Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D50 display.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D50 display.

    Ik heb de mogelijkheid een Nikon D50 over te nemen van mijn broer voor een prijsje.
    Als we echter de getrokken foto's doorlopen op het display van het toestel zien we bij sommige foto's bovenaan een zwarte rand op de foto. De breedte van deze kan soms verschillen. Bij het overzetten op PC zie je hiervan niets terug op de foto.

    Wat is dat en kan het verholpen worden?

  • #2
    Re: Nikon D50 display.

    Sory zal mss grof klinken hoor...
    Prijsje zal serieus laag moeten zijn denk ik. (50 euro met lens schat ik zo +-)
    Da model is al behoorlijk oud en (begin jaren 2000) is qua specificaties totaal niet meer te vergelijken met wat je nu kan kopen.
    Die strepen zijn waarschijnlijk een deffect in de display.
    Het is dan al 5 voor 12 en cam is eigenlijk voor de vuilbak.
    Beter je centjes in iets meer recent steken hoor.
    Eventueel een canon 450D hier op het forum voor een prikje.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D50 display.

      Ik denk dat xafke gelijk heeft...mischien beter zien naar een Tweedehands die iets recenter is en iets meer uitgeven.

      Grtz
      Templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D50 display.

        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
        Da model is al behoorlijk oud en (begin jaren 2000) is qua specificaties totaal niet meer te vergelijken met wat je nu kan kopen.
        Niet overdrijven, hé. De Nikon D50 werd in 2005 gelanceerd, en is zeker geen slechte camera. Beeldkwaliteit zelfs iets beter dan de gereputeerde D70(s).
        Alles hangt af van de prijs natuurlijk en van het feit of je met dit defect kan leven.
        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D50 display.

          Oorspronkelijk geplaatst door Ian1967 Bekijk bericht
          Ik heb de mogelijkheid een Nikon D50 over te nemen van mijn broer voor een prijsje.
          Als we echter de getrokken foto's doorlopen op het display van het toestel zien we bij sommige foto's bovenaan een zwarte rand op de foto. De breedte van deze kan soms verschillen. Bij het overzetten op PC zie je hiervan niets terug op de foto.

          Wat is dat en kan het verholpen worden?
          lijkt me vreemd... een D50 is nog steeds een excellent cameraatje, heb er hier nog ééntje in huis en maak er nog steeds mooie foto's mee

          je kan altijd eens naar procirep bellen, of langs gaan, en vragen wat daar mee is...
          hangbare prijzen voor een D50 body zijn 100-150€
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D50 display.

            2005 toch nog? oo sorry dan, ik dacht eerder aan 2003 / 2004 zo, naargja kga daar niet over discuteren, maakt niet zo heel veel uit.

            Ik zeg niet dat het een slecht toestel is e, gewoon dat we nu toch al een behoorlijk stukje verder zitten toch CCD versus CMOS bv.
            Vooral de verbeterde display en groter display is toch een niet onbelangrijke meerwaarde op recenter toestellen.
            We weten ook niet wat die "scherpe prijs" is natuurlijk.

            100 euro vind ik veel te veel voor een camera van die tijd met die specs en dan nog met een deffect in.
            Meestal is 1 deffect de voorbode van meer problemen ook, daar wil ik de TS van behouden.
            Zet em maar eens op ebay, 20 euro ga je ervoor krijgen als je sjans hebt.

            Hoe zit het met batterijen van die leeftijd? Zal geen vetten meer zijn denk ik.
            Dus die kan je ook al nieuw gaan kopen.

            Procirep zal je graag zien komen, onderzoekskosten al te betalen op voorhand en een reparatieprijs waar je van achterover valt.
            Procirep is geen 11-11-11 actie e LOL, is een reparatiefirma die centjes op de plank moet brengen.
            Ik voorspel da je daar niet buiten gaat onder de 200 euro.
            Da toestel is da nie waard manne, ale zijt es serieus.

            Alles samen gerekend kom je mss duurder uit dan een nieuw toestel zelfs!

            Er passeren hier af en toe heel mooi koopjes op het forum hier waar mijn inziens de TS een veel beter zaak mee zal doen.

            Ik zou graag eens horen van Ian1967 hoeveel dat prijsje eigenlijk is +-
            We gaan dan al veel korter op de bal spelen met advies ook.
            Last edited by xafke; 28 december 2010, 03:26.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D50 display.

              Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
              Sory zal mss grof klinken hoor...
              Prijsje zal serieus laag moeten zijn denk ik. (50 euro met lens schat ik zo +-)
              Da model is al behoorlijk oud en (begin jaren 2000) is qua specificaties totaal niet meer te vergelijken met wat je nu kan kopen.
              Ik voel me hier toch wel wat aangevallen hoor . Al mijn foto's zijn met een D50. Het toestel heeft zijn beperkingen, maar het werkt nog steeds prima (al droom ik wel van een upgrade). Ik vind een goed werkende D50 zeker een goede 'instapper' als je 2de hands moet gaan.

              maar inderdaad wat is dat prijsje. Ik denk dat 100 euro inderdaad een max prijs zou zijn op voorwaarde dat er enkel een display probleem is. Het hangt er ook vanaf wat TS ermee wil doen. Zo een streep door je display kan op den duur wel vervelend zijn.
              Al doende leert men...

              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D50 display.

                Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                Ik zeg niet dat het een slecht toestel is e, gewoon dat we nu toch al een behoorlijk stukje verder zitten toch CCD versus CMOS bv.
                Vooral de verbeterde display en groter display is toch een niet onbelangrijke meerwaarde op recenter toestellen.
                We weten ook niet wat die "scherpe prijs" is natuurlijk.
                het kleine display is eigenlijk de enige belangrijke verbetering die de nieuwe toestellen hebben... Tenzij je grote posters wilt printen, is de sensor nog steeds heel goed, wat vroeger goed was, wordt niet slecht, tenzij het stuk gaat...

                Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                100 euro vind ik veel te veel voor een camera van die tijd met die specs en dan nog met een deffect in.
                Meestal is 1 deffect de voorbode van meer problemen ook, daar wil ik de TS van behouden.
                Zet em maar eens op ebay, 20 euro ga je ervoor krijgen als je sjans hebt.
                je zal er absoluut geen vinden voor 100€ en absoluut ook verkocht krijgen voor 100€.

                Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                Hoe zit het met batterijen van die leeftijd? Zal geen vetten meer zijn denk ik.
                Dus die kan je ook al nieuw gaan kopen.
                de batterijen kosten je nieuw 10€

                Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                Procirep zal je graag zien komen, onderzoekskosten al te betalen op voorhand en een reparatieprijs waar je van achterover valt.
                Procirep is geen 11-11-11 actie e LOL, is een reparatiefirma die centjes op de plank moet brengen.
                Ik voorspel da je daar niet buiten gaat onder de 200 euro.
                Da toestel is da nie waard manne, ale zijt es serieus.
                heb je ervaring met procirep? Ik wel... die mensen geven je gewoon een advies als je langs gaat of belt of mailt, en als ze het niet weten, dan moeten ze inderdaad een bestek opmaken (30€), want dan wordt die naar frankrijk opgestuurd... maar die keuze heb je, het kost je nieks als je dat niet laat doen. Het is trouwens een gekend probleem, heb het op 't internet al tegen gekomen, dus 10 tegen 1 dat ze het al kennen...

                Laat misschien de eigenaars van de camera antwoorden op dergelijke vragen, die zullen het zeker beter weten dan wat jij hier allemaal vertelt...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D50 display.

                  Alvast bedankt voor jullie reacties.
                  Mijn broer vraagt 150€ voor het toestel (incl.lens DX 18-55) en heeft reeds 3000 foto's getrokken.

                  Ikzelf heb een Nikon D40, waar ik best tevreden mee ben voor mijn amateur fotografie.
                  Ik zou de D50 overnemen als 2de toestel, en omdat hij misschien wat meer kan dan mijn D40.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D50 display.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ian1967 Bekijk bericht
                    Alvast bedankt voor jullie reacties.
                    Mijn broer vraagt 150€ voor het toestel (incl.lens DX 18-55) en heeft reeds 3000 foto's getrokken.

                    Ikzelf heb een Nikon D40, waar ik best tevreden mee ben voor mijn amateur fotografie.
                    Ik zou de D50 overnemen als 2de toestel, en omdat hij misschien wat meer kan dan mijn D40.
                    vergeleken met een D40, wat hij meer kan is vooral te danken aan de focus motor... je zou er een 50mm 1.8 op kunnen zetten

                    3000 foto's is absoluut nog nieks!

                    maar als je al een D40 hebt zou ik eerder met die 150€ een 35mm 1.8 lensje voor jezelf kopen...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D50 display.

                      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      Tenzij je grote posters wilt printen, is de sensor nog steeds heel goed,
                      Wat noem je grote posters? Ik heb van een D70(zelfde sensor) afdrukken van 60x90 en ook van een D2h, 4MP, laat ik grote afdrukken maken.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D50 display.

                        De D50 was de beste instap DSLR die Nikon ooit gemaakt heeft. Focusmotor 5 AF punten, LCD met instellingen bovenaan de camera. Die zijn met de D40 allemaal verdwenen.

                        Ik heb er 3 jaar heel tevreden mee gefotografeerd en heb er prints mee gemaakt van 30 x 45 waar niets op aan te merken viel. Zeker van dat 60 x 45 of zelfs 90 x 60 ook wel lukken.

                        Gewoon wat van de prijs af voor die fout in de display en je kan er weer tegenaan.
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D50 display.

                          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                          .....een D50 is nog steeds een excellent cameraatje, heb er hier nog ééntje in huis en maak er nog steeds mooie foto's mee
                          De D50 vs de D3

                          Kijk en vergelijk:




                          Uit de hand geschoten met in beide gevallen hetzelfde objectie, dezelfde flitser en dezelfde instellingen.

                          Wie het weet mag het zeggen: welke is de D50 1 of 2
                          Last edited by KCfoto; 28 december 2010, 20:32.
                          Groetjes, KC
                          www.sportbeelden.com

                          Comment


                          • #14
                            Ik gebruik de D50 nog steeds als backup voor mijn D3S, zegt genoeg denk ik .... ;-)
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D50 display.

                              Foto 1 is beter.

                              Comment

                              Working...
                              X