Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D5000 of Nikon D90 of Sony A550?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D5000 of Nikon D90 of Sony A550?

    Hallo,

    Ik zou graag een nieuwe reflexcamera kopen.

    Ik heb bijna geen ervaring.
    Gedurende 1 jaar heb ik met een Sony T700 gewerkt,
    maar wil nu graag overschakelen op reflex.

    Ik heb nu men keuze gemaakt tussen deze 3 modellen:
    - Nikon D5000,
    - Nikon D90,
    - Sony A550.

    Kan er iemand vertellen met welke je het beste start?

  • #2
    Re: Nikon D5000 of Nikon D90 of Sony A550?

    Volgens mij een D90->techniek uit de D300 en nog redelijk veel bediening op de camera en de focusmotor, indien nodig, beschikbaar in de body, 2 instelwieltjes(een zegen), topdisplay en de mogelijkheid om met de pop-up flits CLS compatibele flitsers aan te sturen. De D5000 heeft ook die techniek uit de D300, maar bijna alles in te stellen via het menu.

    Waarom dan geen Sony: geen topdisplay, knopjes bovenop onhandig en als voornaamste reden: je leent makkelijker een Nikkor lens of iets anders van Nikon dan van Sony/Minolta. Geldt denk ik ook voor 2de hands materiaal.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D5000 of Nikon D90 of Sony A550?

      Zie ook de topic : Nikon D90 of Canon 500D. Daar gaan ook de meeste mensen de D90 naar voor brengen.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D5000 of Nikon D90 of Sony A550?

        De Nikon D90 is tegenwoordig relatief goedkoop, en een heel degelijke camera. Moest ik opnieuw beginnen met Nikon werd dat mijn toestel .
        Prima prestaties (ook bij de wat hogere ISO's), twee instelwieltjes en een grote zoeker.

        Als je live-view heel belangrijk vindt dan is Sony wel in het voordeel (snellere autofocus).
        about.me/stijnv

        Comment


        • #5