Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D40 gevallen...help

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D40 gevallen...help

    Hallo,

    Nieuw hier op dit forum, niet direct een voorstel-topic gezien, dus direct to the point dan maar

    Paar jaar geleden, na een paar compact toestellen, een Nikon D40 aangeschaft.
    Ik ben een bescheiden hobby fotograaf, die vooral beelden schiet in de automotive wereld en op vakantie. Lenzen zijn de standard Nikkor 18-50mm en een Nikkor 18-200mm.

    Dinsdagavond mijn toestel laten vallen bij thuiskomst na een roadtrip. Was aan het uitladen, had onderweg nog gestopt voor een paar beelden te maken en vergeten de tas dicht te doen. Ik haal ze bij uitladen uit de auto en patat...op de grond.
    In eerste instantie toestel aangezet, alles leek OK. Door menu bladeren en gemaakte foto's bekijken ging nog. De volgende morgen toch nog maar een paar 'checks' gedaan, maar bij het nemen van een foto loopt het mis. Resultaat is een beeld in paars met witte lijnen. Die val heeft er dus geen goed aan gedaan.
    Lens afgehaald, andere erop, zelfde resultaat.
    Lens op andere Nikon D40 die we hier thuis hebben gezet, resultaat OK. Dus probleem ligt aan de body, niet aan de lens. Ergens een 'oef'.

    Mijn vragen :
    - Iemand dit al meegemaakt en die weet wat er exact kapot zou kunnen zijn ? Kosten?
    - Toestel is gemakkelijk 2-3 jaar oud. Ik ga er zaterdag mee langs bij Fnac (waar ik gekocht heb) maar ik vrees ervoor dat ze een minimum nazicht-kost zullen aanrekenen, die je zal moeten betalen als je hem niet laat herstellen. En daar wringt het, want als de kosten hoog oplopen vind ik herstellen niet meer waard, en zou ik eerder upgraden naar een nieuwere Nikon DSLR (in functie van lens te kunnen blijven gebruiken).

    Thx for any reply!

  • #2
    Re: Nikon D40 gevallen...help

    Oorspronkelijk geplaatst door LaurentBE Bekijk bericht
    Mijn vragen :
    - Iemand dit al meegemaakt en die weet wat er exact kapot zou kunnen zijn ? Kosten?
    - Toestel is gemakkelijk 2-3 jaar oud. Ik ga er zaterdag mee langs bij Fnac (waar ik gekocht heb) maar ik vrees ervoor dat ze een minimum nazicht-kost zullen aanrekenen, die je zal moeten betalen als je hem niet laat herstellen.
    kan een draadje zijn die los is, of veel erger... sensor defect...
    kosten als je niet onder garantie werkt kunnen hoog oplopen... Ik had een tijd terug een D200 met val schade, spiegel moest vervangen worden... bestek: 600€

    heb dat natuurlijk niet laten doen...

    Ga dus met je camera rechtstreeks naar procirep in evere, dan heb je ook al geen verzendingskosten, want dat rekenen ze je volop aan als je 't bij de fnac binnen brengt.

    en bij bestek zal het je ook goedkoper uitkomen. Als ze 't naar frankrijk op moeten sturen zullen ze je dat vragen en pas dan heb je een eventuele bestek kost... Niet als hij in belgie blijft... lees ook hier
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D40 gevallen...help

      bij dit soort problemen en een nikon D40....dan denk ik aan een economische perte total. Koop u meteen een andere body, desnoods een 2ehands indien het financieel niet zo eenvoudig is. Een D80 bvb is voor u een stap vooruit en zal u niet zo gek veel meer kosten dan een herstelling.
      Last edited by PJH; 22 juli 2010, 14:56.
      I will harness all available light with super-fast aperture lenses

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D40 gevallen...help

        Ga
        dus met je camera rechtstreeks naar procirep in evere
        Vragen staat vrij dus zeker doen

        Zo niet raad van PJH opvolgen

        2e hands D80 vind je rond de 300 €
        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

        BD1614BE

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D40 gevallen...help

          Bedankt voor de tips so far, zeker die ivm Procirep, kende ik niet.

          Ik heb een email naar Procirep verzonden en mijn zaak uitgelegd. Even afwachten wat ze antwoorden. Ergens wil ik wel weten wat er exact kapot is, maar aan de andere kant..als er bv. al 75 eur bestekkosten gevraagd worden + herstelkosten, dan hang ik die liever aan een nieuw toestel binnenkort. Tot een 125-150eur kosten wil ik nog maximum gaan. Al wat er boven uitkomt lijkt mij 'economisch' onverantwoord voor een D40. Maar op de site van Procirep komt ik voor een "ontmanteling body in functie van vervangen parts" reeds uit op 169 eur voor een D40, categorie 'P'.

          Als er nog iemand exact hetzelfde probleem zou gehad hebben en toch laten herstellen, dan hoor ik graag die ervaringen.

          Comment

          Working...
          X