Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D5500 of D7200?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D5500 of D7200?

    Met de cashbackactie van Nikon wil ik mijn oude D5000 vervangen door een d5500 of d7200.
    Ik heb al dagen op het internet reviews gelezen en video's bekeken, en nog steeds ben ik er niet uit.

    Initieel was ik overtuigd om voor de d7200 te gaan, maar gezien het prijsverschil en de review van Ken Rockwell (http://www.kenrockwell.com/nikon/d5500.htm) weet ik het plots niet meer.
    Ik heb beide gisteren in de mediamarkt vastgehad en ik hou wel van de compactheid en gewicht van de d5500, maar anderzijds bevalt het zich door de viewfinder van de d7200 me dan weer meer.
    En gevoelsmatig leek het nemen van fotos en de kwaliteit ervan beter bij de d7200.

    Wat denken jullie van beide?
    Is de meerprijs (420€) van de d7200 gerechtvaardigd?

  • #2
    Re: Nikon D5500 of D7200?

    tuurlijk is die gerechtvaardigd, wat een d7200 allemaal niet meer heeft dan een d5500, véél!
    maaaaaarrr: de beeldkwaliteit zal maar héél miniem verschil hebben, het is vooral
    de verbeterde grip, weather sealing, autofocusmotor in de body, betere AF (veel verschil), twee stelwieltjes (bijna het belangrijkste van al)
    en alle bijkomende externe knoppen waardoor je bijna niet meer in de menu's moet
    ook een ingebouwde waterpas in viewfinder en liveview zijn van onschatbare waarde vind ik....
    maar een d7100 is minsten een even goede opstap, misschien een beetje verschil in af en hoge iso, maar dat zal minder zijn dan dat nikon u wil laten geloven
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D5500 of D7200?

      Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
      tuurlijk is die gerechtvaardigd, wat een d7200 allemaal niet meer heeft dan een d5500, véél!
      maaaaaarrr: de beeldkwaliteit zal maar héél miniem verschil hebben, het is vooral
      de verbeterde grip, weather sealing, autofocusmotor in de body, betere AF (veel verschil), twee stelwieltjes (bijna het belangrijkste van al)
      en alle bijkomende externe knoppen waardoor je bijna niet meer in de menu's moet
      ook een ingebouwde waterpas in viewfinder en liveview zijn van onschatbare waarde vind ik....
      maar een d7100 is minsten een even goede opstap, misschien een beetje verschil in af en hoge iso, maar dat zal minder zijn dan dat nikon u wil laten geloven
      +1

      Rest de vraag: waarvoor wil je je camera gaan gebruiken? Voor sport niet twijfelen en de D7200 aznschaffen
      Mvg,
      Gregory
      www.gvg-photo.com

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D5500 of D7200?

        Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
        +1

        Rest de vraag: waarvoor wil je je camera gaan gebruiken? Voor sport niet twijfelen en de D7200 aznschaffen
        Beetje all-round zou ik zeggen.
        Gewoon gebruik, vakantie, landschap, citytrip,... Sport daarentegen niet echt zo.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D5500 of D7200?

          Oorspronkelijk geplaatst door Gobino Bekijk bericht
          Beetje all-round zou ik zeggen.
          Gewoon gebruik, vakantie, landschap, citytrip,... Sport daarentegen niet echt zo.
          De D5500 lijkt dan voldoende. Vergeet niet dat spelende kinderen bij sport horen.

          Het hangt er vanaf hoe jij fotografie wil beoefenen.
          De D7100, D7200 bied meer, maar om mooie fotos te maken heb je dat niet nodig als je de tijd hebt.
          Het semi-professionele karakter van de D7X00 serie kan je eenvoudiger laten werken, kan je creativiteit stimuleren, kan je in meer omstandigheden laten werken, enz...

          Het beste lijkt dat je vertrekt van je D5000 gebruik en kijkt waar je hier vast loopt, zal de D5500 dit oplossen of heb je een D610 (oeps) nodig.
          Nikon D500 - Sony A7s - Konica (Film) - Pentax Q

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D5500 of D7200?

            Bedankt voor de feedback!

            Vandaag nog eens gaan testen, en ik denk inderdaad ook dat de d7200 me meer mogelijkheden biedt en aanzet tot iets meer creatiever te werk te gaan. En zoals gezegd, de viewfinder is echt beter en duidelijker (ik kon met momenten de instellingen van mijn d5000 niet zien als de zon te fel was). En de fotos toonden op het scherm ook wat lichter en duidelijker.
            Anderzijds, de d5500 is echt ongelooflijk licht en compact...

            De overstap naar full frame ga ik niet maken aangezien ik al geïnvesteerd heb in enkele deftige dx lenzen.

            Comment

            Working...
            X