Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D700 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon D700 ?

    Is de Nikon service dan plots zoveel beter geworden?

    Dave
    pixelpusher

    Comment


    • Re: Nikon D700 ?

      Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      Is de Nikon service dan plots zoveel beter geworden?

      Dave
      Ik zou het niet weten
      Toen ik de switch van film naar digitaal maakte heb ik mijn Canon SLR - materiaal ingeruild voor een Leica Digilux 1. Na enkele maanden heb ik daar problemen mee gekregen en de service van De Beukelaer was toen ronduit bedroevend. Ik heb toen zelfs een aangetekend schrijven verstuurd om een rechtzaak te starten.
      Toen ik dus overschakelde naar een DSLR verkoos ik de 20D boven de D70 vanwege die slechte ervaring met De Beukelaer met een Leica.

      Na mijn ervaringen met EtBass ben ik er zeker van dat de service van Nikon moeilijk slechter kan zijn (onder meer een defecte 580EX die drie maand weggeweest is, en niet hersteld bleek te zijn. Is dan opnieuw 3 maand weggeweest...)
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

      http://supermasj.zenfolio.com

      Comment


      • Re: Nikon D700 ?

        Ik heb onlangs een probleempje gehad met mijn Nikon, via de winkel van aankoop opgestuurd ( Geheugenkaart ) ter reparatie, na 14 dagen terug in bezit . . .
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • Re: Nikon D700 ?

          Sta ook op het punt om een D700 aan te schaffen (men kan blijven wachten op de opvolger van 5D)

          Enkel de geruchten dat D3 (en dus ook D700) veel minder scherp zou zijn op lage iso's dan Canon 5D baart me wel zorgen...

          Comment


          • Re: Nikon D700 ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
            Sta ook op het punt om een D700 aan te schaffen (men kan blijven wachten op de opvolger van 5D)

            Enkel de geruchten dat D3 (en dus ook D700) veel minder scherp zou zijn op lage iso's dan Canon 5D baart me wel zorgen...

            Het woord geruchten zegt in deze genoeg. De 5D bestaat al heel lang en de D3 toch al een goed half jaar dus zullen er in navolging van geruchten reeds vergelijkende testen bestaan zeker? Google zal je beste vried zijn om dit alles na te kijken.

            Comment


            • Re: Nikon D700 ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
              Het woord geruchten zegt in deze genoeg. De 5D bestaat al heel lang en de D3 toch al een goed half jaar dus zullen er in navolging van geruchten reeds vergelijkende testen bestaan zeker? Google zal je beste vried zijn om dit alles na te kijken.
              Tja, dat is net het punt... Hoe meer je googeld, hoe minder je het weet... sommigen spreken van een te zware AA filter in D3...

              Comment


              • Re: Nikon D700 ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
                Tja, dat is net het punt... Hoe meer je googeld, hoe minder je het weet... sommigen spreken van een te zware AA filter in D3...
                En teveel hot pixels http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=28664189

                Comment


                • Re: Nikon D700 ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht

                  Eerst nog even uittesten alvorens effectief de 'sprong' te maken, maar mijn besluit staat op dit moment zo goed als vast.

                  Waarschijnlijk koop ik me de D700 + 14-24 + 24-70 , aangevuld met de 135/2.0 DC en een 200 Micro.
                  Formidabele combinatie; ga je zeker geen spijt van krijgen.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • Re: Nikon D700 ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                    Ik heb de knoop ondertussen doorgehakt : de 5D gaat de deur uit.

                    Neen, ik ben niet op zoek naar betere beeldkwaliteit. Ik ben ook niet op zoek naar betere lenzen. Ik ga er zelfs geen betere foto's mee maken...

                    Ik ben niet tevreden van een aantal mechanische tekortkomingen aan mijn materiaal, ik begin me daar steeds meer over te ergeren.
                    Fotograferen moet leuk blijven. Bovendien ben ik ook niet echt tevreden over de Etbass-service.

                    Ik zal mijn 35/1.4 en de 135/2.0 moeten missen, want daarvoor heeft Nikon geen vergelijkbaar alternatief...

                    Eerst nog even uittesten alvorens effectief de 'sprong' te maken, maar mijn besluit staat op dit moment zo goed als vast.

                    Waarschijnlijk koop ik me de D700 + 14-24 + 24-70 , aangevuld met de 135/2.0 DC en een 200 Micro.
                    Mooie combinatie

                    Heb je de nieuwe T/S objectieven ook al bekeken?

                    MVG,

                    Comment


                    • Re: Nikon D700 ?

                      Ach waarom een nieuwe kopen, binnen het jaar heb je immers terug een oude.
                      Ik wil hiermee maar zeggen dat het zo snel gaat dat het onmogelijk word (voor mij dan toch, uwe portemonee ken ik niet) om het nieuwste te hebben.
                      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                      Comment


                      • Re: Nikon D700 ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                        Ach waarom een nieuwe kopen, binnen het jaar heb je immers terug een oude.
                        Ik wil hiermee maar zeggen dat het zo snel gaat dat het onmogelijk word (voor mij dan toch, uwe portemonee ken ik niet) om het nieuwste te hebben.
                        Het gaat inderdaad snel, maar een nieuw toestel koop je toch voor zijn mogelijkheden, en als die voldoende voor je zijn hoef je je toch geen zorgen maken over "the next big thing"

                        Comment


                        • Re: Nikon D700 ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                          Ach waarom een nieuwe kopen, binnen het jaar heb je immers terug een oude.
                          Ik wil hiermee maar zeggen dat het zo snel gaat dat het onmogelijk word (voor mij dan toch, uwe portemonee ken ik niet) om het nieuwste te hebben.
                          Als ik me goed kan herinneren heb je toch ook een D60 gekocht ipv. een iets oudere D80. De D60 is nog altijd de nieuwste in het entry gamma.
                          Hubert

                          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                          Comment


                          • Re: Nikon D700 ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Mooie combinatie

                            Heb je de nieuwe T/S objectieven ook al bekeken?

                            MVG,
                            Ik koop me waarschijnlijk een PC-E 45 begin volgend jaar, als die prijs een beetje gezakt is.

                            Ik twijfel nu vooral nog aan die 135DC en die 200 Micro, zijn toch allebei eerder oudere lenzen, vandaag gebruik ik typisch op de 135 en de 180 macro de FTM bij Canon.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                            Ach waarom een nieuwe kopen, binnen het jaar heb je immers terug een oude.
                            Ik wil hiermee maar zeggen dat het zo snel gaat dat het onmogelijk word (voor mij dan toch, uwe portemonee ken ik niet) om het nieuwste te hebben.
                            Tja, omdat ik niet helemaal tevreden ben van de oude?
                            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                            http://supermasj.zenfolio.com

                            Comment


                            • Re: Nikon D700 ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                              Ik koop me waarschijnlijk een PC-E 45 begin volgend jaar, als die prijs een beetje gezakt is.

                              Ik twijfel nu vooral nog aan die 135DC en die 200 Micro, zijn toch allebei eerder oudere lenzen, vandaag gebruik ik typisch op de 135 en de 180 macro de FTM bij Canon.
                              Mooi

                              Misschien is een Sigma 150mm f/2.8 HSM macro een goede tussenoplossing? Volgen Photozone is die scherper op f/2.8 dan de Nikon 200mm op f/5.6, en tussen f/4 en f/5.6 is 'm even goed als de AFS 24-70mm f/2.8. Voeg hierbij de manuele override van de HSM en de hele nuttige limiter en de zeer lage CA Het enige minpunt aan dit objectief vind ik wel een redelijk sterk contrastverlies bij tegenlicht.

                              MVG,

                              Comment


                              • Re: Nikon D700 ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                                Mooi

                                Misschien is een Sigma 150mm f/2.8 HSM macro een goede tussenoplossing? Volgen Photozone is die scherper op f/2.8 dan de Nikon 200mm op f/5.6, en tussen f/4 en f/5.6 is 'm even goed als de AFS 24-70mm f/2.8. Voeg hierbij de manuele override van de HSM en de hele nuttige limiter en de zeer lage CA Het enige minpunt aan dit objectief vind ik wel een redelijk sterk contrastverlies bij tegenlicht.

                                MVG,
                                Tja, in theorie zijn alle macrolenzen scherp en optisch OK. Ik zoek vooral werkafstand... iets waarin de Sigma 150 mm niet direct uitblinkt ...
                                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                                http://supermasj.zenfolio.com

                                Comment

                                Working...
                                X