Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D600

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nikon D600

    Hier zie je de frame van de D300 :


    en hier zie je de body van de D600
    Last edited by Dannyvg; 15 september 2012, 06:16.

    Comment


    • #47
      D300 upwards is de body een 100% magnesium opbouw en idem dito vatting, aan elkaar gezet met vijzen.

      Bij D90 zit de magnesium vatting in plastiek geschroefd, D7000 heeft deels magnesium body (achter en boven) maar onder en voor zit een polycarbonaat stuk, lichter en iets minder sterk maar lang geen drama.

      D90 met lossende vatting door pro lenzen, al gezien. Verder alleen defecten if camera meets floor.

      Comment


      • #48
        Re: Nikon D600

        De lensvatting zit dus met 5 schroefjes vast in het plastiek front. Die constructie heeft bij de D90 bewezen dat met pro lenzen ,de schroeven kunnen uitscheuren uit de plastiek body. Jammer dat men hierop niet heeft geanticipeerd.
        Bij gebruik van Pro lenzen (vb 70-200VR) is de riem of het statief, op de lens bevestigd, en hangt de camera aan de lens, een D600 is toch nog een 30% zwaarder dan de D90, men heeft hier toch ernstige risiko's genomen.
        Ook transporteren (in rugzak) met een zware lens op de body geschroefd is dus niet aan te raden, niet voor een D90 maar waarschijnlijk ook niet voor een D600, ik vrees dat we hier nog zullen van horen.

        Heb net mijn D90 eens bekeken, de lenssocket zit met 6 schroeven vast, de D600 met 5 , besparingen?
        Last edited by Beertje2; 15 september 2012, 10:34.
        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

        Comment


        • #49
          Re: Nikon D600

          Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
          De lensvatting zit dus met 5 schroefjes vast in het plastiek front. Die constructie heeft bij de D90 bewezen dat met pro lenzen ,de schroeven kunnen uitscheuren uit de plastiek body. Jammer dat men hierop niet heeft geanticipeerd.
          Bij gebruik van Pro lenzen (vb 70-200VR) is de riem of het statief, op de lens bevestigd, en hangt de camera aan de lens, een D600 is toch nog een 30% zwaarder dan de D90, men heeft hier toch ernstige risiko's genomen.
          Ook transporteren (in rugzak) met een zware lens op de body geschroefd is dus niet aan te raden, niet voor een D90 maar waarschijnlijk ook niet voor een D600, ik vrees dat we hier nog zullen van horen.

          Heb net mijn D90 eens bekeken, de lenssocket zit met 6 schroeven vast, de D600 met 5 , besparingen?
          Ik denk wel dat de D600 veel steviger zal zijn dan de D90.

          Comment


          • #50
            Re: Nikon D600

            denk ook wel dat de plastiek van't front steviger gaat zijn dan die van de D90 hoor
            nikon stuff

            Comment


            • #51
              Re: Nikon D600

              Oorspronkelijk geplaatst door Dvgadv Bekijk bericht
              Hier zie je de frame van de D300 :


              en hier zie je de body van de D600
              http://d600.org/

              Dat is nog eens een goede mail harde feiten en geen zever van "ik denk"

              Over de constructie van de D90 en vermoedelijk de D600; dit zijn geen prof. body's en daardoor ook niet zo gemaakt!
              Nikon heeft ruw gezegd drie lijnen lenzen; de kitlenzen met plastic vatting (18/55, 18/105) voor de D3200 enz, Dan de semi-pro lenzen ; (16/85, 70/300) voor de D90, D7000 enz en daarna de prof lenzen (14/24, 24/70, 70/200) voor de D3, D4 enz.
              De meeste mensen die een D90 kopen van 500€ geven geen veelvoud van die prijs aan één enkele lens en die body's worden normaal ook niet zo intensief gebruikt als een pro-combo.
              Iets waar ook de nieuwe D600 niet toe behoort dus.
              D800 en een goed glasservies

              Comment


              • #52
                Re: Nikon D600

                op mijn 3jaar oude D90 (3jaar in mijn bezit) staat al meer dan een jaar een 70-200 f2.8.
                levert ferm goed resultaat op.

                beter een goede lens op een stevige body dan een brollens op een pro body.

                D600 gaat hier ook die lens krijgen en veel gebruikt worden.
                en net als bij mijn D90 ga ik niet schuilen voor een beetje motregen, sneeuw, stof, ... west opletten, maar dient om te gebruiken.
                anders kan je die zo in de kast zetten en eraf blijven.
                hoever je gaat bepaal je zelf net als de gevolgen.
                Dat de D600 daar beter tegen kan is fijn, en goe meegenomen.
                moest ik er het geld voor hebben staat er zo een 300 of 400 f2.8 op ook.

                joe moet gewoon wa opletten en er niet te nonchalant mee zijn das alles
                nikon stuff

                Comment


                • #53
                  Re: Nikon D600

                  Ik denk er ook zo over, ik investeer liever in een goeie lens dan een dure body, temeer dat ik van plan ben om vroeg of laat naar een full frame over te stappen.
                  Met de komst van de D600 is die toekomst wat sneller binnen bereik, maar ik maak mij inderdaad zorgen over die lensfitting. Als de gebruikte materialen dezelfde zijn lijkt de constructie van de D600 zwakker (bovenkant van de lensopening) dan de D90 en daar waren al regelmatig problemen mee.
                  Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                  Comment


                  • #54
                    Re: Nikon D600

                    hmm mss wel zijn, maar een D4 laten vallen en 't kan ook over en out zijn, net als iedere andere camera.

                    super body en goedkoper gaat meestal niet. net als een superzoomlens, ergens een compromis sluiten.
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #55
                      Re: Nikon D600

                      Laten vallen heeft geen enkele camera graag, maar dit is niet wat ik lees bij de problemen, het gaat meer over het uitscheuren van de schroeven bij transport van de camera met zware lenzen erop gemonteerd.
                      De D600 is een FF camera , hoop dat hij geschikt is voor de Nikon FF lenzen.
                      De tijd zal het moeten uitwijzen, maar ik wil eigenlijk zo lang niet wachten, het lijkt mij een zeer geschikte camera voor wat ik hem wil gebruiken, die super hoge pixel aantallen van de D800 heb ik niet nodig want dan loop ik waarschijnlijk tegen de beperkingen van mijn computer aan.
                      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                      Comment


                      • #56
                        Re: Nikon D600

                        van mijn d90 scheuren de vijzen niet uit, maar van lensmount naar de vijzen onder de flits loopt er een barst.
                        is body met barst, niet vijzen in lensmount.

                        de mijne is besteld en volgend weekend zal die er hopelijk zijn
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #57
                          Re: Nikon D600

                          Ik denk dat de meesten nog even zullen wachten tot de prijzen zich wat zetten. (1899,- en ik had hem direct aangeschaft, maar nu twijfel ik terug tussen de D800 en deze)

                          Comment


                          • #58
                            Re: Nikon D600

                            Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                            beter een goede lens op een stevige body dan een brollens op een pro body.
                            Klare taal

                            Comment


                            • #59
                              Re: Nikon D600

                              Ik denk niet dat je schrik moet hebben voor een zware lens op de lensfitting van de D600(genre nikon 70-200 f2.8 VRII). Die zal zowiezo steviger zijn als de lensfitting van de D90. Trouwens elke fabrikant leert van zijn fouten en staat zeker niet graag in een negatief daglicht.
                              Ik had eigenlijk wel liever een full magnesium body gezien met qua knoppen dezelfde functionaliteiten als bijvb de D300 of D800 maar ja dan was de D600 ook geen instap ff toestel meer vrees ik. Trouwens het staat bij nikon ook geafficheerd als consumer.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Nikon D600

                                Oorspronkelijk geplaatst door Dvgadv Bekijk bericht
                                Ik had eigenlijk wel liever een full magnesium body gezien met qua knoppen dezelfde functionaliteiten als bijvb de D300 of D800 maar ja dan was de D600 ook geen instap ff toestel meer vrees ik. Trouwens het staat bij nikon ook geafficheerd als consumer.

                                Koop dan een D800
                                De D600 is er voor de consument gekomen moest deze gemaakt zijn zoals jij voorstelt vraag ik mij af hoeveel prijsverschil er nog zou zijn?

                                Comment

                                Working...
                                X