Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D70

    aangezien ik nu af en toe een camera leen van de avondschool, ben ik van plan om er mee zelf een aante schaffen...

    Ik heb al besloten dat het nikon zal worden,, maar weet niet welke...

    dacht aan het de D70, zou dit een goede keuze zijn voor een beginneling die amper 4maanden in de fotografie zit,

    heeft iemand hier enige erv aring mee,, tips....


    alvaste bedant
    Je moet de taal van de straat kennen. Respect afdwingen. Maar zodra je hun respect hebt, dan ben je een van hen. Een makak uit het getto. De Vlaamse Eminem.

  • #2
    Re: Nikon D70

    Ik zou het niet doen.
    Voor zover ik ervaring heb met de D70 kan ik zeggen dat die toch erg out-dated is.
    Klein scherm waar je amper kan op zien of je foto's goed of slecht zijn.
    6,1 Megapixel is ook niet al te veel, en waarschijnlijk is hij ook slecht in zijn iso's.

    Ik zou dan gaan voor een D60/90 of een 2dehands body...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D70

      Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
      Ik zou het niet doen.
      Voor zover ik ervaring heb met de D70 kan ik zeggen dat die toch erg out-dated is.
      Klein scherm waar je amper kan op zien of je foto's goed of slecht zijn.
      6,1 Megapixel is ook niet al te veel, en waarschijnlijk is hij ook slecht in zijn iso's.

      Ik zou dan gaan voor een D60/90 of een 2dehands body...
      Ik zou nu ook niet meer gaan voor de D70,is ondertussen sterk verouderd en bij hoge iso-waarden niet echt wauw.... Vanaf iso 400 redelijk wat ruis toch....Oké opzich is het geen slecht toestel zeker niet als ge foto's trekt in goede lichtomstandigheden.Maar een vriend van mij is er zeker niet tevreden van bij mindere lichtomstandigheden.

      Ikzelf heb een Nikon D90 en ben daar zeer tevreden van,echt een super toestel maar natuurlijk wel wat prijziger dan de D70,ik weet natuurlijk niet u budget.

      als ik als beginneling moest beginnen met beperkt budget dan zou ik als ik een Nikon voorkeur geef beginnen met de D40 plus twee kitlenzen 18-55 en 55-250mm,echt een toptoestel voor zijn prijs en zeer goed om mee te experementeren als beginneling.

      Als ge het geld hebt voor meer zou ik zeer zeker gaan voor de D90

      Grtz Dirk
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D70

        ik denk da de nieuwe d5000 ook een optie is!
        komt mooi tussen de d60 en d90 en heeft bijna alle technologie van de d90.
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D70

          De D70 is eigelijk een perfecte keuze.

          Dit toestel vind je vaak voor 200 tot 250eur 2e hands. Als je een beetje uitkijkt kan je nog een exemplaar op de kop tikken dat amper gebruikt is, zonder krassen of afgesleten hoeken.

          Een D60 D80 is 2e hands nog steeds 2 tot 3x zo duur als D70
          Een D90 of D5000 nieuw is nog een veelvoud duurder.

          Waarom zou ik geen D40 kiezen: deze heeft geen ingebouwde scherpstelmotor meer, als je dan een lens zonder af-s motor wil gebruiken moet je manueel gaan scherpstellen.

          Daarom heb ik mijn D40 indertijd verkocht, en D70 gekocht.
          Ik gebruik nu 50mm en 28mm prime.

          ok, de D70 heeft meer ruis dan D40 en alle recentere modellen.
          Maar je kan beter leren fotograferen met D70 en het geld dat overschiet kan je ineens in leuke lenzen investeren. Als dan na 1 of 2 jaar blijkt dat je serieus met je nieuwe hobby bent geworden, zal je waarschijnlijk toch een nieuw semi-professioneel toestel willen kopen.

          Ideale startlens bij de D70 is de 18-70mm, veel leukere lens dan de 18-55 (met of zonder vr).
          Nikon

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D70

            Een D70 of D70s is een goede camera. Wel een beetje gedateerd wat vooral in de hogere ISO merkbaar zou kunnen zijn. Verder niks mis mee. Ass je een goed werkend exemplaar met een goed objectief voor weinig geld te pakken kunt krijgen heb je een dijk van een leercamera!

            Probeer ook PictureProject van Nikon nog ergens vast te krijgen en je hebt een volledig setje om te starten.

            Zelf heb ik mijn oude D50 (het kleinere broertje van de D70s) nog steeds en maak hier nog regelmatig mooie foto's mee.
            Groetjes, KC
            www.sportbeelden.com

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D70

              ff je budget, je stijl van fotograferen en je toekomstplannen meegeven ... pas dan kunnen we echt zinnige antwoorden geven.

              D70 goed of niet ? hangt ervan af wat je ermee wil doen
              D80, D90 ? idem
              D300 of D700 ? weer idem

              geloof het of niet ... maar voor objectieven geldt net hetzelfde.

              bedenk dat je ook nog budget moet overhouden voor objectieven, flitser(s), statief, draagtas, geheugenkaartjes, etc ...

              Greetz,
              TravelToy
              www.christian-bailleul.be | Blog

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D70

                Niks verkeerd met een D70
                Ruis ? ja, maar daar kan je uit leren
                Voorbeeldjes op hoge ISO(800) - de eerste nét voor hij op pensioen werd gezet (de D70 bedoel in, niet Ruben ), de tweede uit mijn beginperiode concertfotografie

                Last edited by mexicano; 11 mei 2009, 17:07.
                Canikon 40D - D200, D300

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D70

                  waarom haalt hier niemand de d50 aan? is nu men eerste dslr en heb er zeker voldoende mee je kan er ook alle objectieven op plaatsen zoals de d70
                  Nikon D7100 - Nikkor 50mm 1.8 - Nikkor 18-200 VR I - Tokina 12-24 - Samyang 8mm - SB700

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D70

                    Waarom geen D60 of D80?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D70

                      Perfect om mee te beginnen. Voor de prijs dat die dingen gaan kan je zeker niet sukkelen. Ik weet niet wat iedereen heeft met die gigantische LCD schermen. Ik gebruik enkel mijn histogram om de belichting te controleren, de rest zie ik achteraf wel. Pixels heeft dat ding ook genoeg. Ik heb laatst een 4MP crop uit de D70 op A2 afgeprint, wel dat ziet er nog altijd zeer goed uit. De lens die er voor staat is echter veel meer bepalend voor de uiteindelijke kwaliteit.
                      Jeroen || OM-D EM-5

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D70

                        D70 is een goede camera maar ik zou eerder gaan voor een D70s, die heeft een groter scherm. Over een D100 valt ook nog na te denken. En nog liever een D200.

                        Ik vermoed dat een D300 en D700 voorloping nog wat buiten de prijscategorie vallen.

                        Ik zou nog eerder kiezen voor een van bovenvernoemde toestellen boven een d40-50-60-5000.
                        En ... 6 Mp of meer, Met 6 Mp kom je al heel ver hoor. Ik heb nog maar een paar maand mijn D100 geüpgradet naar een nieuwer toestel, en uit die D100 zijn ook goede foto's gekomen, ondanks de 'MAAR' 6Mp. De sprong van 6 naar 10 of 12 Mp is kleiner dan je denkt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D70

                          heb zelf een D70 en daar is niets mis mee hoor , heb ook een D50 en een F65, Eos ix, eos 300d , etc..

                          het zijn allemaal prima camera's waar je prima mee uit de voeten kan, ok op 800 iso is er natuurlijk ruis te zien maar als je ze door noise ninja heen haalt ziet het er prima uit

                          maar goed alle waar naar zjn geld mijn gear is muv de D50 jong gebruikt gekocht of gekregen het is net waar je voorkeur naar uit gaat maar de D70 of een D50 of een Eos 300D zijn imho gewoon prima camera's met goede resultaten ..
                          ik heb Camera's ;) !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D70

                            Oorspronkelijk geplaatst door zjerre Bekijk bericht
                            waarom haalt hier niemand de d50 aan? is nu men eerste dslr en heb er zeker voldoende mee je kan er ook alle objectieven op plaatsen zoals de d70
                            Dat vroeg ik me ook net af ... want ik denk eraan om mijn Olympus e400 te switchen voor de D50. En ik weet nog altijd niet of dit een goede zet zou zijn ...
                            Nikon D90 - SIGMA - 70-200 2.8 EX APO II - Nikkor 55mm *** Vanguard AK-4 Tripod - Manfrotto M-Y Monopod 776YB *** Adobe PS CS5
                            The Sky is not the limit... the ground is..

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D70

                              Oorspronkelijk geplaatst door zjerre Bekijk bericht
                              waarom haalt hier niemand de d50 aan? is nu men eerste dslr en heb er zeker voldoende mee je kan er ook alle objectieven op plaatsen zoals de d70
                              D50 is qua beeldkwaliteit misschien wel de betere, maar is dan weer een stukje meer gelimiteerd naar instelbaarheid (maar één scrollwieltje enzo). 't Is een afweging die kan gemaakt worden.
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                              Comment

                              Working...
                              X