Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D700 of Canon 5D mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D700 of Canon 5D mark II

    Ik weet, onderstaande vraag zal jullie wel meer ter oren komen, maar toch…., graag een eerlijke reactie van mensen die het kunnen weten.

    Toen ik met DSLR begon heb ik na jaren met de digitale Olympus foto’s gemaakt te hebben mij laten overtuigen voor een Nikon D90. ik twijfelde toen tussen een Nikon of Canon maar na de keuze was Ik ook was dadelijk verknocht aan mijn D90.

    Ik wist toen ook al dat ik vroeg of laat zou overstappen naar FF en vond het prijskaartje op dat moment nog een beetje aan de hoge kant. (laat ons eerst maar eens wat oefenen met een DX)

    Ik wil dit voorjaar nog starten met FF en twijfel terug tussen een Nikon D700 of Canon D5 mark II, en dit vooral omdat mij wordt verteld dat het prijskaartje, nogal zou verschillen.

    Momenteel zal de prijs tussen de 2 body’s niet veel verschillen, maar de lenzen heb ik mij laten vertellen….

    Op het verlanglijstje voor de D700 staan de volgende lenzen:
    AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G
    14-24mm f/2.8G ED AF-S NIKKOR
    24-70mm f/2.8G ED AF-S NIKKOR
    AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR II
    Welke lenzen moet ik hier bij Canon tegenover zetten?

    Misschien nog dit, bij mijn D90 gebruik ik momenteel:
    AF-S DX NIKKOR 18-200mm f/3.5-5.6 G ED VR
    35mm f/2D AF Nikkor
    105mm f/2.8G AF-S VR Micro-Nikkor

    Er zitten al de FF lenzen tussen, dit met de bedoeling om ooit over te stappen naar FF, en enkel de 35mm zou ik weg willen doen, voorlopig neem ik zeker nog geen afscheid van mijn D90, lekker toestel voor op reis.

  • #2
    Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

    Tja, de beslissing zal je zelf moeten nemen hé.

    Als je Nikon gewoon bent lijkt me de D700 een goeie keuze.

    Kwa Canon betreft kan ik je het volgende aanraden:
    16-35 2.8L
    24-70 2.8L
    70-200 2.8L

    Een behoorlijke investering, maar een droom van een combinatie

    Good luck !!!
    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

      Die beslissing moet je inderdaad zelf nemen. In principe komt het, in grote lijnen, hierop neer:
      EOS 5D MkII:
      + hogere resolutie
      + filmpjes maken (indien je dit nuttig vindt)
      + lichter dan de D700

      - Hogere resolutie (meer power op je computer nodig)
      - Lagere fps dan D700 (3,9 vs. 5)
      - Hogere pixeldensity, dus iets meer ruis bij hoge ISO waarden.
      - Je moet terug aan een nieuw type interface wennen.

      Nikon D700
      + Lagere resolutie ( minder power nodig om te bewerken)
      + Beter op hoge ISO's
      + Je kan je lenzen verder gebruiken, eventueel zelfs die 18-200
      + Je "kent" het toestel al.
      + Active D-Lighting (voor mij is dit een groot pluspunt, eerlijk gezegd)
      + Meer focuspunten
      + Pop-up flash (velen vinden die niet handig... Ik wel, omdat het makkelijk is als je nét dat beetje meer licht nodig hebt, en geen enkele andere manier hebt om er aan te raken)

      - Lagere resolutie
      - Geen filmpjes (of toch niet officieel)
      - Lichtjes zwaarder


      Zoals je ziet, elk toestel heeft z'n voor- en nadelen. Welk je wil, hangt dus volledig van jezelf af. Heb je die hoge resolutie nodig, of heb je eerder hoge ISO's nodig? Van waar ben je ergens? Als je wil, mag je gerust eens afkomen om al eens een D700 in je handen gehad te hebben.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

        Ja en vergeet niet dat je met de D700 je flits draadloos kan aansturen he.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

          Vermits je Nikon gewoon bent en reeds Nikonlenzen hebt (waaronder de 105) zou ik NIET twijfelen en bij Nikon blijven.
          De D700 is een pracht van een toestel. Koop er de 24-70 bij en je bent gestart. Later de 70-200............
          Ik kom ook van een D100 en kan me niet inbeelden wat die Canon me zou kunnen meerbieden, tenzij enkele pixels meer, die dan weer de goede ruiseigenschappen negatief beïnvloeden.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

            Zelf heb ik geen ervaring met de Canon maar gezien je reeds Nikon spul hebt zou ik niet twijfelen en gaan voor de D700
            Eric Van Aerschot BD0730BE

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

              wachten op photokina in Keulen anders de Canon wegens filmen in HD!!

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

                de opvolger van de D700 zou er inderdaad zitten aan te komen, maar wanneer? enkele maanden? hoeveel maanden?
                op dat moment zakt traditioneel het 'oude' model (cq de D700) wat in prijs en moet je kiezen tussen het oude model aan braderievoorwaarden of de extra's van het nieuwe model.
                in alle geval, een schitterend toestel wordt niet plots brol omdat er een nieuw model op de markt komt...
                erik, Nikon materiaal

                'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

                  Nikon biedt onder andere;
                  - een onovertroffen 14-24/2.8 AFS (geen enkel merk biedt dergelijke kwaliteit in groothoek aan)
                  - een merkbaar betere 24-70/2.8 (http://www.slrgear.com/reviews/showp...ct/1121/cat/13) dan de Canon-versie (http://www.slrgear.com/reviews/showp...uct/143/cat/11)
                  - flitstechnologie zonder weerga
                  - een waanzinnige hoge ruis technologie (http://www.dxomark.com/index.php/eng...ase/Nikon/D700)
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

                    Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                    - een waanzinnige hoge ruis technologie (http://www.dxomark.com/index.php/eng...ase/Nikon/D700)
                    Daar waren ze in het verleden ongenaakbaar in, maar nu zou ik toch liever spreken over lage ruis technoglogie.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Daar waren ze in het verleden ongenaakbaar in, maar nu zou ik toch liever spreken over lage ruis technoglogie.
                      Je hebt 100% gelijk Hans, maar dan wel inzake 'technologie'.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

                        Toch is een toestel dat kan filmen in HD en fotograferen een enorm voordeel is dat nu op een trouw of op vakantie, gewoon beter op een Full HD scherm.
                        En of je dan een verschil gaat zien tussen canon of nikon lenzen is gewoon publiciteit in de boekskes.
                        Probeer maar eens de twee uit elkaar te halen met je eigen ogen!!!!
                        Wie doet de oogtest?
                        Of heb ik het mis?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

                          De vraag die ik mij stel is waarom zou je voor Canon kiezen?

                          Je hebt maar 1 lens van waarde dus op zich gaat dit je niet belemmeren. Maar je zou dan wel 2 verschillende body's hebben en dat wordt dan steeds weer aanpassen. Niet erg handig volgens mij.

                          De vraag die ik mij zou stellen is wil je de extra resolutie van de 5DII of niet? Algemeen gezien is de beeldkwaliteit van de 5DII de beste want bij lage iso meer resolutie en in hoge iso is de D700 niet beter( Ja ik weet daar gaan weer wat nikonfreaks niet mee akkoord zijn, maar eerlijk gezegd op 100% vgl bij zo een MP verschil is onzin. Doe ermee wat je zou doen met je beelden en er is geen verschil tussen beide in hoge iso kwaliteit, en ja voor de DXO liefhebbers DXO is hiermee akkoord bekijk het verschil in print maar eens in dxomark. Zo goed als onbestaande) Maar als je de hoge MP's niet nodig hebt is dit van geen kanten een voordeel. Dat kan alleen jij weten.

                          Filmen is nog zoiets wil je dit echt of niet? Dan is de keuze makkelijk.

                          Ook voor welke lenzen er best mee overeenkomen bij canon is het moeilijk daarop een antwoord te geven want we kennen je redenen niet waarom je deze bij nikon hebt gekozen. Canon heeft immers in dit bereik lenzen die Nikon niet heeft die misschien beter voor jou zijn. of vice versa.

                          Al bij al vermoed ik dat het voor jou het beste is bij Nikon te blijven maar of dat echt zo is kan alleen jij weten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

                            Ik kan me alleen maar bij de anderen (Canon of Nikon bezitter, maakt niet veel uit) aansluiten: je zit al bij Nikon en dat geeft continuïteit en een extra body (als je die aanhoudt).
                            Verder zijn beide toestellen zeer goed, en denk ik dat de Canon net iets beter is op het vlak van IQ en uiteraard naar grote prints toe. Maar.... qua AF is de Nikon heel goed voorzien! Dus misschien kan ik toch nog iets toevoegen: welk soort fotografie doe je het meest: landschappen, portretten of sport bvb.? Bij die laatste denk ik dat de Nikon absoluut de betere keuze is voor jou. Bij de eerste twee... tja... dan zit hje bij de reeds aangehaalde elementen en speelt inderdaad ook de prijs van de lenzen - en dus je budget - mee.
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

                              In Chip-foto-video-digitaal magazine van 07/2009 staat er een uitgebreide vergelijking tussen beide camera's op verschillende vlakken. Kort samengevat:

                              Details & Scherpte (gelijke punten)
                              Canon 5DmkII: Duidelijk betere resolutie, maar door de chromatische aberratie oogt de foto minder scherp
                              Nikon D700: Klasse. Jammer genoeg 'maar' 12 megapixel waardoor de detaillering wat achterblijft.

                              Ruis bij ISO-waarden (gelijke punten)
                              Canon 5DmkII: Behoorlijke resolutie, maar toch maar weinig beeldruis - een perfect pakket.
                              Nikon D700: Zo weinig ruis bij hogere ISO-waarden vind je bij geen enkele andere camera.

                              Kleurgetrouwheid & Witbalans (voordeel Canon)
                              Canon 5DmkII: Uitstekende kleuren, goede verzadiging en veel doortekening. Wat wil je nog meer?
                              Nikon D700: Veel detaillering en reserves voor de beeldbewerking, maar de foto's zijn in eerste instantie flets.

                              Dynamisch bereik (voordeel Nikon)
                              Canon 5DmkII: Uitgebalanceerde kleuren. Met Photoshop kun je de schaduwpartijen optimaliseren.
                              Nikon D700: Zonder uitzonderingen uitstekende prestaties met een prima dynamisch bereik

                              Snelheid (gelijke punten)
                              Canon 5DmkII: Verbazingwekkende 3.9 foto's per seconde ondanks 21 megapixel, lens met uitstekende ultrasone motor.
                              Nikon D700: Solide prestaties bij de seriefunctie en een korte ontspanvertraging dankzij een snelle lens.

                              Conclusie:
                              Winnaar professionele klasse: Canon 5DmkII
                              Bij deze camera is vrijwel alles in orde. Uitstekende resolutie, perfecte kleuren, betrouwbare automaten en een geweldige bediening. Het is een genot om met deze camera te fotograferen. Het is altijd raak. Helaas heeft deze camera geen geïntegreerde flitser. De full HD videofunctie is goed, alleen is het vervelend dat die geen autofocus biedt.

                              Canon EOS 5D Mk II: 26 punten
                              Nikon D700: 23 punten

                              Mijn idee: het ligt er precies aan wat JIJ wil. De kleuren zijn bij de Canon beter, maar als je voor dynamisch bereik wil gaan, is de Nikon de betere. De Nikon kan inderdaad draadloos flitsen aansturen, maar de Canon biedt dat weer HD video. Het is precies waar jij belang aan hecht. De camera's zijn immers erg aan elkaar gewaagd. Zoals boven aangegeven is de belangrijkste vraag: waar wil jij de camera voor gebruiken?
                              Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

                              Comment

                              Working...
                              X