Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D5600 objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D5600 objectieven

    Ik sta op het punt een Nikon D5600 aan te schaffen, nadat mijn D200 enige tijd geleden de geest gegeven heeft.

    Passen mijn objectieven die ik daarvoor had, een Nikkor 80/400, Sigma 70/200 en Sigma 24/70 op deze D5600?

    Alvast bedankt voor jullie feedback!

    Tom
    Nikon D200 / Sigma 18-70mm & Sigma 70-200mm

  • #2
    Re: Nikon D5600 objectieven

    De D5600 is in vergelijking met je vroegere D200 veel kleiner. Het is een instapmodel dat meestal met lichtere en compactere lenzen gebruikt wordt. Je 70-200 en 80-400 zijn eigenlijk te groot en zwaar om comfortabel met zo’n camera te gebruiken.

    Autofocus is echter een belangrijkere overweging. Als je 80-400 bvb de oudere versie zonder focusmotor is, dan verlies je autofocus want de D5600 heeft geen eigen focusmotor.

    Ik denk dat je beter naar een tweedehands D7000 of D7200 kijkt of idealiter je budget optrekt voor een occasie D500. Ik had zelf vroeger een Fuji op basis van de D200 body en raakte maar moeilijk gewoon aan kleinere toestellen zonder die pro bouwkwaliteit.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D5600 objectieven

      Maar ze passen en werken er wel op?

      Ik ben niet echt meer op zoek naar een vergelijkend vervangtoestel voor de D200. De 80-400 heeft een focusmotor, dus dat kan al het probleem niet maken.
      Nikon D200 / Sigma 18-70mm & Sigma 70-200mm

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D5600 objectieven

        Datzelfde geldt ook voor de 24-70. Latere types daarvan hebben een eigen AF-motor, maar de eerdere typen niet. Eerlijk gezegd zou ik zelf met deze objectiever er eerder aan denken om een Tweedehands D610 0.i.d. te kopen omdat je dan de full frame mogelijkheden van je objectieven beter benut.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D5600 objectieven

          Bedankt voor de feedback. Ik heb mijn doel wat bijgesteld, het zal de D7500 worden.
          Nikon D200 / Sigma 18-70mm & Sigma 70-200mm

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D5600 objectieven

            Oorspronkelijk geplaatst door Tompompier Bekijk bericht
            Bedankt voor de feedback. Ik heb mijn doel wat bijgesteld, het zal de D7500 worden.
            Trouwens in ELKE Nikon manual (kun je downloaden) staat achteraan welke objectieven de camera in kwestie kan vatten en bedienen. Soms is dat alle functies, soms is er verlies van AF, soms verlies van lichtmeting / Zelden dat een objectief niet past.
            YMMV
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment

            Working...
            X