Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon D700 versus D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon D700 versus D300

    wie heeft er al eentje en wat zijn jullie bevindingen tegenover de D300,denk over te schakelen op FF 700
    BD0968BE
    nikon
    D2Xs

  • #2
    Re: nikon D700 versus D300

    ik denk er serieus aan over te schakelen..

    Vooral de hoge iso-werkbaarheid geeft vr mij de doorslag, alsook algemeen het FF-verhaal...

    Via ebay UK te vinden vr 1950 euro incl verzending, lijkt ook een meer en meer "correcte" prijs ..
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

    Comment


    • #3
      Re: nikon D700 versus D300

      Moeilijk te vergelijken.
      De één is een crop-camera en de andere een full frame. Dat maakt het grote verschil. Tot nog toe waren de meeste camera's crops maar nu is dit aan het veranderen. Beide sensoren hebben voor- en nadelen met wellicht meer pro's voor de FF. En het is nu éénmaal zo dat de toekomst naar de FF overhelt.
      En kwalitatief zullen ze wel allebei zeer goed zijn zeker.

      Groetjes,
      pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: nikon D700 versus D300

        Oorspronkelijk geplaatst door boeboe Bekijk bericht
        wie heeft er al eentje en wat zijn jullie bevindingen tegenover de D300,denk over te schakelen op FF 700
        Ik heb een D700, echter ik kan je geen bevindingen geven t.o.v. de D300 omdat ik deze niet heb gehad.

        Ik kan je wel aangeven waarom ik de D700 heb gekocht:
        1. De D3 is mij net iets te duur en het verschil met de D700 is ook voor mijn doeleinden te weinig.
        2. Heb eigenlijk nooit aan het crop(factor) gebeuren kunnen wennen.
        3. Hoefde alleen maar de 17-55 f2,8 te vervangen, alle andere lenzen zijn geschikt voor FF.
        4. Het ALLER BELANGRIJKSTE, ik kon nog een keer een financiele inspanning doen.

        Het gebruik van de hoge ISO waarden is meegenomen maar was voor mij geen must.

        De D200 heb ik er bij gehouden omdat ik er toch maar weinig voor terug kreeg.
        Tevens heb ik nu een goede backup camera achter de hand.


        mvg
        Antoine
        Last edited by antoine200; 3 september 2008, 21:12.

        Comment


        • #5
          Re: nikon D700 versus D300

          Doe je veel groothoekwerk en/of zeer hoge ISO: ga voor de D700.
          Doe je veel telewerk en macro: ga voor de D300.

          Zelf heb ik D3 en D300, maar de D700 zal niet zoveel verschillen met de D3.
          Als ik macro fotografeer en serieuze tele wil hebben, neem ik meestal de D300. Voor het andere werk de D3.
          Hopelijk heb je hier wat aan.
          Nikon, Apple & Epson

          Comment


          • #6
            Re: nikon D700 versus D300

            Oorspronkelijk geplaatst door MacTheKnife Bekijk bericht
            Doe je veel groothoekwerk en/of zeer hoge ISO: ga voor de D700.
            Doe je veel telewerk en macro: ga voor de D300.

            Zelf heb ik D3 en D300, maar de D700 zal niet zoveel verschillen met de D3.
            Als ik macro fotografeer en serieuze tele wil hebben, neem ik meestal de D300. Voor het andere werk de D3.
            Hopelijk heb je hier wat aan.
            Kun je even wat meer info verstrekken waarom je voor macro de D300 neemt.
            mvg
            Antoine

            Comment


            • #7
              Re: nikon D700 versus D300

              Door de cropfactor kan je wat meer vergroten. En als je kleine beestjes fotografeert zijn alle millimeters meegenomen...
              In goede omstandigheden kan ik tot 1600 ISO gaan, al gebruik ik meestal de R1C1 kit.
              Nikon, Apple & Epson

              Comment


              • #8
                Re: nikon D700 versus D300

                Oorspronkelijk geplaatst door MacTheKnife Bekijk bericht
                Door de cropfactor kan je wat meer vergroten. En als je kleine beestjes fotografeert zijn alle millimeters meegenomen...
                In goede omstandigheden kan ik tot 1600 ISO gaan, al gebruik ik meestal de R1C1 kit.
                Bedankt.
                mvg
                Antoine

                Comment


                • #9
                  Re: nikon D700 versus D300

                  ik heb geen van beide, maar mij lijken ze behoorlijk complementair: de D700 voor de hoge ISOs en de superwides, de D300 voor de lange tele's. Ik denk er serieus aan een D700 bij mijn D200 te kopen omdat ik regelmatig in low light uit de hand schiet, maar de D200 blijft zeker ook in mijn tas zitten (met de bedoeling er regelmatig uitgehaald te worden om te werken natuurlijk).
                  erik, Nikon materiaal

                  'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikon D700 versus D300

                    Een aantal (voor mij althans) bijkomende voordelen voor de D700:
                    - kleinere DOF (echt prettig voor portret).
                    - echt aangename zoeker
                    - mijn oudere lenzen lijken scherper (28-105, 50/1.8, 85/1.8); de D700 is toleranter en levert betere resultaten met deze lenzen dan op de D200.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: nikon D700 versus D300

                      Voor mij zijn ze complementair.

                      - D700 voor groothoek, DOF, hoge ISO
                      - D300 voor de crop
                      BD0497BE : Nikon body + glas
                      www.RudyVerrijt.info

                      Comment


                      • #12
                        Re: nikon D700 versus D300

                        Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                        ... mijn oudere lenzen lijken scherper (28-105, 50/1.8, 85/1.8); de D700 is toleranter en levert betere resultaten met deze lenzen dan op de D200...
                        dat lijkt inderdaad een extra voordeel van de de lagere pixeldichtheid, naast de hoge ISO-mogelijkheden
                        erik, Nikon materiaal

                        'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                        Comment


                        • #13
                          Re: nikon D700 versus D300

                          Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                          ik heb geen van beide, maar mij lijken ze behoorlijk complementair: de D700 voor de hoge ISOs en de superwides, de D300 voor de lange tele's. Ik denk er serieus aan een D700 bij mijn D200 te kopen omdat ik regelmatig in low light uit de hand schiet, maar de D200 blijft zeker ook in mijn tas zitten (met de bedoeling er regelmatig uitgehaald te worden om te werken natuurlijk).
                          Ik ben eerder op zoek naar een 2de handse Fuji S5 ipv een D200, binnenkort tik ik er misschien wel ergens eentje op de kop
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: nikon D700 versus D300

                            Ik heb beide, en ik moet zeggen dat ik seder ik de D700 heb, ik vooral die gebruik, in combinatie met de 24-70 en de 70-200.

                            Vooral omdat ik veel portret doe en de hoge iso gevoeligheid bij natuurlijk licht en lagere DOF dan mooi meegenomen zijn.

                            Toch een paar belangrijke puntjes om in je overweging mee te nemen:

                            - de 70-200 geeft flink wat vignettering op de D700 en is eigenlijk beter geschikt voor de D300
                            - mijn vergelijking tussen beide camera's is een beetje unfair, omdat ik de D300 vooral gebruikt heb met de 18-200 zoom en de D700 met de twee lichtsterke toplenzen.
                            - hou er wel rekening mee dat - als je bv. licht wil gaan reizen - er niet echt een goed alternatief bestaat voor de combinatie D300 + 18-200
                            - hou er ook rekening mee dat, afhankelijk van wat je al hebt, het een zware (letterlijk en figuurlijk) investering kan zijn om je D700 uit te rusten navenant kwalitatieve lenzen.
                            - in het voordeel van FF speelt dan weer dat je FF lenzen wel kan gebruiken op een DX, maar niet omgekeerd (tenzij je van je D700 een 5 megapixel camera wil maken, natuurlijk).

                            Hopelijk heb je hier iets aan.
                            Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                            Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                            GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

                            Comment


                            • #15
                              Re: nikon D700 versus D300

                              Kan iemand die de D300 en de D700 heeft wat vergelijkende voorbeeldjes posten op hoge iso (3200 en +)? Dezelfde foto afwisselend met beide toestellen. Ik heb nu de D300 en ben ook geïnteresseerd in D700 omdat ik ook dikwijls hoge iso nodig heb. Ik kan echter niet vergelijken...

                              Er werd ook vermeld dat de 70-200 VR veel vignettering vertoonde op de D700. Heeft iemand ervaring met de D700+ 80-200 AF-D? Geldt hiervoor hetzelfde?

                              Comment

                              Working...
                              X