Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70 zoomlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D70 zoomlens

    Ik heb zojuist de Nikon D70 incl. AF-S 18-70 DX besteld (1345 euro). Nu wil ik er nog een zoomlens bij van 70-200 of 70-300 of misschien nog groter. Ik zal hem vooral gebruiken voor sportfotografie in het algemeen en voetbal in het bijzonder. Welke lens kunnen jullie mij aanbevelen voor de Nikon D70. Ook rekening houdend met een redelijke prijs.

  • #2
    Ik zit in dezelfde situatie ongeveer...
    Momenteel ga ik voor de Sigma 70-200/2.8 i.p.v. de Nikon lenzen en dit natuurlijk vanwege het grote prijsverschil...

    Top-Foto:
    Sigma 70-200/2.8 : 939€
    Nikon 70/200/2.8 VR: 2129€ (is natuurlijk wel met VR maar vind dit teveel verschil)

    Comment


    • #3
      waar heb je die D70 besteld?
      Met vriendelijke groeten,
      Ronald
      www.konings.biz

      Comment


      • #4
        Een tip: http://www.cornevaniperen.nl/

        Sigma 70–200 F2.8 APO EX/ HSM 720€


        Nikon D300 & een beetje glas...
        Iets kleiners als carry everywhere

        Comment


        • #5
          De eerste testen van de 18-70 lijken zeer positief en het is een echte AFS met ED glas. Doorgaans heb je zeer snelle lenzen van 1.8 of 2.8 minder nodig als je ultra wide werkt. Dat maakt deze 18-70 een zeer mooie lens met een bijna ideale focal range voor dagdagelijks gebruik.

          ik heb een 18-35 en had een 24-85 en naar mijn mening zou deze 18-70 deze wel eens mooi kunnen vervangen en dat voor een interessante prijs

          mooi aansluitend (en dat is echt geen toeval) zit je dus met een 70-200 of 80-200 (zonder VR) of een 70-300 (tregere AF en wide open op 300 mm wat minder scherp)

          Als je veel reist, de prijs een factor is, dan is die 70-300 ED een mooie lens, heb er zelf enorm veel plezier aan gehad

          Heb je wat ruimer budget maar geen killer budget dan raad ik je de Sigma aan, met snelle stille AF motor, razendscherp, ook wide open en goed voor actiesport

          top of the bill is dezelfde focal lenght maar dan met VR dus de Nikon 70-200 die echt prachtig presteert op alle niveau.

          Een ding voor ogen houden, verwacht geen topprestaties van een gewoon goede lens en verwacht geen topprijs voor een toplens.

          met andere woorden, als sport je ding is ga je moeten investeren en in de buidel tasten en begint het 'goede spul' aan 750 euro

          Ik kan je de sigma 70-200 echt aanbevelen, betaalbare topkwaliteit.
          maar redelijk zwaar (zoals alle toplenzen) om compact met te reizen

          (je kan niet alles hebben)

          Comment


          • #6
            De camera heb ik besteld bij FotoVideoStore.nl
            Ik heb daar een goede indruk van gekregen via de e-mails die ze sturen op het moment dat ik wat vragen had. Nu hoop ik dat de camera zo snel mogelijk wordt geleverd.

            Comment


            • #7
              hier ga ik even, als ik mag, op inpikken. Tot nu toe heb ik me amper bezig gehouden met sportfotografie zodat het met de D70 ook niet echt een prioriteit zal worden. Aangezien de zoomrange (incl convertor) van m'n Fuji 602Z toch wat tekortschoot aan het langste eind (357mm 35mm-equivalent) twijfel ik nog tussen een aantal modellen:

              - Sigma 100-300mm f4
              - Sigma 50-500mm

              Ik vermoed dat beiden kwalitatief gelijkaardig zijn. Voordeel van de Bigma, lijkt me de range van 10x zoom en de combinatie van redelijke 'wide' en supertele. Minpunt is dan weer het formaat en gewicht. Met deze lens vermijd ik hoe dan ook 'gaten' in de totale lenzen-range. Maar heb ik die 500mm (750 mm) wel nodig? Ben niet echt zo’n ‘vogeltje-op-een-takje’ shooter en safari’s maken is niet echt voor me weggelegd. Zijn er leden die die 500mm toch vaak gebruiken buiten de natuurfotografie?

              Dan die 100-300mm f4, pluspunt is die constante f4 die een 1,4 convertor toelaat met behoud van AF mocht ik toch iets meer willen. Hij is ook wat kleiner en lichter. Maar de range is dan weer kleiner zodat je veel van lenzen moet wisselen als je zowel landschaps- als telefoto’s wil maken. Wat me dan wel wat stoort is de grote overlapping als ik later de Sima 70-200mm zou aanschaffen, maakt die extra 100 mm dan zoveel verschil.

              Of zou ik me toch de 70-200mm eerst aan schaffen, met de 1,4 convertor heb ik een soortgelijk bereik als de 100-300 en heb ik toch een f2.8 als ik het nodig zou hebben.

              Wat het nog wat ingewikkelder maakt is m’n all-round. Als ik de Nikkor AF-S 24-85/3.5-4.5 G ø 67mm zou aanschaffen (volgens velen een prima prijs/kwaliteit lens) zit ik wel met een ‘gat’ van 15mm als ik voor de Sigma 100-300mm zou gaan, is dit te compenseren met ‘zoomen met de voeten’ of toch een tekort en ga ik beter voor de 24-120 VR?

              Allé voorlopig lenzensetje:
              Nikkor 50mm 1.8
              Sigma 15-30mm
              Nikkor 24-120mm VR
              Sigma 100-300mm f4

              Iemand opmerkingen?

              Pff hoorndol wordt ik hier van, wil er iemand voor mij gaan shoppen met 3000 €?

              Greetz

              Sam Jae

              Comment


              • #8
                Originally posted by rkonings
                waar heb je die D70 besteld?
                Top-Foto Duitsland...
                Prijs is 'momenteel' bij Top-Foto met 18-70 Kit : 1299€

                Comment


                • #9
                  Sam,

                  als je alle glas nog moet aanschaffen zou ik trachten met minder objectieven te werken, het is een gesleur, ik kan er van meespreken.

                  Ik zou die 18-70 echt een kans geven, en dan kanje later als je 18 nog te weinig vind de 12-24 suplimenteren.

                  Dan is er de 'telezoom' keure waarbij je met een 70-200 mooi kan aansluiten zonder 'gat' maar wil je dat gat dicht kan dit ook :

                  12-24 en de 24-85 en de 100-300

                  Die paar mm zullen je zeker niet ontberen, uit vele review van menig gerespecteerd persoon lees ik dat een klein gaatje niet als ongemakkelijk wordt ervaren.

                  Voor teleportret zit je met een 105 bij 24x36 film goed en dus haal je dat met de 18-70 of 24-85 al in huis, wil je het onderwerp zeer veel uit de achtergrond ontrekken dan zijn de 70-200 zooms met 2.8 echte killer lenzen. Best is wat meer afstand te nemen en op 150-200 mm te werken aan f/4 ofzo, dat geeft adembenemende portretten met een mooi boukeh

                  Comment


                  • #10
                    In plaats van die 100-300 welke dus wel super getest wordt, komt Sigma binnenkort met een 80-400 met beeldstabilisator!. Aangezien de Sigma EX serie het Nikon en Canon glas zeer dicht benaderd, kun je ook nog even geduld hebben om te zien hoe deze presteerd.

                    Hieronder wat handige links over 2 van de betere Sigma lenzen

                    Sigma 100-300


                    Sigma 70-200


                    Voorlopig ga ik voor de 70-200 met 1,4 converter, welke samen zeer goed schijnen te werken.
                    Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

                    Comment

                    Working...
                    X