Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon d7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nikon d7000

    Toch al een scherpe prijs bijna 200 euro minder dan bij konijn

    Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
    Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

    Comment


    • #47
      Re: Nikon d7000

      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
      Inderdaad in de review klopt het precies niet al te goed...prijs enz...maar ze spreken wel over een eventuele D9000 als opvolger voor de D90. Vraag me in godsnaam af wat ze daar dan nog meer in gaan steken. ik vind eigenlijk dat ze tegenwoordig wel met veel modellen uitkomen Nikon.

      Grtz Dirk
      Een ieder die daarin interesse heeft kan alvast beginnen te sparen. Er komt namelijk een spiegelloze Systeemcamera met nieuwe lenzen. En net zoals bij Sony een adapter voor de "oude" lenzen. Maar eerst komt Canon met een spiegelloze en dan pas Nikon.
      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

      Comment


      • #48
        Re: Nikon d7000

        Sorry te snel gekeken. Ik wilde alleen even aangeven dat bij dpreview deze mogelijkheid bestond en hiermee snel verschillen bekeken kunnen worden. Nikkon heeft wel heel veel modellen die hetzelfde zijn maar er zit dan ook wel een paar jaar tussen de modellen die we vergelijken. Na verloop van tijd zal het altijd gebeuren dat een nieuw model uit een "mindere" reeks (want de 1000 reeks is de goedkoopste) een model overtreft op de hogere reeks (de 100 reeks of 10 reeks).
        Jacques Bakker
        www.fotohandig.be

        Comment


        • #49
          Re: Nikon d7000

          Als die D7000 al 16mpix pakt, hoeveel gaan ze dan in een d400 & d800 steken? Welke ruis gaan we dan zien want die van de d700 is al

          Iemand een idee van een releasedate van de d800?

          grtz
          Glenn
          Mijn site...
          vandaelefotografie.be
          * BD0916BE *

          Comment


          • #50
            Re: Nikon d7000

            Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
            Als die D7000 al 16mpix pakt, hoeveel gaan ze dan in een d400 & d800 steken? Welke ruis gaan we dan zien want die van de d700 is al

            Iemand een idee van een releasedate van de d800?

            grtz
            Glenn
            Ja dat vraag ik me ook af. De D7000 geven ze nu 16,5 mpix....wat gaan ze dan aan de D400 en D800 geven. Ik denk dat de D7000 weldegelijk de vervanger is van de D90 alleen willen ze het nog niet direct zeggen bij Nikon. Omdat ze anders blijven zitten met een overstock aan D90's omdat iedereen(of de meesten) zal wachten tot eind oktober.

            Volgens mij zullen ze de D800 ook serieus opschroeven qua pixels,als je weet dat de D700 er nu 12,5mpix heeft zal die in de D800 zeker ongeveer hetzelfde worden als de D7000....want ik vind de ruis bij mijn D90 ook dik oké....hoop alleen dat door de mpix toename niet meer ruis komt zoals ik eens las bij een review van de canon 50D...

            Ik zou het niet weten wat de releasedatum is van de D800 of D400. Ik dacht eerst op photokina maar dan moest dat toch al ergens gekent zijn....ik denk eerder rond het nieuwjaar.

            Grtz

            Dirk
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #51
              Re: Nikon d7000

              .hoop alleen dat door de mpix toename niet meer ruis komt zoals ik eens las bij een review van de canon 50D...
              Daar vrees ik niet echt voor, heb dit nog nooit gezien bij Nikon (in hetzelfde segment dan, bv de Dxx ,Dxxx reeksen...).


              Liefst zou ik er toch een 18-20mpix of meer in zien zitten, vind men 12mpix van de D300 in sommige gevallen niet toereikend genoeg.
              Maar nog belangrijker voor me is betere hoge iso, dus liever 17mpix en goede echt bruikbare ISO1600 dan 24mpix en bruikbare ISO800.
              Met bruikbaar bedoel ik een low light opname met echt minimum ruis geen ingeflitst beeld op ISO3200 want daarop test je imho niet, dan presteert alles goed .


              grtz
              G
              Mijn site...
              vandaelefotografie.be
              * BD0916BE *

              Comment


              • #52
                Re: Nikon d7000

                Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                Daar vrees ik niet echt voor, heb dit nog nooit gezien bij Nikon (in hetzelfde segment dan, bv de Dxx ,Dxxx reeksen...).


                Liefst zou ik er toch een 18-20mpix of meer in zien zitten, vind men 12mpix van de D300 in sommige gevallen niet toereikend genoeg.
                Maar nog belangrijker voor me is betere hoge iso, dus liever 17mpix en goede echt bruikbare ISO1600 dan 24mpix en bruikbare ISO800.
                Met bruikbaar bedoel ik een low light opname met echt minimum ruis geen ingeflitst beeld op ISO3200 want daarop test je imho niet, dan presteert alles goed .


                grtz
                G
                D3s is the way to go!!
                al foto's gezien op iso 4000 met geen korrelke te zien
                nikon stuff

                Comment


                • #53
                  Re: Nikon d7000

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                  Als die D7000 al 16mpix pakt, hoeveel gaan ze dan in een d400 & d800 steken? Welke ruis gaan we dan zien want die van de d700 is al
                  Waarom niet gewoon 16? Net zoals nu: D5000->D90->D300(s)->D700 allemaal 12MP en de eerste drie nog ongeveer dezelfde sensor ook.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #54
                    Re: Nikon d7000

                    Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                    D3s is the way to go!!
                    al foto's gezien op iso 4000 met geen korrelke te zien
                    Bangelijk maar ik heb ook nog andere kosten in men leven
                    Mijn site...
                    vandaelefotografie.be
                    * BD0916BE *

                    Comment


                    • #55
                      Re: Nikon d7000

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                      Bangelijk maar ik heb ook nog andere kosten in men leven
                      I know anders had ik er ook al 1 liggen
                      nikon stuff

                      Comment


                      • #56
                        Re: Nikon d7000

                        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                        I know anders had ik er ook al 1 liggen
                        Niet alleen dat. Al blijft het een spectaculair toestel, met de D4 op komst blijft de afschrijving een niet te onderschatten factor

                        Comment


                        • #57
                          Re: Nikon d7000

                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Niet alleen dat. Al blijft het een spectaculair toestel, met de D4 op komst blijft de afschrijving een niet te onderschatten factor
                          Pfff afschijven is niks voor mij!
                          Lekker hobby-fotograaf, die wel iets meer wil dan standaard fotookes maken.
                          Meestal lukt het, soms ook niet
                          nikon stuff

                          Comment


                          • #58
                            Re: Nikon d7000

                            Leuk: een echte mirror-lockup functie en robuustere body maken dat ik in de toekomst nog niet meteen naar de DXXX reeks hoef te kijken. Daarnaast lijkt het grootste verschil met de D90 het autofocussysteem, ik kan gerust een generatie overslaan.
                            Nikon is goed bezig trouwens, de opvolger van de D300 moet echt wel een beest van een camera worden
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Nikon d7000

                              Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                              Nikon is goed bezig trouwens, de opvolger van de D300 moet echt wel een beest van een camera worden
                              Of een dikke ontgoocheling...
                              Neen hoor, ik wacht met iedereen geduldig mee...
                              Greetz, Kariboe
                              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                              Comment


                              • #60
                                Re: Nikon d7000

                                Ik zou graag wat voorbeelden zien op 1600 iso. Als de Nikon D700 een upgrade krijgt naar 18Mp. Say no more


                                Nerdi
                                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                                Comment

                                Working...
                                X