor mij zijn:
    - breed ISO bereik; 50 of 100 tot zeker 6400
    - mogelijkheid om snel achter elkaar te fotograferen >5 opnamen per seconde
    - mogelijkheid om sluiter oneindig lang open te laten staan (Bulb)
    - mogelijkheid voor afstandsbediening mechanisch (kabeltje) of elektronisch (draadloos)
    - 1 of 2 lensen zodat ik een totaal bereik heb tussen 50 en 300mm
    - budget €1000,- incl. tas filter(s)
    Verder een aantal opties die volgens mij bijna standaard zijn zoals een flitser en diverse belichtingsprogramma's.
    Ook eventuele andere voorstellen zijn welkom.

    Mijn belangstelling ligt bij autosport en het bevriezen van bewegingen in de natuur.
    Website: cameraobschuura.nl
    Twitter: @CameraObSchuura
    FaceBook: Cameraobschuura

  • #2
    Re: Nikon D7000, Nikon D5100, Canon EOS 60D of Pentax K-7 ervaringen





    Als je een snel toestel wilt zou ik de D7000 of Canon Eos 60D.
    Met een ingebouwde motor zit je safe en zijn de lenzen een pak goedkoper
    Like it Facebook
    Flikr
    Website Original Frame

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D7000, Nikon D5100, Canon EOS 60D of Pentax K-7 ervaringen

      Hi,

      bedoel je met filters UV-filters? Die kun je eigenlijk schrappen.

      €1000,- voor een D7000, 60D of K7 met een (redelijke) lens erbij
      van 50-300 lijkt me een behoorlijke uitdaging.

      Ga eens op Tweakers rondneuzen, kun je maximaal 4 producten met elkaar vergelijken.
      Dat is dan wel qua opgegeven specs, lens-vergelijkingen is een heel ander verhaal.

      Daar zijn echter voldoende sites voor (Google op "Lens comparision"),
      op sommige kun je zelfs de lens van je keuze op een bepaalde camera zetten.

      Afstandsbediening: in China bestellen,
      Ir of kabel voor een paar euri.

      Bij autosport heb je volgens mij niet zoveel aan een flitser,
      want de afstand tot je object is (meestal) veel te groot.
      Dan kun je beter op zoek gaan naar een lichtsterke lens.
      Die zal een stuk duurder zijn, en bij een budget van €1000,
      betekent dat dus een wat eenvoudigere body.


      Succes met zoeken!

      Greetz, Peter
      Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 16-85 f/3.5-5.6|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 35 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 105 f/2.8

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D7000, Nikon D5100, Canon EOS 60D of Pentax K-7 ervaringen

        De Pentax K-7 wordt al een hele tijd niet meer gemaakt. Hij is intussen vervangen door de K-5, die zeker wat betreft de beeldkwaliteit een hele stap voorwaarts is: startend aan ISO80 en erg goed bruikbaar tot in de hoge ISO's. Maximum ISO=51200, maar of je de beeldkwaliteit aan die ISO nog OK vind is heel relatief. De K-5 heeft in elk geval haast 2 stops betere performantie dan de K-7, i.e. ISO 6400 op de K-5 zit kwa kwaliteit het dichtst bij wat je met ISO 1600 haalt op de K-7.

        Momenteel is het overigens een ideale moment om de K-5 aan te schaffen. De prijzen voor deze Pentax staan immers erg scherp. Het is wel zolang de voorraad strekt, want ook de productie van de K-5 is inmiddels stopgezet. Reden hiervoor is de nakende voorstelling van de twee opvolgers van de K-5 op Photokina: de K-5II en de K-5IIs. Beiden zijn veeleer een evolutie van de K-5 te noemen dan echt nieuwe modellen. Vooral de AF-module werd drastisch vernieuwd (zou nu in weinig licht gevoeliger zijn dan eender welke andere vergelijkbare camera op de markt: tot -3 Ev!), en het achter-LCD kreeg een facelift. Bij de K-5IIs werd de AA-filter van de sensor verwijderd wat scherpere resultaten zou kunnen geven, maar daarvan moet de praktijk nog uitwijzen wat het effect echt zal zijn... Beiden zijn ze een stukje boven je budget, maar daardoor valt de originele K-5 er zeker mooi binnen, zelfs met wat glas erbij.

        Geen uitspraak over andere camera's want die ken ik niet. Ik kan je enkel adviseren niet te veel acht te slaan op de resultaten van een vergelijking op snapsort.com. Ongeacht of hun besluit steek houdt of niet, de manier waarop ze het bereiken slaat over 't algemeen nergens op.

        Voordeel van de Pentaxen is wel dat ze spatwaterbestendig zijn, waardoor je ze in regenomstandigheden zonder nadenken kan blijven gebruiken.

        Good luck!

        Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D7000, Nikon D5100, Canon EOS 60D of Pentax K-7 ervaringen

          Ga vooral hier niet kijken, dit zijn specs vergelijkers, kan iedereen doen zonder ooit een camera te hebben vastgehad.

          Oorspronkelijk geplaatst door Lionel Bekijk bericht
          Als je een snel toestel wilt zou ik de D7000 of Canon Eos 60D.
          Met een ingebouwde motor zit je safe en zijn de lenzen een pak goedkoper
          ???????dit soort onzin krijg je van die sites, zeker als je klakkeloos gaat overnemen, want hoe kun je nu een Canon adviseren als je met een motor in de camera beter af bent? Niet dat bij Canon iets uitmaakt, want die hebben geen lenzen zonder scherpstemotor (kom niet zeuren met oude vatting).
          Last edited by hjanssen; 14 september 2012, 14:00.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D7000, Nikon D5100, Canon EOS 60D of Pentax K-7 ervaringen

            Bedankt voor de reacties.
            Ik ben dus op zoek naar JULLIE ervaringen en niet zozeer naar vergelijkingssites. Die sites heb ik al gebruikt en daarmee heb ik al mijn selectie gemaakt voor de genoemde 4 toestellen.
            Nog even een opmerking over de flitser, die is niet bedoeld om autosport mee te fotograferen maar voor allerlei andere situaties.
            Ik kan nog wel tips gebruiken voor specificaties. Is het beter om de stabilisatie in de body te hebben of in de lens?
            Website: cameraobschuura.nl
            Twitter: @CameraObSchuura
            FaceBook: Cameraobschuura

            Comment

            Working...
            X