Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon d70

    vandaag naar media planet geweest en nikon stond er en er is inderdaad een opvolger opkomst voor de d100 hij zou gemakelijker zijn in gebruik maar hoe veel hij gaat kosten en wat zijn prestaties gingen zijn konden ze nog niet op antwoorden maar of het echt een opvolger zal zijn voor de d100 hebt ik mijn twijfels nog een beetje denk eerder om dslr camera's beter op de markt te promoten een tussen station dus voor de overstap naar de echte camera's zoals de d100

  • #2
    Rare post ??

    Gemakkeleijker ? De D100 is echt wel gemakkelijk in gebruik, wat kan er nu makkelijker ?

    Opvolger, een D70 zou eerder een concurrent voor de 300D moeten worden, maar zal net zoals de 300D dingen missen tov de 10D of de D100.

    Nikon zal echter moeten reageren of ze zijn dat marktsegment wel aan canon kwijt ...

    Comment


    • #3
      Bizar, ik was ook even op mediaplanet en heb ook even met die gasten van nikon gesproken. Hun woorden waren:"Officieel/officieus is er niet direct iets op komst bij nikon, er is geen enkele reden waarom ze een nieuw toestel in het segment van de D100 zouden uitbrengen"

      Comment


      • #4
        Nikon zal echter moeten reageren of ze zijn dat marktsegment wel aan canon kwijt ...
        vind dat nikon niet van de rapste is, hun D2H laat ook maar op zich wachten en van andere releases is ook geen sprake meer, canon heeft er misschien een beetje teveel van om nieuwe modellen op de markt te brengen, maar als ze het doen bv bij de 300D, hij werd voorgesteld en nog geen maand daarna lag ie in de rekken bij wijze van spreken.


        evenals sony met hun 828, iedereen stond op zen kop en keek er naar uit en uiteindelijk wordt ie maar uitgesteld en uitgesteld, men ishem reeds bijna vergeten.
        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

        Comment


        • #5
          De D2H is ondertussen nog een maand uitgesteld...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Goeie dingen laten nu eenmaal op zich wachten

            Comment


            • #7
              ondertussen is het een algemene wetenschap dat Nikon een totaal andere marketing strategie heeft dan bv Canon.

              nikon aanhangers weten dat deze fabrikant niet elke 6 maand met een nieuw model op de markt komt, dit heeft zowel voor- als nadelen, maar voor mezelf wegen de voordelen door.

              De D100 bv is dus vandaag de dag nog steeds het meest recente prosumer DSLR model, terwijl Canon op 2 jaar al 3 stuks heeft, eigenlijk 4 (D30-60-10D-300D) en je als klant telkens het gevoel krijgt dat je met een 'oud' ding rond je nekt rondloopt. Wel spelen ze in op de markt en zijn in mijn ogen de inovatieve maatschappij van het huidig moment.

              Nikon daarentegen bouwt evenzeer degelijke toestellen, op minstens het zelfde niveau maar streeft naar een tijdlozer design, onderzoekt de functionaliteit en onderbouwt hun modellen met technologie uit opgedane ervaring en bedrijfszekerheid uit andere Nikon modellen.

              Daarom hou ik zo van de D100, hij komt echt uit het filmwereldje en heeft nog steeds mee van de snelste AF, een zeer natuurgetrouwe kleurreproductie en prima functionaliteit.

              Alhoewel de D2H en andere opvolgers zeker knappe dingen zullen zijn, is het wel zo dat ondertussen Canon zeer zijn best doet om in elk segment nog meer zijn marktaandeel op te eisen, vraag blijft dus of de Nikon strategie die zo succesvol was bij zijn aanhang in de 90-jaren nu nog de beste filosofie blijft ? 'k Durf er zelf niet echt een antwoord op te geven, de toekomst zal het uitwijzen.

              Al bij al, het blijft voor de consument een moeilijke keuze. Bij wijlen moet je nu eenmaal eerst kiezen voor een bepaald systeem en van het moment dat je een investering van lenzen achter de rug hebt, blijven 8 van de 10 fotografen meestal bij het gekozen merk.

              Ik denk dat het beter is een systeem te kiezen dat zo goed mogelijk past bij je doelstelling en waarin je uiteraard nog kan groeien, dan dat je steeds mee de laatste nieuwe trends wil volgen ... maar dat is een persoonlijke benadering ...

              Comment


              • #8
                Dat heb je goed verwoord,Phille en ik ben het helemaal met je eens.Het is niet omdat Canon om de haverklap een nieuw model op de markt gooit dat ze me een beter gevoel geven.

                Als je dan die topics leest over hun naservice...Dat kan natuurlijk bij Nikon ook in het 100 lopen.

                Maar we leven in een commerciële wereld en ja,daar laat Nikon nu toch wel de kaas van z'n brood halen en zullen ze sterk uit de hoek moeten komen om het verloren marktaandeel op te halen.

                Danny's Photosite

                Comment


                • #9
                  Wil hier nu geen war starten of zo want iedereen heeft goeie redenen om voor een bepaald merk te kiezen en Canon en Nikon zijn evenwaardig. Wat de ene beter doet dan de ander doet hij toch maar een "fractie beter" en is dus eigenlijk niet noemenswaardig.

                  Maar eerlijk gezegd een D100 is even oud en evenwaardig als een D60. Als er voor 1 van deze modellen een opvolger is dan heeft dat tot gevolg dat beide modellen van een vorige generatie zijn. En niet enkel de Canon hoor.
                  Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je nu plotseling slechte foto's zou maken met een D60 of D100 en als Canon met een opvolger voor de 10D komt zal mijn 10D niet plotseling slechte foto's beginnen maken ook niet. Ik ben nu tevreden en zal dat dan ook nog zijn. Maar ik heb dan wel een camera van een vorige generatie en op dat moment zijn zowel de D100 als de D60 al 2 generaties oud.

                  Persoonlijk zie ik geen enkel voordeel voor het wachten met uitbrengen van verbeteringen aan je gamma. Als je plots niet meer tevreden bent van je camera omdat er een nieuwer model uitgekomen is dan was je waarschijnlijk niet tevreden.

                  Maar als ik van camera zou moeten veranderen want (gestolen, totaal vernield of zo) dan weet ik wel dat bij canon je een camera kan kopen die gebruik maakt van de laatste nieuwe technieken en mogelijkheden. Bij nikon moet je maar dezelfde kopen gezien hun huidige strategie. Persoonlijk werk ik veel liever met een camera die up to date is.

                  Beetje naief om te denken dat jouw camera niet verouderd omdat er nog geen opvolger is waar de concurrentie al een opvolger heeft. Maar die camera's blijven natuurlijk wel perfect werken en zijn nu ook niet slecht geworden omdat er een opvolger is.



                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Kevlar
                    Maar eerlijk gezegd een D100 is even oud en evenwaardig als een D60.
                    Kevlar,als je het verschil ziet tussen een 10D en een D100 dan is die "kloof" wat betreft nieuwe technieken en mogelijkheden in mijn ogen te verwaarlozen.De 10D geef ik daar een licht voordeel maar eigenlijk niets wereldschokkends en er wegen nog andere factoren mee bij aankoop van een camera (naservice,de lenzen (ik wou absoluut een 12-24mm en die heeft Canon nog niet momenteel)...)

                    Voor mij is de conclusie dat de D100 nog steeds goed mee kan en op voorhand goed ontworpen werd.

                    Natuurlijk spreek je vergeleken met Canon vlugger van een vorige generatie aangezien Canon een gans andere politiek volgt.Maar dat is hopeloos om te volgen...
                    Danny's Photosite

                    Comment


                    • #11
                      Heb mijnen D100 nu een 3 tal maanden + 3000 foto's.

                      Hij is idd eenvoudig te bedienen (met een nieuwe auo moet je toch ook even inrijden).

                      Ben er best tevreden over, blij met mijn keuze toen

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by roadrunner
                        Kevlar,als je het verschil ziet tussen een 10D en een D100 dan is die "kloof" wat betreft nieuwe technieken en mogelijkheden in mijn ogen te verwaarlozen.De 10D geef ik daar een licht voordeel maar eigenlijk niets wereldschokkends en er wegen nog andere factoren mee bij aankoop van een camera (naservice,de lenzen (ik wou absoluut een 12-24mm en die heeft Canon nog niet momenteel)...)

                        Voor mij is de conclusie dat de D100 nog steeds goed mee kan en op voorhand goed ontworpen werd.

                        Natuurlijk spreek je vergeleken met Canon vlugger van een vorige generatie aangezien Canon een gans andere politiek volgt.Maar dat is hopeloos om te volgen...
                        Ik heb nooit over een kloof gesproken maar de D60 en D100 waren evenwaardige toestellen toen ze uitkwamen en een 10D is een verbeterde versie van een D60. Misschien geen enorme vooruitgaan maar een verbetering. Maakt dit de D60 een slecht toestel dat niet meer meekan? NEE en ook de D100 kan nog altijd perfect mee maar beide zijn wel van een vorige generatie hoor. En ik zie echt niet in waarom een D100 minder snel zou verouderen dan een D60. Omdat Nikon minder snel nieuwe toestellen (wil of kan) uitbrengen maakt hun huidige toestellen toch niet recenter zeker?

                        En in mijn vorige post zei ik het toch al: iedereen heeft zijn reden om voor een bepaald merk te kiezen en bij jou was dat omwille van de 12-24. Je hebt dus de beste keuze gemaakt die je kon gezien wat je wou. Meer moet dat toch niet zijn zeker he.

                        Maar als je bij canon van een vorige generatie spreekt en die vorige generatie was van dezelfde generatie als de laatste generatie Nikon dan is die Nikon ook van een vorige generatie hoor zo moeilijk is dat allemaal niet. . Was een D100 echt stukken beter geweest dan een D60 dan was dit misschien niet het geval maar dat Nikon niet volgt met de laatste ontwikkelingen maakt een D100 toch echt niet jonger ook niet hoor. Het maakt die camera ook geen slechte camera natuurlijk. Maar wil echt hier geen Canon Nikon Thread beginnen hoor want das echt de moeite niet en dat maakt al zeker geen mooie foto's. Maar ja ik was er dan ook niet mee begonnen.

                        Comment


                        • #13
                          ik vind ook dat Kevlar het hier verkeerd voorheeft. De 300D en de 10D zijn beiden niet echt een vooruitsprong op de D100 maar eerder op hun eigen D60 die ze wilden vervangen. Er zijn echter een paar zeer kleine verbeteringen ten aanzien van de D100 maar zoals ik eerder postte, de D100 kan nog steeds perfect mee met de huidige generatie van toestellen en dus daarom dat Nikon niet om de 6 maand een nieuwe model op de markt gooit. Een fijn gevoel, want omdat de D100 nog steeds het meest recente Nikon model is, houdt het veel beter zijn waarde ten aanzien van een snelle modelvernieuwing. Al zakken de prijzen natuurlijk wel omdat de oorlog tussen fabrikanten dit zo wil.

                          Maar stellen dat de D100 verouderd is, is zeker een misvatting. Er zijn nog geen echte grote leap's gemaakt in de prosumer DSLR markt, en dus zet ik een 10D en D100 perfect naast elkaar.

                          Als mijn apparatuur volledig zou moeten vernieuwd worden zou ik opnieuw de beslissing nemen aangaande mijn opgedane kennis en toekomstplannen, dus zorgen voor een ideale lenzenset, en daarbij het toestel kiezen ... en niet een toestel dat net iets jonger is dan het andere.

                          Buiten dat belangrijke zijn er nog steeds enkele dingen die weleenswaar graag veranderd zie bij Nikon, waaronder iso100 en een grotere buffer, maar dat is een persoonlijk wens, en ok, dat vindt je terug op de 10D maar daarvoor wissel ik niet zo snel van merk. Er is momenteel GEEN sprake van een kloof, en dat maakt de D100 nu net zo'n sterke speler op de markt.

                          Wat me wel opvalt is dat er meer en meer over de D100 wordt gesproken tov een jaartje geleden, toen bleek de S2 populairder in het forum naar voor te komen tov de Canon's, maar de D100 is aan een opmars begonnen ? of heb ik het mis, ik vertoef hier wel een pak minder als voorheen...

                          Comment


                          • #14
                            Jullie lezen wel echt niet wat ik schrijf he.

                            Ik heb nooit over een kloof gesproken. En die is er ook helemaal niet.
                            Ik heb nooit gezegd dat de D100 verouderd is enkel dat het een vorige generatie camera is. Dat maakt hem nog niet verouderd he. Een D60 is ook nog niet verouderd en kan net als vroeger nog perfekt mee met de D100.

                            De 300D hoort hier zelfs helemaal niet thuis in het rijtje want is van een andere categorie dan de 10D, D60 of D100.

                            Maar een nikon houdt beter zijn waarde? Niet echt he want ze moeten toch mee met Canon en je kan een D100 aan gelijkaardige prijzen krijgen als een 10D. Als er al een verschil is is het peanuts.

                            Maar het grote voordeel van Canon zijn strategie is stel ik heb een D60 en men steelt hem. Dan koop ik een 10D en heb ik een verbeterd toestel. Stel ik had een D100 en men steelt hem dan koop ik dus terug een D100. En heb geen verbetering. Had Nikon dezelfde filosofie dan had je een Nikon kunnen kopen met een grotere Buffer, iets betere ruiswaarden etc... Dat geeft mij nogal een slecht gevoel moest ik een nikon hebben hoor.

                            Zie ook echt niet in waarom Nikon geen nieuwe camera zou uitbrengen omdat hij globaal gezien nog mee kan met de huidige generatie van toestellen. DAn had Canon ook geen vervanger van de D60 moeten uitbrengen he want die kan nog altijd perfect mee met een D100. Maar dat hebben ze wel gedaan en daarom zijn zowel D60 als D100 camera's van een vorige generatie. Maar geen slechte camera's he.

                            Ik vind alleen het statement belachelijk dat "mijn camera minder snel verouderd dan die van dat ander merk want mijn merk heeft nog geen opvolger." Dat kan enkel waar zijn indien jouw camera beter was dan die camera waarvoor al een opvolger is. En met de D100 is dat niet waar.

                            Maar jullie hebben allemaal volledig gelijk (had ik ook al gezegd) dat je een camera niet moet kopen aan de hand van welke de nieuwste is. Nee dat is fout je moet kijken naar wat je wil en Roadrunner had bijv een 12-24 nodig voor zijn gebruik en dus was zijn keuze een D100. Perfecte keuze.

                            Persoonlijk zit ik veel liever bij het merk dat zijn gebruikers zo snel als mogelijk van de laatste nieuwe verbeteringen en mogelijkheden gebruik kan laten maken. Je hebt dan op zijn minst nog de keuze of je de vooruitgang wil of niet.

                            Comment


                            • #15
                              wel Kevlar, je houd er een andere opinie op na, geen probleem, alleen lees ik WEL duidelijk je postings en daar staat : het is een vorige generatie camera ... dat schrijf je, dus als je spreekt over een vorige generatie, welk is dan de huidige generatie ???????

                              De D100 IS de HUIDIGE generatie camera, want moest ie uit een vorige generatie komen dan zou er reeds een opvolger van bestaan. En als je hem toch als oudere generatie beschouwt, dan schuif je de 10D duidelijk naar voor als een 'nieuwere' soort DSLR camera, alhoewel de meesten van mening zijn dat er net geen verschillen zijn, buiten een ietwat grotere buffer dan en roterende opslag (portret)...

                              Waarom geeft het jou een slecht gevoel dat je nog geen Nikon kunt kopen met een grotere buffer en iso 100, net omdat je meer een type bent dat gaat voor het laatste nieuwe zeker, terwijl ik bv toch terug een D100 zou kiezen boven een 10D om andere meer belangrijkere redenen (voor mij persoonlijk) dan dat de buffer kleiner is of ie gene iso 100 aankan ...

                              En dat statement klopt ergens toch wel hoor ... neem nu japanse auto's, elk jaar een nieuw model, dus rij je toch sneller met een 'ouder type' rond dan wanneer je bv een mercedes koopt die pas na 6 jaar door een nieuw model wordt vervangen, zolang dat niet gebeurt, rij je met het nieuwste model rond, al heeft de concurrentie in zijn upgrade bv een nieuw type airco steken ... voor je eigen merk is dat niet zo, dus je hebt het laatste nieuwe model, sterker nog, en dat model is nog steeds net zo goed als de concurrentie waarbij daar de kopers reeds met een 'ouder' model zitten als ze niet mee vernieuwen

                              Al bij al komt het hier op neer :

                              Als je een Nikon aanhanger bent, dan WEET je dat je niet hoeft te rekenen op een nieuw toestel elke 6 maand, je berust daarin en ook in het feit dat als er eentje op de markt komt, je er zeker van mag zijn dat het mee met de huidige generatie van andere toestellen kan en dat je er ook minstens twee jaar mee verder kan (of langer voor veel mensen). Ik zou het zelfs mogelijk inschatten dat Canon NOG EERDER een opvolger voor de 10D op de markt zet alvorens er een D200 komt

                              Persoonlijk zie ik ook graag dat je gebruik kan maken van de laatste niuewe dingen, en dat zal een D200 zeker hebben

                              Comment

                              Working...
                              X