Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D700 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon D700 ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
    Mirakels zijn daar momenteel nog niet voor nodig. Maar het zal nog wel even duren alvorens er FF uitkomen met dergelijke pixeldichtheid. Want daar is bijna geen vraag naar denk ik.



    Toch wel,als ik het goed voorheb gaan zowel Sony als Nikon uitkomen met een 24MP.En dan krijg je echt het beste van 2 werelden:een resolutie waar je de medium formats mee naar de kroon steekt,en de mogelijkheid om met DX lenzen ( in het geval van de Nikon ) te werken aan volle 10MP.Hoewel,dat is de theorie.In werkelijkheid gaat de grotere sensor van de medium format eenzelfde superioriteit blijven hebben op de FF kleinbeeld als de FF op de APS.En die 10MP crop,da's wel heel sterk uitvergroten van je oorspronkelijke beeld.De kleinste onvolkomenheden,ook,inzake opnametechniek ( heel lichte bewegingsonscherpte bv. ) worden mee uitvergroot.Dat is wat ik bedoel met dat miraculeuze;in theorie kan het wel,maar in de praktijk zal het niet zo evident zijn.


    Walter
    D850

    Comment


    • Re: Nikon D700 ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Josp Bekijk bericht
      Aangezien heel de thread over de D700 gaat, gaat het over de vergelijking D3/D700<->D300 en is die 44% correct. Nikon heeft nog geen D3x met hogere pixeldichtheid in FF.

      Jos
      Dan schrijf je beter D3 vs D700 ipv FF vs APS want zelfs al gaat de thread over de D700 dan nog is dit niet helemaal duidelijk integendeel zelfs het kan mensen misleiden. Dat is alles wat ik wou zeggen vooral omdat deze fout hier heel vaak gemaakt wordt. Men praat over FF vs APS en trekt dan conclusies gebaseerd op de bestaande modellen en dat is dus niet altijd correct.

      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      Toch wel,als ik het goed voorheb gaan zowel Sony als Nikon uitkomen met een 24MP.En dan krijg je echt het beste van 2 werelden:een resolutie waar je de medium formats mee naar de kroon steekt,en de mogelijkheid om met DX lenzen ( in het geval van de Nikon ) te werken aan volle 10MP.Hoewel,dat is de theorie.In werkelijkheid gaat de grotere sensor van de medium format eenzelfde superioriteit blijven hebben op de FF kleinbeeld als de FF op de APS.En die 10MP crop,da's wel heel sterk uitvergroten van je oorspronkelijke beeld.De kleinste onvolkomenheden,ook,inzake opnametechniek ( heel lichte bewegingsonscherpte bv. ) worden mee uitvergroot.Dat is wat ik bedoel met dat miraculeuze;in theorie kan het wel,maar in de praktijk zal het niet zo evident zijn.
      Dan zit je nog altijd niet aan de pixeldichtheid van de APS-en een D300 in FF zou +28MP zijn. Maar dat is niet wat je wil zeggen veronderstel ik. Maar het idee dat door het uitvergroten je de onvolkomenheden sneller zou zien is verkeerd. Vergeet niet dat de APS camera's dit ook al doen. Alleen croppen ze automatisch alles weg omwille van de kleinere sensor. Ik durf zelfs te stellen dat de beeldkwaliteit van een 24 MP crop naar 10 MP om hetzelfde beeld te bereiken als een APS van 12 MP uiteindelijk een beter beeld gaat zijn omwille van de grotere pixels die je op de FF hebt. Hiervan heb je in het verleden bij Nikon al voorbeelden van gehad met de D2Hs die ondanks zijn 4MP gerust de concurrentie met de 6 MP's aankon en zelfs beter was.

      Comment


      • Re: Nikon D700 ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht

        Dan zit je nog altijd niet aan de pixeldichtheid van de APS-en een D300 in FF zou +28MP zijn. Maar dat is niet wat je wil zeggen veronderstel ik. Maar het idee dat door het uitvergroten je de onvolkomenheden sneller zou zien is verkeerd. Vergeet niet dat de APS camera's dit ook al doen. Alleen croppen ze automatisch alles weg omwille van de kleinere sensor. Ik durf zelfs te stellen dat de beeldkwaliteit van een 24 MP crop naar 10 MP om hetzelfde beeld te bereiken als een APS van 12 MP uiteindelijk een beter beeld gaat zijn omwille van de grotere pixels die je op de FF hebt. Hiervan heb je in het verleden bij Nikon al voorbeelden van gehad met de D2Hs die ondanks zijn 4MP gerust de concurrentie met de 6 MP's aankon en zelfs beter was.



        Zogauw de D3X ten tonele komt zullen we ze zien,die 10MP crops.Ik wacht af.Ik ben toch niet van plan er direkt zo eentje te kopen


        Walter
        D850

        Comment


        • Re: Nikon D700 ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
          Dan schrijf je beter D3 vs D700 ipv FF vs APS want zelfs al gaat de thread over de D700 dan nog is dit niet helemaal duidelijk integendeel zelfs het kan mensen misleiden. Dat is alles wat ik wou zeggen vooral omdat deze fout hier heel vaak gemaakt wordt. Men praat over FF vs APS en trekt dan conclusies gebaseerd op de bestaande modellen en dat is dus niet altijd correct.
          Je hebt half gelijk. Ik had misschien beter FX ipv FF gezegd maar het ging over de gestelde camera's. Trouwens is heb niet over APS gesproken maar over DX, nog een verwijzing naar Nikon.
          Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
          Dan zit je nog altijd niet aan de pixeldichtheid van de APS-en een D300 in FF zou +28MP zijn. Maar dat is niet wat je wil zeggen veronderstel ik. Maar het idee dat door het uitvergroten je de onvolkomenheden sneller zou zien is verkeerd. Vergeet niet dat de APS camera's dit ook al doen. Alleen croppen ze automatisch alles weg omwille van de kleinere sensor. Ik durf zelfs te stellen dat de beeldkwaliteit van een 24 MP crop naar 10 MP om hetzelfde beeld te bereiken als een APS van 12 MP uiteindelijk een beter beeld gaat zijn omwille van de grotere pixels die je op de FF hebt. Hiervan heb je in het verleden bij Nikon al voorbeelden van gehad met de D2Hs die ondanks zijn 4MP gerust de concurrentie met de 6 MP's aankon en zelfs beter was.
          Correct
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • Re: Nikon D700 ?

            Op Photonet nog een interessant draadje hierover gevonden: http://photo.net/nikon-camera-forum/00Q3lz
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • Re: Nikon D700 ?

              Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht

              D700 lijkt een goede zet, ware het niet die floep-up flash.
              Als je tussen collega's fotografen staat en dat ding floept plos ongecontroleerd naar boven...

              Oei, wat heb ik nu weer gezegd.

              DPaul.
              Op de Nikon D200, D300 en D700 kan de flash niet plots ongecontroleerd naar boven floepen. Je moet de flash expliciet uitklappen als je die wil gebruiken. De camera zal nooit zelf beslissen de flash te gebruiken. Die toestellen kennen geen AUTO mode, hé!

              En als je dan tussen uw collega's staat zonder flash en je hebt er effe eentje nodig. Gewoon op het knopje drukken... En... je kan die flash als commander gebruiken voor andere losse flitsers.

              Comment


              • Re: Nikon D700 ?

                *D700*

                Mijn shop vraagt er 2700€ voor, nu afwachten wat Canon met de nieuwe 5D zal doen en vragen

                SF
                00.00 Gone

                Comment


                • Re: Nikon D700 ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                  *D700*

                  Mijn shop vraagt er 2700€ voor, nu afwachten wat Canon met de nieuwe 5D zal doen en vragen

                  SF
                  En de officiele prijs is 2600 €.

                  The D700 is supplied with battery EN-EL3e, charger, and Nikon Software Suite and will go on sale from 25 July 2008 with a MSRP guide price of €2599.
                  De D3 was in Aug 07 5200 €, nu nog 4200 €.

                  Dit betekent dat de prijs van de D700 kan dalen tot 2100 euro.

                  Maar daarvoor is nog enkele maanden geduld nodig.

                  Jan.

                  Comment


                  • Re: Nikon D700 ?

                    in vele winkels ligt de D3 nu al onder de 4000 euro
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • Re: Nikon D700 ?

                      >Als je tussen collega's fotografen staat en dat ding floept plos ongecontroleerd naar boven...

                      So what? Kan je die niet terug dicht klappen?
                      http://lerrante.be/etoile/

                      Comment


                      • Re: Nikon D700 ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Shurik Bekijk bericht
                        >Als je tussen collega's fotografen staat en dat ding floept plos ongecontroleerd naar boven...

                        So what? Kan je die niet terug dicht klappen?
                        Je eigen niet langer mee bezighouden met zulks kinderachtig gedrag.
                        Deze persoon hecht meer waarde aan hoe proffesioneel je eruit hoort te zien volgens hem dan aan de resultaten die je ermee behaald en kan blijkbaar niet verder denken dan een flits die meer kan dan alleen flitsen en kent ook de werking ervan niet
                        Vandaar mijn reactie over het direct print knopje wat Canon blijkbaar erg proffesioneel vind .

                        Greetz rich
                        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                        Comment


                        • Re: Nikon D700 ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Shurik Bekijk bericht
                          >Als je tussen collega's fotografen staat en dat ding floept plos ongecontroleerd naar boven...

                          So what? Kan je die niet terug dicht klappen?
                          zoals al gezegd dat die flits niet ongecontroleerd naar omhoog klappen
                          aangezien dat je de flits zelf omhoog moet klappen

                          Comment


                          • Re: Nikon D700 ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                            En de officiele prijs is 2600 €.



                            De D3 was in Aug 07 5200 €, nu nog 4200 €.

                            Dit betekent dat de prijs van de D700 kan dalen tot 2100 euro.

                            Maar daarvoor is nog enkele maanden geduld nodig.

                            Jan.
                            Introductieprijs bij mijn lokale fotoboer bedraagd 2200 euro
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                            Comment


                            • Re: Nikon D700 ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                              Introductieprijs bij mijn lokale fotoboer bedraagd 2200 euro
                              Mogen we ook weten wie dit is?
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment


                              • Re: Nikon D700 ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                                Introductieprijs bij mijn lokale fotoboer bedraagd 2200 euro
                                Zoals hier:



                                Hoe lang wachten is weer een totaal andere vraag.

                                Jan.

                                Comment

                                Working...
                                X