Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D40 gevallen...help

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D40 gevallen...help

    Hallo,

    Nieuw hier op dit forum, niet direct een voorstel-topic gezien, dus direct to the point dan maar

    Paar jaar geleden, na een paar compact toestellen, een Nikon D40 aangeschaft.
    Ik ben een bescheiden hobby fotograaf, die vooral beelden schiet in de automotive wereld en op vakantie. Lenzen zijn de standard Nikkor 18-50mm en een Nikkor 18-200mm.

    Dinsdagavond mijn toestel laten vallen bij thuiskomst na een roadtrip. Was aan het uitladen, had onderweg nog gestopt voor een paar beelden te maken en vergeten de tas dicht te doen. Ik haal ze bij uitladen uit de auto en patat...op de grond.
    In eerste instantie toestel aangezet, alles leek OK. Door menu bladeren en gemaakte foto's bekijken ging nog. De volgende morgen toch nog maar een paar 'checks' gedaan, maar bij het nemen van een foto loopt het mis. Resultaat is een beeld in paars met witte lijnen. Die val heeft er dus geen goed aan gedaan.
    Lens afgehaald, andere erop, zelfde resultaat.
    Lens op andere Nikon D40 die we hier thuis hebben gezet, resultaat OK. Dus probleem ligt aan de body, niet aan de lens. Ergens een 'oef'.

    Mijn vragen :
    - Iemand dit al meegemaakt en die weet wat er exact kapot zou kunnen zijn ? Kosten?
    - Toestel is gemakkelijk 2-3 jaar oud. Ik ga er zaterdag mee langs bij Fnac (waar ik gekocht heb) maar ik vrees ervoor dat ze een minimum nazicht-kost zullen aanrekenen, die je zal moeten betalen als je hem niet laat herstellen. En daar wringt het, want als de kosten hoog oplopen vind ik herstellen niet meer waard, en zou ik eerder upgraden naar een nieuwere Nikon DSLR (in functie van lens te kunnen blijven gebruiken).

    Thx for any reply!

  • #2
    Re: Nikon D40 gevallen...help

    Oorspronkelijk geplaatst door LaurentBE Bekijk bericht
    Mijn vragen :