Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D60 instellingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D60 instellingen

    Hallo, ik werk al een tijdje met D60 maar ben zo niet thuis in het instelling menu omdat het zoveel mogelijkheden biedt, ik heb het volgende probleem, op al mijn foto's die ik opsla en verzend staat de datum en het uur mee op, ik zoek in het menu naar de instelling die dat af zet ik slaag daar echter niet in, ik las ook de handleiding al maar kom er niet uit. in menu pers. inst./setup zet ik de keuze op "eenvoudig" en volgens de handleiding zou de datum dan niet meer op de foto's staan, bij mij nog wel dus ik doe wat verkeerd, maar wat? iemand die mij wat raad geeft ??
    Groeten,

    Ronald

  • #2
    Re: Nikon D60 instellingen

    Even snel de handleiding gedownload en opgezocht (ben zelf Canonist).
    Op p.115 vind je het volgende:


    Helpt dit?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D60 instellingen

      Neen, want dat staat inderdaad ook in mijn handleiding die bij de camera was en er staat hoe je de datum er in krijgt maar niet hoe je hem dan weg doet, en bij mij staat dus niet volledig geselecteerd maar "eenvoudig" en dan zou die datum en uur er niet mogen staan en dat is wel het geval, blijkbaar moet er nog iets anders in te stellen zijn.

      Groeten,

      Ronald

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D60 instellingen

        Zoals ik het begrijp MOET je "Volledig" selecteren en daarna zorgen dat "Uit" de geselecteerde optie is. Ik vermoed dat door een en andere manipulatie het nu op Date of Date&Time staat.
        Is er ook geen mogelijkheid om de standaardwaarden te resetten (want volgens die illustratie in mijn post is "Uit" de standaardinstelling.
        Zie op p.176 (nu ga ik geen illustratie meer posten) hoe je de standaardinstellingen opnieuw instelt.
        "Met persoonlijke instelling R (Terugzetten) herstelt u de volgende standaardwaarden. "
        (en puntje 18 is precies: Datum afdrukken Uit.)
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D60 instellingen

          Ok heb het toestel gereset (met twee knoppen tegelijk in te drukken, aan frontvergrootgelas en plusje en bovenaan links knopje achter groen stipje, help niets) bij nemen van foto is toch in preview de datum en tijd te zien, zelfs een volledige reset (met scherp voorwerp reset indrukken tussen usb kabel stekker en ander stekkertje )doet de datum niet verdwijnen, begin mij al af te vragen of datum wel weg kan, misschien word hij niet mee op de PC gezet bij overspelen van de genomen beelden en is hij alleen zichtbaar op het preview scherm, zal eens proberen.

          Groeten,

          Ronald

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D60 instellingen

            Dat kan volledig uit gezet worden (heb een D60 gehad)
            Ik denk dat je volledig menu moet selecteren en dan op de genoemde pagina datum uit moet zetten.
            Ik moet dringend weg anders zou ik het opzoeken waar het staat, bij mijn D60 stond dat standaard af, maar ik denk dat een maal je dat aan hebt staan zelfs met een reset aan blijft staan.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D60 instellingen

              Heb het toestel een totale reset gegeven (knopje indrukken met scherp voorwerp naast usb aansluiting aan zijkant toestel) bij aanzetten toestel waarschuwing op scherm dat tijd niet is ingesteld, heb waarschuwing genegeerd heb zo foto genomen, bij overspelen naar PC geen datum op foto ha ha!. terug toestel aan gezet, weer waarschuwing van datum niet ingesteld, heb datum een jaar juist gezet en bij nemen foto en overspelen naar PC staat datum terug op de foto!! Ik kan toch niet telkens bij aanzetten de waarschuwing gewoon negeren? misschien eens een telefoontje doen met verkoper van het toestel aan mij.

              Groeten,

              Ronald

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D60 instellingen

                Oorspronkelijk geplaatst door rbaert Bekijk bericht
                Neen, want dat staat inderdaad ook in mijn handleiding die bij de camera was en er staat hoe je de datum er in krijgt maar niet hoe je hem dan weg doet, en bij mij staat dus niet volledig geselecteerd maar "eenvoudig" en dan zou die datum en uur er niet mogen staan en dat is wel het geval, blijkbaar moet er nog iets anders in te stellen zijn.
                Doe dan eens wat wij hier proberen te zeggen... Op volledig zetten (eerste van bovenaan bij de sleutel) en bij het potloodje naar nummer 18 en dan op UIT zetten... 100% zeker dat je er dan van af bent.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D60 instellingen

                  Ja inderdaad, je had gelijk, moet wel zeggen dat ik nu in een stukje menu ben geweest dat ik nog niet eerder had gezien.
                  Van harte bedankt!
                  noot: had intussen ook al naar de winkel getelefoneerd maar zijn uitleg (die waarschijnlijk op hetzelfde neerkwam als de uwe) was zo vlug afgerateld dat ik nog de moeite niet deed om eens herhaling van zijn antwoord te vragen.

                  Groeten,

                  Ronald Baert

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D60 instellingen

                    Op blz 94 lezen hoe je menu's moet bedienen. Alles gaat met de 4-weg selecter.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment

                    Working...
                    X